Hoe durven ze daar bij Tele2?

  • 14 mei 2018
  • 62 reacties
  • 8541 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

62 reacties

Reputatie 1
De reactie van Tele2 per PB:

We hebben contact gehad met de afdeling die uw zaak eerder in behandeling heeft gehad en wij blijven bij ons standpunt dat het openstaand bedrag alsnog betaald dient te worden. Alle procedures zijn correct uitgevoerd. Ik wil u dan ook vragen contact op te nemen met de dienstdoende deurwaarder voor een eventuele betalingsregeling en/of verdere afhandeling van het dossier aangezien wij niks meer voor u kunnen betekenen.

Groetjes,

Patrick van Tele2

En ik maar wachten op een uitnodiging van de rechter. Alleen jammer dat ze bij Tele2 nog steeds niet door hebben dat het hier niet gaat over procedures maar of Tele2 heeft geleverd wat was overeengekomen: een storingsvrije ontvangst van telefoon, televisie en internet.
Niets van dat alles werkte, de telefoon was meer dan vier weken weg, de televisie haperde veelvuldig en het internet was ook knudde, wat procedures?
Reputatie 7
Badge +2
Ik denk dat die rechtzaak wel vanzelf komt als je niets doet. Jij moet het weten, de procedures.
Reputatie 1
Dus dat Tele2 er een zootje van gemaakt heeft telt niet mee? En dat ze niets hebben gedaan om een oplossing te bieden is van geen belang?
En mijn enig recht is betalen voor iets dat ik niet, of niet volledig heb ontvangen?
Er zal toch zeker nog wel recht zijn te vinden in Nederland?
Reputatie 6
Badge +1
Heb je Tele2 schriftelijk in gebreke gesteld? Dat is de eerste stap als de aangeboden diensten onvoldoende zijn. Zo bouw je een dossier op waar een rechter wat mee kan.
Reputatie 1
Je wilt niet weten wat ik allemaal gedaan heb, maar allemaal zonder resultaat
Reputatie 7
Badge +4
Jij weet als ex deurwaaarder toch heel goed hoe het werkt. Dossier bouwen, aangetekende brief met ingebrekestelling etc. Als je spontaan stopt met communiceren en betalen, tja, dan roep je dit over jezelf af. Maar goed, je hebt gezien dat Tele2 je hier niet verder in haat helpen omdat de vordering bij een incassobureau ligt. Wij als medeklanten kunnen evenmin nog meer technische tips geven omdat je nu geen aansluiting meer hebt.
Reputatie 1
Dan ga je er zomaar van uit dat ik niet de reguliere weg gevolgd ben. Ja, ik weet heel goed hoe het werkt en hen alle stappen doorlopen.
Tele2 gaf op een gegeven moment zelf ook aan dat het logisch was dat ik een andere aanbieder ging zoeken, zelfs zei die dame dat ik gewoon kon vertrekken als Tele2 niet kon zorgen voor een goede ontvangst.
Ook werd mij aangeboden te vertrekken zonder nog iets te betalen, maar.....dan moest ik wel tekenen dat ik hierover met niemand zou spreken.
Ik ben toen overgegaan naar Canal Digitaal, want meerdere providers gaven aan dat ze mij geen goede ontvangst konden leveren omdat we aan het eind van de KPN kabel wonen en de capaciteit nooit voldoende kan zijn.
Zo gauw mensen voor mij op de kabel intensief gaan internetten en tv kijken dan zou mijn verbinding gaan haperen. En dat is dus ook precies wat er steeds gebeurde.
Heel simpel Tele2 heeft mij iets verkocht waarvan zij hadden kunnen weten dat het nooit echt zou werken. En dat bleek zo te zijn, en dan zou ik wel de volle mep moeten betalen?
Het ging mij nog niet eens zozeer het geld, we wilden gewoon een goed werkende verbinding, is dat teveel gevraagd als je daarvoor een contract hebt afgesloten en daar ook voor betaald?
Reputatie 1
Gezien de bovenstaande reacties gaan jullie er, geloof ik, nog steeds van uit dat ik in de problemen zit omdat Tele2 mij voor het gerecht wil dagen, maar het ligt toch wel even anders: ik wil die rechtzaak namelijk heel graag.
Degene die een probleem heeft is Tele2, als ze afzien van een rechtzaak, en daar ben ik eigenlijk wel van overtuigt, dan geven ze toe dat ze dus geen recht hebben op het geld dat ze van mij vorderen. Gaan ze wel de rechtzaak aan dan gaan ze keihard onderuit want maak aan een rechter eens duidelijk dat je recht hebt op betaling voor iets dat je contractueel verplicht was te leveren maar waar je ernstig in gebreke bent gebleven.
Een simpele vergelijking, je koopt een mooie nieuwe fiets en je krijgt een fiets geleverd met lekke banden, waarvan het licht het niet doet en de trappers los zitten, en de leverancier is niet in staat, of onwillig, dit te verhelpen; zou je daar genoegen mee nemen, natuurlijk niet.
Reputatie 7
Badge +4
Zolang jij je dossier op orde hebt heb je helemaal gelijk. Succes ermee!
Reputatie 6
Badge +1
naar Canal Digitaal, want meerdere providers gaven aan dat ze mij geen goede ontvangst konden leveren omdat we aan het eind van de KPN kabel wonen en de capaciteit nooit voldoende kan zijn. we wilden gewoon een goed werkende verbinding, is dat teveel gevraagd als je daarvoor een contract hebt afgesloten en daar ook voor betaald?

Zoiets is ook van te voren te checken per postcode https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
We horen wel hoe het afloopt. Het reilen en zeilen in de Telecom sector en dan speciaal Tele2, blijft interessante materie.
Reputatie 1
Als ik die check doe dan is het steeds positief, ook bij Tele2. Tele2 bleef dan ook steeds beweren dat de bandbreedte op de lijn voldoende was, ja dat zal wel kloppen zolang mensen die een aansluiting hebben tussen de wijkkast en mijn huis niet zitten te internetten, telefoneren of tv kijken.
Tussen wat volgens een aanbieder mogelijk zou moeten zijn en de praktijk wil nog wel eens een verschil zitten.
Reputatie 1
Ondanks bellen met het deurwaarderskantoor nog steeds geen oproep voor een rechtszitting. Tele2 wil het doen voorkomen alsof de deurwaarder beslist of er al dan niet wordt geprocedeerd, maar de bal licht toch echt bij Tele2, zonder hun opdracht gaat de deurwaarder niet over tot vervolging.
Nou, kom op Tele2, jullie hebben wel een grote broek aangetrokken, maak het nu maar waar.

overigens las ik gisteren in de krant dat bij het klachtencontact van de Consumentenbond Tele2 op de tweede plaats staat van bedrijven waarover veel klachten binnenkomen, toch iets minder eervol die tweede plaats dan die van Tom in de Giro.