Hoe durven ze daar bij Tele2?

  • 14 mei 2018
  • 62 reacties
  • 8461 x bekeken

Reputatie 1
In 2014 heb ik een 3 in 1 abonnement met een looptijd van 2 jaar afgesloten bij Tele2. Het was één grote ellende, niets werkte naar behoren en Tele2 deed er helemaal niets aan om het op te lossen, alleen loze beloften.
Uiteindelijk heb ik ze een bepaalde tijd gegeven om het wél op te lossen omdat ik anders naar een andere provider zou gaan.
Ik ben dus terechtgekomen bij een andere aanbieder en heb het abonnement bij Tele2 beeindigt.
Maar daar waren ze het niet mee eens, ik moest alsnog zo'n € 6oo betalenaan Tele2 vanwege contractbreuk, dat zij die contractbreuk hadden gemaakt door niet te leveren wat was overeengekomen deed even niet terzake.
Na een heleboel aanmaningen van incassobureau Bos, telefoontjes van Tele2 met onwaarheden en onzinverhalen, werd het stil en hoorde ik een paar jaar niets meer.
Ook werd ik niet voor het gerecht gedaagd, waar toch wel steeds mee werd gedreigd en waar ik ook om had gevraagd.
Sinds kort, na een hele lange radiostilte, komen er brieven van de Landelijke Associatie van Gerechtsdeurwaarders en begint het gezeur en gedreig opnieuw, na al die tijd denkt Tele2 nog steeds dat ze mij kunnen afpersen met dreigen.
Het vreemde is dat de vordering intussen is verminderd met een bedrag van € 342,94, zodat ik "maar" € 247,35 hoef te betalen.
Maar ook dit deurwaarderskantoor beperkt zich tot vandaag tot het sturen van aanmaningen en dreigen met een rechtzaak. Maar ze brengen hier thuis wel weer heel wat negatieve energie, mijn vrouw wordt hier bloednerveus van. Zelf kom ik hier echt niet van onder de indruk, ik ben zelf jaren deurwaarder geweest en weet dus echt wel dat dit loos ge l*l is van Tele2, ze zullen écht niet tot een rechtzaak overgaan, hoe graag ik dat zelf ook wil.
Maar het geeft allemaal wel aan dat dit bedrijf maar één ding weet te brengen: Je moet betalen, dat daar een levering zoals afgesproken aan vooraf dient te gaan is ze schijnbaar totaal ontgaan.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

62 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Slot erop!
Yaawn wat een slaapverwekkend topic zeg, het is gewoon een herhaling van zetten "boO0oring"

Als jullie nou eens allemaal stoppen met het voeden van, dan bloed het vanzelf dood.
Reputatie 7
Badge +1
Precies zoals @eric zegt blijven we in herhaling vallen.

...Laat de situatie zoals het is of stap zelf naar de rechter, zoals hierboven al eerder aangegeven. Je zaak en standpunt is duidelijk, hier blijven posten helpt niet om de zaak bij de rechter te krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
Er is geen jullie, je praat alleen nog met andere klanten van Tele2 hier. De moderator (klantenservice) heeft al eerder aangegeven dat zei geen verdere bijdrage meer te geven.
Ik heb je topic + reacties verplaatst naar je oorspronkelijke topic. Het heeft inderdaad geen zin om een nieuw topic te openen terwijl er nog 1 open staat.
Verder ga ik niet inhoudelijk in op je topic. Ons antwoord heb je reeds ontvangen!

Groetjes en een fijn weekend ondanks alles!
Patrick van Tele2


Daarom blijven we alleen maar in herhaling vallen en is het voor jou gewoon afwachten wat er komen gaat.
Reputatie 1
Dat jullie eindelijk eens, na vier jaar van dreigen, mij voor de rechter slepen want jullie pretenderen nog een bedrag aan geld van mij tegoed te hebben.
En mocht je dat niet van plan zijn dan zou het Tele2 sieren om mij dat dan ook te laten weten.
Reputatie 7
Badge +1

en dat we daarom niet zomaar aannemen dat het aan Tele2 ligt (zoals TS ons vraagt).


Dat vraag ik ook helemaal niet, wees alleen wat ruimer en accepteer dat er bij Tele2 best vaak wat misgaat. En dat er iets mis gaat is helemaal niet zo gek, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Maar waar het op aankomt is hoe er met die gemaakte fouten wordt omgegaan, en daar schort het aan bij Tele2, net als bij veel bedrijven.
Je leert een bedrijf pas goed kennen aan hun omgaan met de aftersale.
En in mijn geval probeert Tele2 mij aan te wijzen als de oorzaak van alles wat verkeerd ging, want dat de fout bij hun lag wilde er beslist niet in. Toen later enige keren bleek dat de fout toch echt bij Tele2 lag kostte het erg veel moeite om dat toe te geven, slechts schoorvoetend en met tegenzin in plaats van volmondig en met spijtbetuiging. En dat zijn nu net de dingen die blijven hangen.

We weten dat er ook dingen fout gaan net als in elk bedrijf. We proberen hier mede klanten te helpen, maar als de overeenkomst al is verbroken dan weet ik niet wat je hier nu verder nog van ons verwacht.
Reputatie 5
Badge
Ik ben een beetje in de war om eerlijk te zijn.

Het begon met het verhaal dat T2 niet de afgesproken kwaliteit gaf, dus daarom u eenzijdig het contract afgebroken, Daarna is de zaak verjaard en opgekocht door een incassobureau waar u nu dus mot mee heeft onder het mom van afpersing en dreigingen. En daar T2 dus de schuld van geeft en het feit dat er een slecht werkende verbinding was.

Ik was er zelf niet bij, dus ik ga ook geen kant kiezen. Maar u maakt het uzelf niet makkelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Edit,
Niet alles gelezen. Laat maar. 😅

Ja, was inderdaad een snelle reactie. Saillant detail; Topic starter zegt zelf deurwaarder te zijn (geweest).
Reputatie 5
Badge
Edit,
Niet alles gelezen. Laat maar. 😅
Reputatie 7
Badge +4
We blijven in herhaling vallen!
Aan het begin van deze thread schreef je nog:
Ik heb het contract inderdaad eenzijdig verbroken, zou je kunnen zeggen.
Dat jij vind dat Tele2 in gebreke was had je dus moeten stellen in een aangetekende brief. Doordat niet te doen heb je dit over jezelf afgeroepen.
Reputatie 1

en dat we daarom niet zomaar aannemen dat het aan Tele2 ligt (zoals TS ons vraagt).


Dat vraag ik ook helemaal niet, wees alleen wat ruimer en accepteer dat er bij Tele2 best vaak wat misgaat. En dat er iets mis gaat is helemaal niet zo gek, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Maar waar het op aankomt is hoe er met die gemaakte fouten wordt omgegaan, en daar schort het aan bij Tele2, net als bij veel bedrijven.
Je leert een bedrijf pas goed kennen aan hun omgaan met de aftersale.
En in mijn geval probeert Tele2 mij aan te wijzen als de oorzaak van alles wat verkeerd ging, want dat de fout bij hun lag wilde er beslist niet in. Toen later enige keren bleek dat de fout toch echt bij Tele2 lag kostte het erg veel moeite om dat toe te geven, slechts schoorvoetend en met tegenzin in plaats van volmondig en met spijtbetuiging. En dat zijn nu net de dingen die blijven hangen.
Reputatie 7
Badge +1

Anyway, de strekking is dat we hier op het forum niet heel erg verbaasd zijn als een klant roept dat er iets niet werkt.


Hoi, heb gisteren om 23:50 een bestelling geplaatst met toestel die is vandaag netjes op tijd geleverd, nummerbehoud werkt goed, kan alle 2FA sms'jes ontvangen en mijn IPTV kastje werkt razendsnel

Nou, z'n bericht kijk je raar aan, zelfs beetje eng. 😋
-JK

Mijn opmerking kwam er onbedoeld wat vreemd uit 😁
Ik bedoel te zeggen dat wij moderators natuurlijk niet voor het eerst een klant met een probleem voorbij zien komen en dat we daarom niet zomaar aannemen dat het aan Tele2 ligt (zoals TS ons vraagt). Ik bedoelde niet te zeggen dat het hier op het forum alleen maar storm loopt met klachten.

Het is al laat, ik kan beter naar bed gaan nu 😉
Reputatie 7
Badge +2

Anyway, de strekking is dat we hier op het forum niet heel erg verbaasd zijn als een klant roept dat er iets niet werkt.


Hoi, heb gisteren om 23:50 een bestelling geplaatst met toestel die is vandaag netjes op tijd geleverd, nummerbehoud werkt goed, kan alle 2FA sms'jes ontvangen en mijn IPTV kastje werkt razendsnel

Nou, z'n bericht kijk je raar aan, zelfs beetje eng. 😋
-JK
Reputatie 7
Badge +1
@pipodeclown TS had een vaste aansluiting ?

😂 duidelijk dat ik het meest actief ben in een ander deel van het forum 🤣
Anyway, de strekking is dat we hier op het forum niet heel erg verbaasd zijn als een klant roept dat er iets niet werkt.
Reputatie 7
Badge +2
@pipodeclown TS had een vaste aansluiting ?

@transit gaat het lezen wel goed? Waar zeg ik iets over dat Tele2 het goed heeft gedaan?

Jij zegt zelf dat jij gewoon eenzijdig je contract afgebroken hebt, dat zijn jou woorden.

Als jij alles volgens de boekje had gedaan, (zoals hier uitgelegd bijvoorbeeld ) zat je hier niet, was je zaak destijds door de geschillencommissie beoordeeld en hadden ze of Tele2 verplichten om de diensten binnen X tijd goed te leveren of hadden ze OFFICIEEL VIA DE LEGALE MANIER VOLGENS DE WET je contract ontbonden, jij had je betaalde facturen terug gekregen en misschien zelfs een kleine compensatie ook nog.

Dat je nu hier zit met een vordering van BOS betekend dat iets niet goed is gegaan, wat hebben de mensen van de geschillencommissie toen gezegd?
Reputatie 7
Badge +1

...los van het feit dat dit allemaal is gebeurt, waarom stellen jullie niet dat Tele2 zich moet houden aan de regels van het spel.
Waarom stellen jullie niet dat ze mij een aangetekende brief hadden moeten sturen dat ze een waardeloze verbinding gaan geven in plaats van de overeengekomen geweldige verbinding...

De netwerk dekking is bij geen enkele provider 100%. We zien dus niet voor het eerst op het forum iemand die aangeeft geen goede verbinding te hebben. Daarnaast zijn we hier om andere klanten te helpen waar mogelijk, niet om partij te kiezen.
Reputatie 1
Moet ik nou echt tig keer uitleggen dat ik alles volgens het boekje gedaan heb? Jullie blijven daar maar op hameren, maar waarom gaan jullie er maar steeds vanuit dat ik het verkeerd gedaan heb en Tele2 heeft alles goed gedaan. Nee, dat hebben ze niet, en moet ik dan evengoed de volle twee jaar maar blijven betalen voor een produkt wat gewoon niet werkt en waar ik niets mee kan? volgens Tele2 wel.
Ik heb ze tig keer gevraagd om te zorgen dat het in orde komt, dat hebben ze niet gedaan en of ze dat niet konden of niet wilden is niet zo belangrijk.
Ik had na een half jaar nog amper een dag een fatsoenlijke verbinding, had ik dan nog langer moeten wachten?
Op brieven, telefoontjes en mails werd domweg niet gereageerd anders dan: Maar u moet wel de volle twee jaar betalen. Nooit iets over het feit dat daar dan wel een correcte levering tegenover moest staan.
En dan hebben we het er nog niet eens over dat de verschillende medewerkers elkaar hopeloos tegenspreken.
Reputatie 7
Badge +2
Maar... Maar... Maar...


En dan is dit de laatste reactie van mij tenzij het toch nog tot een rechtszaak kom en ik kan melden dat T2 ***verwijdert door moderator ivm grof taalgebruik**!!!!


Anyways, lijkt erop dat je hier gefrustreerd raakt omdat in jou gevoel mensen je niet de gelijk geven of zo iets....

(Uit eigen ervaring) Consumenten rechten en plichten zijn zoals ze zijn, bij z'n situatie, kun je gewoon advies vragen bij het juridisch loket of bij je rechtsbijstand en je zou te horen krijgen dat niet betalen geen goede optie is.

Ook krijg je niet de diensten zoals verwacht, moet je de juiste procedure volgen, en dan de provider in gebrek stellen, en dan de ontbinding van het contract en mogelijke vergoedingen en betaalde geld terug eisen.

Betaal je niet, dan sta je ook in gebrek en krijg je een deurwaarder aan je dak, zo simpel is het, is niet wat ik wel of niet goed vind, het is gewoon zoals het hier werkt.

Tele2 zegt dat ze de vordering terecht vinden en dat ze niet willen of kunnen druk zetten op BOS om je zaak zsm voor de rechte te brengen... BOS kan volgens mij zo lang ze willen die voorsering blijven eisen (en dan "Herenring brieven" blijven versturen) toch?

Dus de vraag is eigenlijk wat wil je? Want hier in het forum kunnen moderatoren en gebruikers weinig voor je betekenen, wil je alleen maar horen dat je gelijk heb? Vooruit dan maar.

Ja je hebt gelijk, die deurwaarders zijn net een mafia, die maken gezinnen kapot en.... Oh wacht, je weet hier toch ook wat van? ;)

Maar serious, als je zo zeker van je zaak bent, negeer die brieven gewoon, wanneer BOS besluit om je zaak naar de rechte te brengen, word je trouwens tijdig op hoogte gesteld, dan neem je verhaal mee, en alle pogingen tot communicatie met Tele2 en BOS en laat de rechter haar/zijn werk doen.
Reputatie 1
Ik heb weer eens gebeld met het deurwaarderskantoor om te vragen hoe lang die "eerdaags" van April gaat duren, ze weten het nog steeds niet, maar van het beloofde op de hoogte houden komt ook niets terecht.
Evengoed vind ik het vreemd dat er steeds mensen zijn die menen mij er op te moeten wijzen welke stappen ik allemaal moet nemen om het contract op een juiste wijze te beëindigen, los van het feit dat dit allemaal is gebeurt, waarom stellen jullie niet dat Tele2 zich moet houden aan de regels van het spel.
Waarom stellen jullie niet dat ze mij een aangetekende brief hadden moeten sturen dat ze een waardeloze verbinding gaan geven in plaats van de overeengekomen geweldige verbinding. Waarom hadden ze mij geen bericht moeten sturen dat ze mijn telefoonnummer zouden vergeten over te zetten, en ga zo maar door.
Uit de meeste reacties zie ik dat ik alle verplichtingen zou hebben en Tele2 alle rechten zónder verplichtingen.
Raar eigenlijk. Is het niet leveren wat werd overeengekomen dan geen verbreking van het contract?
edit.

Ik zie dat het aangepast is, zo klopt het weer.
@Patrick van Tele2 of iemand anders van Tele2, jullie hebben dit topic zo gemodereerd dat het lijkt als of ik dit topic begonnen ben.
Ik zat al te kijken toen ik hem tegen kwam en dacht hoe kan dat nu, die heb ik helemaal niet gestart.
Het verhaal an sich ken ik natuurlijk, maar heeft de topic starter een ban gehad of zo of hoe zit dat?
Het ziet er iig wel erg raar uit zo, dus wat mij betreft kan hij zo de prullenbak in want er is geen touw meer aan vast te knopen.
Dit topic wil ik ook graag van mijn naam af hebben, ik ben immers de auteur niet.
Reputatie 7
Badge +1
Veel organisaties hebben een overeenkomst met een incasso partij, waarbij er in principe nooit naar de rechter wordt gegaan omdat in het minnelijke traject voldoende wordt geïncasseerd. Hierdoor kan het zijn dat een zaak nog jaren achter je aanloopt, zolang de vordering steeds gestuit wordt om niet te verjaren. Laat de situatie zoals het is of stap zelf naar de rechter, zoals hierboven al eerder aangegeven. Je zaak en standpunt is duidelijk, hier blijven posten helpt niet om de zaak bij de rechter te krijgen.
Jullie bekijken het verder maar, volgens mij worden vrijwel alle reacties gedaan door medewerkers en anders fanatieke toejuichers van Tele2. Maar ik wil ze spreken bij de rechter maar ze hebben niet de ballen om het voor de rechter te laten komen, alleen onrust stoken en proberen je bang te maken zodat je gaat betalen.
En dan is dit de laatste reactie van mij tenzij het toch nog tot een rechtszaak kom en ik kan melden dat T2 ***verwijdert door moderator ivm grof taalgebruik**!!!!


Jammer dat je weg gaat hierzo. Ik vond het wel interessant om dit te volgen. Alsjeblieft hou ons op de hoogte, sommige mensen snappen niet wat je doet. Please please tenminste hou ons op de hoogte van de voortgang.
Reputatie 1
Jullie bekijken het verder maar, volgens mij worden vrijwel alle reacties gedaan door medewerkers en anders fanatieke toejuichers van Tele2. Maar ik wil ze spreken bij de rechter maar ze hebben niet de ballen om het voor de rechter te laten komen, alleen onrust stoken en proberen je bang te maken zodat je gaat betalen.
En dan is dit de laatste reactie van mij tenzij het toch nog tot een rechtszaak kom en ik kan melden dat T2 ***verwijdert door moderator ivm grof taalgebruik**!!!!
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb je topic + reacties verplaatst naar je oorspronkelijke topic. Het heeft inderdaad geen zin om een nieuw topic te openen terwijl er nog 1 open staat.
Verder ga ik niet inhoudelijk in op je topic. Ons antwoord heb je reeds ontvangen!

Groetjes en een fijn weekend ondanks alles!
Patrick van Tele2