Hoe durven ze daar bij Tele2?

  • 14 mei 2018
  • 62 reacties
  • 8461 x bekeken

Reputatie 1
In 2014 heb ik een 3 in 1 abonnement met een looptijd van 2 jaar afgesloten bij Tele2. Het was één grote ellende, niets werkte naar behoren en Tele2 deed er helemaal niets aan om het op te lossen, alleen loze beloften.
Uiteindelijk heb ik ze een bepaalde tijd gegeven om het wél op te lossen omdat ik anders naar een andere provider zou gaan.
Ik ben dus terechtgekomen bij een andere aanbieder en heb het abonnement bij Tele2 beeindigt.
Maar daar waren ze het niet mee eens, ik moest alsnog zo'n € 6oo betalenaan Tele2 vanwege contractbreuk, dat zij die contractbreuk hadden gemaakt door niet te leveren wat was overeengekomen deed even niet terzake.
Na een heleboel aanmaningen van incassobureau Bos, telefoontjes van Tele2 met onwaarheden en onzinverhalen, werd het stil en hoorde ik een paar jaar niets meer.
Ook werd ik niet voor het gerecht gedaagd, waar toch wel steeds mee werd gedreigd en waar ik ook om had gevraagd.
Sinds kort, na een hele lange radiostilte, komen er brieven van de Landelijke Associatie van Gerechtsdeurwaarders en begint het gezeur en gedreig opnieuw, na al die tijd denkt Tele2 nog steeds dat ze mij kunnen afpersen met dreigen.
Het vreemde is dat de vordering intussen is verminderd met een bedrag van € 342,94, zodat ik "maar" € 247,35 hoef te betalen.
Maar ook dit deurwaarderskantoor beperkt zich tot vandaag tot het sturen van aanmaningen en dreigen met een rechtzaak. Maar ze brengen hier thuis wel weer heel wat negatieve energie, mijn vrouw wordt hier bloednerveus van. Zelf kom ik hier echt niet van onder de indruk, ik ben zelf jaren deurwaarder geweest en weet dus echt wel dat dit loos ge l*l is van Tele2, ze zullen écht niet tot een rechtzaak overgaan, hoe graag ik dat zelf ook wil.
Maar het geeft allemaal wel aan dat dit bedrijf maar één ding weet te brengen: Je moet betalen, dat daar een levering zoals afgesproken aan vooraf dient te gaan is ze schijnbaar totaal ontgaan.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

62 reacties

In je eerdere post was je niet onder de indruk, je vrouw wel.

Ik zal mij met de volgende uitspraak wel niet echt populair maken, maar goed daar kom ik hier ook niet voor.

Karma, nu weet jij ook eens hoe het is als ex deurwaarder zijnde.
Toen zullen ze ook wel eens met een stuk hout gedreigd hebben vermoed ik, of het niet dreigen van maar het toch ter sprake stellen wat op zich ook intimiderend is.
Maar goed je weet hoe het allemaal werkt, ik hoef eigenlijk verder niets meer te zeggen.
Reputatie 7
Badge +1
@pipodeclown TS had een vaste aansluiting ?

😂 duidelijk dat ik het meest actief ben in een ander deel van het forum 🤣
Anyway, de strekking is dat we hier op het forum niet heel erg verbaasd zijn als een klant roept dat er iets niet werkt.
@Patrick van Tele2 of iemand anders van Tele2, jullie hebben dit topic zo gemodereerd dat het lijkt als of ik dit topic begonnen ben.
Ik zat al te kijken toen ik hem tegen kwam en dacht hoe kan dat nu, die heb ik helemaal niet gestart.
Het verhaal an sich ken ik natuurlijk, maar heeft de topic starter een ban gehad of zo of hoe zit dat?
Het ziet er iig wel erg raar uit zo, dus wat mij betreft kan hij zo de prullenbak in want er is geen touw meer aan vast te knopen.
Dit topic wil ik ook graag van mijn naam af hebben, ik ben immers de auteur niet.
Reputatie 7
Badge +2

Anyway, de strekking is dat we hier op het forum niet heel erg verbaasd zijn als een klant roept dat er iets niet werkt.


Hoi, heb gisteren om 23:50 een bestelling geplaatst met toestel die is vandaag netjes op tijd geleverd, nummerbehoud werkt goed, kan alle 2FA sms'jes ontvangen en mijn IPTV kastje werkt razendsnel

Nou, z'n bericht kijk je raar aan, zelfs beetje eng. 😋
-JK
Reputatie 7
Badge +4
Er is geen jullie, je praat alleen nog met andere klanten van Tele2 hier. De moderator (klantenservice) heeft al eerder aangegeven dat zei geen verdere bijdrage meer te geven.
Ik heb je topic + reacties verplaatst naar je oorspronkelijke topic. Het heeft inderdaad geen zin om een nieuw topic te openen terwijl er nog 1 open staat.
Verder ga ik niet inhoudelijk in op je topic. Ons antwoord heb je reeds ontvangen!

Groetjes en een fijn weekend ondanks alles!
Patrick van Tele2


Daarom blijven we alleen maar in herhaling vallen en is het voor jou gewoon afwachten wat er komen gaat.
Yaawn wat een slaapverwekkend topic zeg, het is gewoon een herhaling van zetten "boO0oring"

Als jullie nou eens allemaal stoppen met het voeden van, dan bloed het vanzelf dood.
Reputatie 1
Het vreemde is dat jullie het alleen maar hebben over wat ik had moeten doen, hoe ik moet handelen, enz.
Waarom hebben jullie het niet over de plichten van Tele2? De hele affaire is begonnen met het niet voldoen aan de aangegane verplichtingen die Tele2 is aangegaan, dáár gaat de hele zaak om, niet leveren en toch geld willen zien.
Ik heb al veel te veel betaald want ik heb niet één keer twee dagen achter elkaar gebruik kunnen maken van de verbinding, vinden jullie dat normaal? Ja, dan moet je mij blijver zeggen wat ik allemaal had moeten doen!
Reputatie 7
Badge +4
Gewoon rustig afwachten. Zodra jullie aan de beurt zijn hoor je het vanzelf. ?
Reputatie 1
Ik vrees dat die beurt niet gaat komen.
Reputatie 1
Ik vraag me af hoe ik ze zodanig kan jennen en te kak zetten dat ze uit pure nijd dan toch zo gek zullen zijn dat ze tegen me gaan procederen. Overigens zal het niet meevallen om ze zelf daarin te overtreffen. Je zult als bedrijf toch maar op de tweede plaats staan met het aantal klachten in heel Nederland, ga eens na hoeveel bedrijven er wel zijn, en dan op nummer twee.
Ik heb eens wat zitten lezen in dit forum en als ik dan zie hoeveel mensen er de boom in worden gejaagd met het dreigen met incassobureaus, gerechtsdeurwaarders en rechtszaken. Het is duidelijk dat er een flink aantal mensen is die hun rechten niet voldoende kennen en zich zodanig heeft laten intimideren dat ze toch maar zijn gaan betalen, pure gangsterpraktijken zijn dat, weten dat die mensen het geclaimde bedrag niet verschuldigd zijn en dan druk uitoefenen om toch het bedrag binnen te halen.
En daarom wil ik zo graag die rechtszaak, om al die ellende en onrust die Tele2 in gezinnen heeft veroorzaakt nu eindelijk eens aan de kaak te stellen. En daar zullen vast mensen bij zijn die dat niet verschuldigde en toch betaalde bedrag echt niet konden missen, je zou je bijna plaatsvervangend gaan zitten schamen.
Reputatie 1
The een triest verhaal en ik geloof dat het een 50/ 50 kans is voor jou .
Waarom ? Namelijk dat als ze een procedure starten het zo lang kunnen trekken als ze willen ! En dan komt het er niet op neer wie er gelijk heeft of niet want ik zou het niet durven tegen een miljoenenconcern ! Want voor als je het nog niet wist is dat geld de sterkste tegenstander is wat er bestaat ! En dan heb ik er nog niet over gesproken dat vrouwe justitie blind is ! Bied je dit een beetje duidelijkheid dan ben ik blij dat ik je uit die illusie gehaald heb en wens je nog veel sterkte en een rustig leven zonder een vrouw met veel stress !
Hey Transit,

Snap je helemaal man. Heb een zelfde akkefietje met een ander bedrijf. Sowieso vreemd dat deurwaarders ook normaal incassowerk doen onder he t mom van deurwaarder, maar goed. Heeft niets meer met rechtmatig incasseren te maken maar alles met hopen dat je onder de druk bezwijkt. Eigenlijk veredelde vorm van bedelen.

Bij mij zijn ze gestopt door ze eerst vriendelijk te verzoeken te stoppen met communicatie die erop gericht is je binnen een minnelijk traject te laten betalen. Uiteraard met de mededeling dat je alleen gaat betalen als de rechter je daartoe veroordeeld.

Als ze doorgaan dan met klem verzoeken daarmee te stoppen en uiteindelijk sommeren daarmee te stoppen en uitleggen wat het met je gezin doet.

Gaan ze dan nog door. Kort geding!!!

Succes
Reputatie 1
Thanks, eindelijk iemand die het snapt en niet de kant van Tele2 kiest.
Reputatie 1
"Sowieso vreemd dat deurwaarders ook normaal incassowerk doen onder het mom van deurwaarder, maar goed. Heeft niets meer met rechtmatig incasseren te maken maar alles met hopen dat je onder de druk bezwijkt. Eigenlijk veredelde vorm van bedelen."

Veel gerechtsdeurwaarders hebben ook een incassobureau en dan is het niet voor iedereen even duidelijk welke pet de medewerker opheeft wiens naam onder de post van het bureau staat. Op zich ook niet zo vreemd natuurlijk want in de praktijk zal de ene handeling de andere opvolgen, en nu kunnen beide handelingen door hetzelfde bureau worden verzorgt.
Maar volgens mij is het onder bepaalde druk, of dwang, geld proberen te innen waar je geen recht op hebt geen vorm van bedelen maar van afpersen.
Beste Transit,
Ik begrijp je frustratie m.b.t. de niet geleverde diensten van Tele2. In het recente verleden heb ik ook een aanvaring gehad met Tele2 ( over opzegtermijn ) en ik kan je vertellen dat ( buiten hun uiterst irritante, overdadige, volstrekt gelogen reclames "niet omdat het moet, maar omdat het kan") ik nooit en dus nooit Tele2 bij iemand zou aanraden. De servicedesk is onvriendelijk, onbeschoft en vooral onwetend. Hun enige opdracht is om de klant af te wimpelen en nooit door te verwijzen naar een deskundige, want.........die hebben ze dus niet in dienst. Over het niet nakomen van aangeboden ( en dus door de klant wel te betalen) diensten het volgende:
Eerder in deze topic is er een link gegeven waar je je verbinding kunt nakijken wat er door KPN ( destijds de PTT) aan MB's geleverd kan worden op jouw adres. Als je inderdaad op een eindlus van PTT bent aangesloten als laatste adres, hou je daar een snelheid over van 1 MB, zoals ook bij mij het geval is. Ik heb daar met KPN over gebriefd, maar hun hadden alleen een aansluitingsverplichting voor een telefoonlijn en inmiddels is dus zelfs die verplichting vervallen. In mijn geval houd dat in dat ik afhankelijk ben van mijn kabelprovider en er dus simpelweg geen alternatieven zijn voor concurrenten ( lees goedkoper providers).
KPN was in mijn geval zo eerlijk om toe te geven dat aansluiting op internet en TV voor mij geen zin heeft, dus is de aanvraag daar gecancelled.
Ik weet niet wat de overgebleven snelheid bij jou aangeeft, maar als dat minder is dan wat Tele2 zegt te gaan bieden, kun je wellicht dit meenemen in je verweer tegen Tele2, want die gegevens zijn vrij toegankelijk en zeker voor een provider als Tele2.

Succes in je strijd.
Reputatie 1
In 2014 sloot ik bij Tele2 een tweejaars contract af voor TV, Internet en Telefonie, in de eerste brief meteen al juichen van: "Binnenkort begint het feest", of iets van die strekking. Vanaf dag één ging gelijk veel mis, de verbinding was gewoon zeer matig. Erger was op dat moment dat door een fout van T2 mijn vaste telefoonnummer wekenlang weg was waardoor ik niet te bereiken was voor degen die dat nummer kenden en ik veel inkomsten ben misgelopen. Door T2 werd een snelle oplossing beloofd maar uiteindelijk heb ik dat zelf moeten regelen.
Na een hoop ellende en onwijs veel bellen naar de klantenservice, hoe....service, heb ik ze laten weten het abonnement op te zeggen en naar een andere provider te gaan, in mijn geval CanalDigitaal.
Toen begon de incasso op gang te komen, ik moest 640 Euro betalen. Ik heb ze laten weten hier geen gehoor aan te geven. Daarna een hele serie brieven van Incassobureu Bos. Omdat ik dat spuugzat werd gebeld met Bos en gezegd dat de volgende brief van hen zou worden gezien als en poging tot afpersing onder bedreiging, daarna niets meer gehoord van Bos.
Evengoed was het vreemd dat er in die correspondentie gesproken werd van 234 Euro, waarom zoveel lager is mij niet bekend want ik heb geen cent betaald van die 640 Euro.
Het bleef meer dan een jaar stil en toen begonnen er brieven te komen van deurwaarderskantoor met de mededeling dat ik moest betalen, verder een forse verhoging van 40 Euro, en indien ik daar niet aan zou voldoen een rechtszaak.
Ik heb de mededeling die ik ook al herhaalde malen aan T2 en Bos had gedaan om mij het plezier te doen dat ik voor de rechter de misselijk makende handelwijze van T2 voor te leggen. Evenals bij Bos en T2 geen reactie hierop.
Ook het deurwaarderskantoor gezegd dat een volgende maning zou resulteren in een aangifte voor poging tot afpersing, want dat is het als je onder bedreiging geld van iemand probeert af te pakken waarvan je weet daar geen recht op te hebben.
Daarna volgde een mededeling dat de rechtszitting spoedig plaats zou hebben, misschien al wel volgende week. Wij zaten op vakantie in Frankrijk en zijn vervroegd teruggekomen omdat mijn vrouw geen rust meer had hier door. Dan heb ik het over April 2018. Zie de volgende mail van 18 April 2018:

"Goedemorgen,

Allereerst bedankt voor uw reactie. U zult binnenkort inderdaad een dagvaarding van ons ontvangen. Ik kan u niets beloven, maar zoals het er nu uitziet, zult u op tijd zijn om de zitting te kunnen bijwonen. Ik wil u het advies geven dat iemand uw post in de gaten houdt. Als u toch eerder een dagvaarding ontvangt, dan kunt u namelijk uitstel vragen bij de kantonrechter.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
LAVG B.V. Anne M...........
Teamleider"


Maar van een rechtszitting kwam niets, dus gebeld met het deurwaarderskantoor waar ik wederom er op heb aangedrongen nu dan toch eindelijk eens werk te maken van die zitting.
Als antwoord de volgende mail van 18 Juni 2018:

"Geachte heer P,
Zoals telefonisch overeengekomen houd ik u op de hoogte van het verloop van deze zaak. Ik kan u nog geen duidelijkheid bieden over het hoe, wat en wanneer van een eventuele zitting, maar ik wil wel bij u aangeven dat ik uw dossier onder de aandacht heb gebracht bij onze juristen. Zodra ik meer weet, zal ik u berichten.

Aannemende u hiermee voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd.


LAVG B.V. nieuw (M. Versloot)-Image01 Mw. M. V..........t
Incassomedewerker"


En sinds die tijd blijft het stil vanuit het deurwaarderskantoor en T2. Maar ik blijf met een flinke kater achter want ik had niets liever gedaan dan tijdens de rechtszitting de ronduit malafide praktijken van Tele2 aan de kaak te stellen en gelijk een keiharde eis neer te leggen dat ik van T2 schriftelijk excuus wil, die ik dan ook op het forum wil plaatsen, en een vordering op T2 van enkel duizenden Euros vanwege gemaakte kosten, gederfde inkomsten en een vorm van smartegeld.
Reputatie 1
Dit is nu T2 ten voeten uit, eerst een hoop stampij maken in de hoop dat je bang zult worden en gaat betalen, en het er verder gewoon bij laten zitten, maar inmiddels hebben ze wel gezorgd voor veel onrust in huize P want mijn vrouw raakt er compleet van in de stress.
En dat vergat ik nog te vermelden in het eerste bericht, door Tele2 werd mij op een gegeven moment aangeboden om af te zien van de vordering onder voorwaarde dat ik zou tekenen geen enkele ruchtbaarheid aan deze zaak te geven. Hoe....afzien van een vordering die volkomen onterecht is?
Waarom zou ik moeten betalen voor iets wat ik wel heb besteld maar nooit heb ontvangen, namelijk de beloofde geweldige verbinding en snel internet.
Reputatie 7
Badge +2
Hoef je echt niet z'n lange topic alweer te openen hoor...

Je oorspronkelijke topic is gewoon nog open https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/hoe-durven-ze-daar-bij-tele2-71163/index1.html

Maak tenminste een korte versie van, vooral als je je topic gaat spammen in andere tooics die totaal over iets anders gaan.


Tl;dr

TS had een abonnement bij Tele2 afgesloten

TS zegt dat Tele2 de services niet naar behoren kom leveren

TS heeft het contract eenzijdig verbroken ipv de standaard procedure te volgen

TS heeft de facturen niet betaald want hij was van de mening dat hij de contract kon verbreken door gebrek aan service

Tele2 kwam met invordering van de onbetaald facturen want ze zeggen dat het contract niet juist stopgezet is.

TS heeft niet betaald

Tele2 heeft de incassobureau aangestuurd

TS wilt dat de incassobureau op zijn tempo werkt en naar de rechter gaat, maat dat lukt blijkbaar niet.
Reputatie 1
Hoe kom je aan de wijsheid dat ik niet de juiste procedure zou hebben gevolgd?
Je zou eens moeten weten hoeveel schrijven, mails en telefoongesprekken hierover zijn gevoerd. Oordeel niet zomaar, zonder van de details op de hoogte te zijn.
Een verkorte versie zou hierop neerkomen:
Tele2 heeft mij belazerd door niet te leveren wat werd overeengekomen en wil het niet geleverde wel betaald hebben, en gebruikt daarbij grof geschut om dit af te dwingen.
Reputatie 1
Hoef je echt niet z'n lange topic alweer te openen hoor...

Je oorspronkelijke topic is gewoon nog open https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/hoe-durven-ze-daar-bij-tele2-71163/index1.html

Maak tenminste een korte versie van, vooral als je je topic gaat spammen in andere tooics die totaal over iets anders gaan.

Is inmiddels gebeurt.


Tl;dr

TS had een abonnement bij Tele2 afgesloten
Dat betekend dus dat de ene partij zich verplicht tot het leveren van een produkt zoals vermeld in het contract, en dat de ander partij zich verplicht tot het afnemen van genoemd produkt en dit dan ook betaald. En precies daar gaat het mis, T2 zag geen mogelijkheid mij het afgesprokene te leveren, De andere partij, ik dus, voldeed aan alle voorwaarden, ik nam af en heb steeds betaald tot einde levering.

TS zegt dat Tele2 de services niet naar behoren kom leveren
Dat zeg ík niet alleen, toen de verbinding niet goed bleek te werken heb ik bij een aantal andere providers gevraagd en die zeiden mij dat zo'n verbinding ook nooit naar behoren kón werken omdat ik aan het eind van de lijn woon

TS heeft het contract eenzijdig verbroken ipv de standaard procedure te volgen
Dat is te snel geoordeeld

TS heeft de facturen niet betaald want hij was van de mening dat hij de contract kon verbreken door gebrek aan service
Moet ik dan twee jaar lang doormodderen met een niet fatsoenlijk werkende verbinding? T2 had genoeg gelegenheid om hier wat aan te doen, ik heb gevraagd om een monteur maar dat kon allemaal niet, ja, op het laatst boden ze nog een monteur aan die de zaak op mijn kosten na zou kijken, op mijn kosten, ja, ja. Door een medewerkster van T2, naar eigen zeggen chef, werd mij meegedeeld dat als de geleverde produkten ver onder de maat bleven, en T2 geen oplossing kan bieden, het natuurlijk logisch is dat ik dan het contract kan opzeggen, zonder boete

Tele2 kwam met invordering van de onbetaald facturen want ze zeggen dat het contract niet juist stopgezet is.
Natuurlijk zeggen ze dat, maar het is bezijden de waarheid

TS heeft niet betaald
Tot op het moment van daadwerkelijke overgang naar Canal Digitaal werd er gewoon betaald. Daarna heb ik de betaling stopgezet, logisch toch? Ga jij betalen voor iets wat je niet wordt geleverd. Ik heb zelf heel veel te veel betaald want gedurende de tijd dat ik bij T2 zat heb ik amper een dag over een goed werkende verbinding kunnen beschikken. Daarbij was mijn vaste nummer door hen weg, ze hebben later ook zelf toegegeven dat het hún fout was

Tele2 heeft de incassobureau aangestuurd

TS wilt dat de incassobureau op zijn tempo werkt en naar de rechter gaat, maat dat lukt blijkbaar niet.

Je bent slecht op de hoogte want een incassobureu kán helemaal niet naar de rechter, daarvoor moet je bij een deurwaarderskantoor zijn. En, zoals je hierboven kunt lezen hebben ze mij laten weten dat de zitting al in April had moeten Plaatsvinden.
Reputatie 7
Badge +2



Just sayin'... Dit is jou antwoord op de vraag, is de contract eenzijdig verbroken of heb je de procedures gevolgt... Had je destijds bij een juridisch loket zich geïnformeerd had je ook te horen gekregen dat stoppen met betalen voor dat de contact beëindigd is geen goede plan is, want dat kan tot problemen leiden.

Had Tele2 geen gehoor gegeven aan je klachten, had je bij de geschillencommissie kunnen aanmelden.

PS: jup my bad, gerechtsdeurwaarder moet het zijn inderdaad, maar volgens mij is BOS toch een 2 in 1.
Reputatie 7
Badge +4
Ja, zelfde topic, zelfde reacties. Jij zegt 1 zijdig contract op, Tele2 stuurt eindfactuur en die moet je betalen. Juiste weg voor jou was geschillencomissie. Stress voor je vrouw is dus door jezelf veroorzaakt. En nu niet weer een topic openen, de feiten blijven hetzelfde.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb je topic + reacties verplaatst naar je oorspronkelijke topic. Het heeft inderdaad geen zin om een nieuw topic te openen terwijl er nog 1 open staat.
Verder ga ik niet inhoudelijk in op je topic. Ons antwoord heb je reeds ontvangen!

Groetjes en een fijn weekend ondanks alles!
Patrick van Tele2
Reputatie 1
Jullie bekijken het verder maar, volgens mij worden vrijwel alle reacties gedaan door medewerkers en anders fanatieke toejuichers van Tele2. Maar ik wil ze spreken bij de rechter maar ze hebben niet de ballen om het voor de rechter te laten komen, alleen onrust stoken en proberen je bang te maken zodat je gaat betalen.
En dan is dit de laatste reactie van mij tenzij het toch nog tot een rechtszaak kom en ik kan melden dat T2 ***verwijdert door moderator ivm grof taalgebruik**!!!!
Jullie bekijken het verder maar, volgens mij worden vrijwel alle reacties gedaan door medewerkers en anders fanatieke toejuichers van Tele2. Maar ik wil ze spreken bij de rechter maar ze hebben niet de ballen om het voor de rechter te laten komen, alleen onrust stoken en proberen je bang te maken zodat je gaat betalen.
En dan is dit de laatste reactie van mij tenzij het toch nog tot een rechtszaak kom en ik kan melden dat T2 ***verwijdert door moderator ivm grof taalgebruik**!!!!


Jammer dat je weg gaat hierzo. Ik vond het wel interessant om dit te volgen. Alsjeblieft hou ons op de hoogte, sommige mensen snappen niet wat je doet. Please please tenminste hou ons op de hoogte van de voortgang.