beantwoord

hoe een oude ptt isra aansluitkast aan modem koppelen

  • 6 November 2019
  • 5 reacties
  • 1878 x bekeken

Beste,

Ik krijg het niet voor elkaar om de modem aan te sluiten aan een oud ptt kastje, kunnen jullie mij helpen?

 

icon

Beste antwoord door Malamute 6 November 2019, 16:10

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Mij lijkt dat het linkse kabeltje naast de patchkast de kabel is die je moet gebruiken (die links uit de bodem komt) want het ziet er naar uit dat vandaar uit de rest aangesloten is.

Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar proberen kun je het altijd.

Reputatie 4

Hallo Richelle,

 

Waarschijnlijk moet je het aderpaar waar nu die dunne kabel op is aangesloten gebruiken.

Wat zit er aan de andere kant van die dunne kabel of verdwijnt die ergens de muur of vloer in?

Als er al een telefoonstekker aanzit dan kan je die in het modem stoppen.

 

Anders kan je ook de bijgeleverde telefoon kabel gebruiken, daar aan 1 kant de stekker eraf knippen en de buitenste huls eraf strippen, zoals ook in de handleiding bij type 4 staat.

De dunne kabel die nu op dat oranje/wit aderpaar aangesloten is kan je er voorzichtig uittrekken en met het tooltje wat aan de binnenkant van de afdekklep van die PTT kast zou moeten zitten kan je de 2 draden (oranje en groen-wit) op die plek er in drukken.

 

Mocht dat aderpaar niet werken dan kan je die erboven nog proberen, dus die rode en blauwe in de PTT kast. Werken die ook niet dan kan je er beter een monteur bij laten komen die kan controleren op welk aderpaar wel signaal staat.

Hi, dank voor jullie tips!

De dunne kabel verdwijnt in de vloer, ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd maar ik krijg geen internet verbinding, wel zie ik de Wifi op mn laptop maar ik kan niet op internet.

Reputatie 3
Badge +5

Welke lampjes zie je nu branden op het modem? Brand het DSL lampje wel? Ik kijk anders graag even de verbinding vanuit hier na. Zoals Malamute het heeft uitgelegd zou het wel moeten werken. Kun je mij een privébericht sturen met daarin de volgende gegevens:

 

  • Naam
  • Adres (inclusief postcode en woonplaats)
  • Geboortedatum
  • Laatste vier cijfers van je IBAN nummer

Ik kan geen link naar je toe sturen (wat technische issues). Als je op mijn naam klikt kun je mij een privébericht versturen. Ik zie de gegevens tegemoet komen.

 

Groeten Anton

Reputatie 3
Badge +5

Wegens inactiviteit gesloten