Hoe durven ze daar bij Tele2?

  • 14 mei 2018
  • 62 reacties
  • 8541 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

62 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Veel organisaties hebben een overeenkomst met een incasso partij, waarbij er in principe nooit naar de rechter wordt gegaan omdat in het minnelijke traject voldoende wordt geïncasseerd. Hierdoor kan het zijn dat een zaak nog jaren achter je aanloopt, zolang de vordering steeds gestuit wordt om niet te verjaren. Laat de situatie zoals het is of stap zelf naar de rechter, zoals hierboven al eerder aangegeven. Je zaak en standpunt is duidelijk, hier blijven posten helpt niet om de zaak bij de rechter te krijgen.
edit.

Ik zie dat het aangepast is, zo klopt het weer.
Reputatie 1
Ik heb weer eens gebeld met het deurwaarderskantoor om te vragen hoe lang die "eerdaags" van April gaat duren, ze weten het nog steeds niet, maar van het beloofde op de hoogte houden komt ook niets terecht.
Evengoed vind ik het vreemd dat er steeds mensen zijn die menen mij er op te moeten wijzen welke stappen ik allemaal moet nemen om het contract op een juiste wijze te beëindigen, los van het feit dat dit allemaal is gebeurt, waarom stellen jullie niet dat Tele2 zich moet houden aan de regels van het spel.
Waarom stellen jullie niet dat ze mij een aangetekende brief hadden moeten sturen dat ze een waardeloze verbinding gaan geven in plaats van de overeengekomen geweldige verbinding. Waarom hadden ze mij geen bericht moeten sturen dat ze mijn telefoonnummer zouden vergeten over te zetten, en ga zo maar door.
Uit de meeste reacties zie ik dat ik alle verplichtingen zou hebben en Tele2 alle rechten zónder verplichtingen.
Raar eigenlijk. Is het niet leveren wat werd overeengekomen dan geen verbreking van het contract?
Reputatie 7
Badge +2
Maar... Maar... Maar...


En dan is dit de laatste reactie van mij tenzij het toch nog tot een rechtszaak kom en ik kan melden dat T2 ***verwijdert door moderator ivm grof taalgebruik**!!!!


Anyways, lijkt erop dat je hier gefrustreerd raakt omdat in jou gevoel mensen je niet de gelijk geven of zo iets....

(Uit eigen ervaring) Consumenten rechten en plichten zijn zoals ze zijn, bij z'n situatie, kun je gewoon advies vragen bij het juridisch loket of bij je rechtsbijstand en je zou te horen krijgen dat niet betalen geen goede optie is.

Ook krijg je niet de diensten zoals verwacht, moet je de juiste procedure volgen, en dan de provider in gebrek stellen, en dan de ontbinding van het contract en mogelijke vergoedingen en betaalde geld terug eisen.

Betaal je niet, dan sta je ook in gebrek en krijg je een deurwaarder aan je dak, zo simpel is het, is niet wat ik wel of niet goed vind, het is gewoon zoals het hier werkt.

Tele2 zegt dat ze de vordering terecht vinden en dat ze niet willen of kunnen druk zetten op BOS om je zaak zsm voor de rechte te brengen... BOS kan volgens mij zo lang ze willen die voorsering blijven eisen (en dan "Herenring brieven" blijven versturen) toch?

Dus de vraag is eigenlijk wat wil je? Want hier in het forum kunnen moderatoren en gebruikers weinig voor je betekenen, wil je alleen maar horen dat je gelijk heb? Vooruit dan maar.

Ja je hebt gelijk, die deurwaarders zijn net een mafia, die maken gezinnen kapot en.... Oh wacht, je weet hier toch ook wat van? ;)

Maar serious, als je zo zeker van je zaak bent, negeer die brieven gewoon, wanneer BOS besluit om je zaak naar de rechte te brengen, word je trouwens tijdig op hoogte gesteld, dan neem je verhaal mee, en alle pogingen tot communicatie met Tele2 en BOS en laat de rechter haar/zijn werk doen.
Reputatie 1
Moet ik nou echt tig keer uitleggen dat ik alles volgens het boekje gedaan heb? Jullie blijven daar maar op hameren, maar waarom gaan jullie er maar steeds vanuit dat ik het verkeerd gedaan heb en Tele2 heeft alles goed gedaan. Nee, dat hebben ze niet, en moet ik dan evengoed de volle twee jaar maar blijven betalen voor een produkt wat gewoon niet werkt en waar ik niets mee kan? volgens Tele2 wel.
Ik heb ze tig keer gevraagd om te zorgen dat het in orde komt, dat hebben ze niet gedaan en of ze dat niet konden of niet wilden is niet zo belangrijk.
Ik had na een half jaar nog amper een dag een fatsoenlijke verbinding, had ik dan nog langer moeten wachten?
Op brieven, telefoontjes en mails werd domweg niet gereageerd anders dan: Maar u moet wel de volle twee jaar betalen. Nooit iets over het feit dat daar dan wel een correcte levering tegenover moest staan.
En dan hebben we het er nog niet eens over dat de verschillende medewerkers elkaar hopeloos tegenspreken.
Reputatie 7
Badge +1

...los van het feit dat dit allemaal is gebeurt, waarom stellen jullie niet dat Tele2 zich moet houden aan de regels van het spel.
Waarom stellen jullie niet dat ze mij een aangetekende brief hadden moeten sturen dat ze een waardeloze verbinding gaan geven in plaats van de overeengekomen geweldige verbinding...

De netwerk dekking is bij geen enkele provider 100%. We zien dus niet voor het eerst op het forum iemand die aangeeft geen goede verbinding te hebben. Daarnaast zijn we hier om andere klanten te helpen waar mogelijk, niet om partij te kiezen.
Reputatie 7
Badge +2
@pipodeclown TS had een vaste aansluiting ?

@transit gaat het lezen wel goed? Waar zeg ik iets over dat Tele2 het goed heeft gedaan?

Jij zegt zelf dat jij gewoon eenzijdig je contract afgebroken hebt, dat zijn jou woorden.

Als jij alles volgens de boekje had gedaan, (zoals hier uitgelegd bijvoorbeeld ) zat je hier niet, was je zaak destijds door de geschillencommissie beoordeeld en hadden ze of Tele2 verplichten om de diensten binnen X tijd goed te leveren of hadden ze OFFICIEEL VIA DE LEGALE MANIER VOLGENS DE WET je contract ontbonden, jij had je betaalde facturen terug gekregen en misschien zelfs een kleine compensatie ook nog.

Dat je nu hier zit met een vordering van BOS betekend dat iets niet goed is gegaan, wat hebben de mensen van de geschillencommissie toen gezegd?
Reputatie 7
Badge +1

Anyway, de strekking is dat we hier op het forum niet heel erg verbaasd zijn als een klant roept dat er iets niet werkt.


Hoi, heb gisteren om 23:50 een bestelling geplaatst met toestel die is vandaag netjes op tijd geleverd, nummerbehoud werkt goed, kan alle 2FA sms'jes ontvangen en mijn IPTV kastje werkt razendsnel

Nou, z'n bericht kijk je raar aan, zelfs beetje eng. 😋
-JK

Mijn opmerking kwam er onbedoeld wat vreemd uit 😁
Ik bedoel te zeggen dat wij moderators natuurlijk niet voor het eerst een klant met een probleem voorbij zien komen en dat we daarom niet zomaar aannemen dat het aan Tele2 ligt (zoals TS ons vraagt). Ik bedoelde niet te zeggen dat het hier op het forum alleen maar storm loopt met klachten.

Het is al laat, ik kan beter naar bed gaan nu 😉
Reputatie 1

en dat we daarom niet zomaar aannemen dat het aan Tele2 ligt (zoals TS ons vraagt).


Dat vraag ik ook helemaal niet, wees alleen wat ruimer en accepteer dat er bij Tele2 best vaak wat misgaat. En dat er iets mis gaat is helemaal niet zo gek, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Maar waar het op aankomt is hoe er met die gemaakte fouten wordt omgegaan, en daar schort het aan bij Tele2, net als bij veel bedrijven.
Je leert een bedrijf pas goed kennen aan hun omgaan met de aftersale.
En in mijn geval probeert Tele2 mij aan te wijzen als de oorzaak van alles wat verkeerd ging, want dat de fout bij hun lag wilde er beslist niet in. Toen later enige keren bleek dat de fout toch echt bij Tele2 lag kostte het erg veel moeite om dat toe te geven, slechts schoorvoetend en met tegenzin in plaats van volmondig en met spijtbetuiging. En dat zijn nu net de dingen die blijven hangen.
Reputatie 7
Badge +4
We blijven in herhaling vallen!
Aan het begin van deze thread schreef je nog:
Ik heb het contract inderdaad eenzijdig verbroken, zou je kunnen zeggen.
Dat jij vind dat Tele2 in gebreke was had je dus moeten stellen in een aangetekende brief. Doordat niet te doen heb je dit over jezelf afgeroepen.
Reputatie 5
Badge
Edit,
Niet alles gelezen. Laat maar. 😅
Reputatie 7
Badge +4
Edit,
Niet alles gelezen. Laat maar. 😅

Ja, was inderdaad een snelle reactie. Saillant detail; Topic starter zegt zelf deurwaarder te zijn (geweest).
Reputatie 5
Badge
Ik ben een beetje in de war om eerlijk te zijn.

Het begon met het verhaal dat T2 niet de afgesproken kwaliteit gaf, dus daarom u eenzijdig het contract afgebroken, Daarna is de zaak verjaard en opgekocht door een incassobureau waar u nu dus mot mee heeft onder het mom van afpersing en dreigingen. En daar T2 dus de schuld van geeft en het feit dat er een slecht werkende verbinding was.

Ik was er zelf niet bij, dus ik ga ook geen kant kiezen. Maar u maakt het uzelf niet makkelijk.
Reputatie 7
Badge +1

en dat we daarom niet zomaar aannemen dat het aan Tele2 ligt (zoals TS ons vraagt).


Dat vraag ik ook helemaal niet, wees alleen wat ruimer en accepteer dat er bij Tele2 best vaak wat misgaat. En dat er iets mis gaat is helemaal niet zo gek, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Maar waar het op aankomt is hoe er met die gemaakte fouten wordt omgegaan, en daar schort het aan bij Tele2, net als bij veel bedrijven.
Je leert een bedrijf pas goed kennen aan hun omgaan met de aftersale.
En in mijn geval probeert Tele2 mij aan te wijzen als de oorzaak van alles wat verkeerd ging, want dat de fout bij hun lag wilde er beslist niet in. Toen later enige keren bleek dat de fout toch echt bij Tele2 lag kostte het erg veel moeite om dat toe te geven, slechts schoorvoetend en met tegenzin in plaats van volmondig en met spijtbetuiging. En dat zijn nu net de dingen die blijven hangen.

We weten dat er ook dingen fout gaan net als in elk bedrijf. We proberen hier mede klanten te helpen, maar als de overeenkomst al is verbroken dan weet ik niet wat je hier nu verder nog van ons verwacht.
Reputatie 1
Dat jullie eindelijk eens, na vier jaar van dreigen, mij voor de rechter slepen want jullie pretenderen nog een bedrag aan geld van mij tegoed te hebben.
En mocht je dat niet van plan zijn dan zou het Tele2 sieren om mij dat dan ook te laten weten.
Reputatie 7
Badge +1
Precies zoals @eric zegt blijven we in herhaling vallen.

...Laat de situatie zoals het is of stap zelf naar de rechter, zoals hierboven al eerder aangegeven. Je zaak en standpunt is duidelijk, hier blijven posten helpt niet om de zaak bij de rechter te krijgen.
Reputatie 5
Badge +3
Slot erop!
Zolang Tele2 geen stappen onderneemt zou ik mij daar ook niet druk om maken, blijkbaar hebben ze niet zon sterke case anders hadden ze het er wel op aan laten komen.
Wel rot voor je vrouw dat het zo veel stress veroorzaakt, maar goed dat is ook de bedoeling.
Daar weet jij als ex deurwaarder denk ik alles van.
Reputatie 1
Ik maak me daar wel druk om, ze verooraken stress en hopen dat mensen daardoor onder druk gaan betalen. jammer genoeg zijn er mensen die dat dan ook doen.
Maar ik wil juist wel een rechtzaak, en als ze bij Tele2 nog een klein beetje ruggegraat hebben dan gaan ze daartoe over. Dat geeft mij dan eindelijk de gelegenheid de wanpraktijken van Tele2 aan de orde te stellen want die gaan alle perken te buiten. Het is ronduit schandalig, niet leveren, geen of slechte service, geen enkel probleem oplossen, bij elk door Tele2 veroorzaakt probleem mag jij op jouw kosten bellen en tijden aan de telefoon hangen.'En nooit, maar dan ook nooit, eens iemand aan de telefoon die beslissingsbevoegdheid heeft.
En,.........het is natuurlijk altijd jouw schuld dat er iets niet goed werkt, dat het wel eens aan Tele2 zou kúnnen liggen is ondenkbaar.
En dan te bedenken dat ze mij aanboden om van de vordering op mij af te zien als ik bereid was daar met niemand over te praten en geen wanpraktijken van Tele2 meer, waar dan ook, aan de orde te stellen, en dat moest natuurlijk met mijn handtekening er onder, waar halen ze het lef vandaan?
Ik kan me zo kwaad maken om dit soort praktijken, en je kunt er vrijwel niets tegen doen.
Om nou dan maar naar het kantoor van Tele2 te komen met een eind eikenhout gaat mij te ver, maar soms ben je geneigd het te doen, want ze halen het bloed onder je nagels vandaan.
Reputatie 1
Afgezien van het feit of het terzakedoende is wat je daar stelt, het laat ook zien dat je er de ballen verstand van hebt. Maar ik wil je wel laten weten dat ik belastingdeurwaarder was en dat ik doorgaans meer maatschappelijk werker was dan ambtenaar, je wilt niet weten hoe mensen in de problemen komen en die niet meer deweg daaruit weten, die heb ik zeer veelvuldig kunnen helpen.
En als je dan met je goede bedoelingen meerdere keren met vuurwapens, messen, honden en wat niet meer wordt bedreigt. Waarschijnlijk werd ik in één maand vaker bedreigd en uitgescholden dan jij in je hele leven, en dan zelf toch netjes blijven, ik geef het je te doen.
Maar, zoals gezegd, dit heeft niets met Tele2 te maken.
Ik ben dan ook niet boos op het deurwaarderskantoor, die volgen de regels van de wet, maar mijn agressie richt zich op Tele2 die daar een vordering neerlegt die ten onrechte is, maar het zorgt wel voor de nodige stress bij mijn echtgenote.
Ik verzet mij hier juist zo tegen omdat er veel mensen zijn die hiervoor zwichten en maar gaan betalen, de meeste daarvan hebben niet de kennis van zaken die ik wel heb en die probeer ik te helpen door Tele2 eens voor de rechter op hun nummer te zetten en aan de publieke schandpaal te nagelen.
Maar, ik weet vrijwel zeker dat ze niet de ballen hebben om dit door te gaan zetten.
Reputatie 7
Badge +2
Als je tele2 voor de rechter op hun nummer wil zetten kun je zelf een rechtszaak beginnen? Hoef je toch niet af te wachten of ze durven. Of durf jij het niet door te zetten?
Reputatie 1
Dan loop ik het risico dat ze op het laatste moment hun vordering intrekken en kan ik alsnog de kosten van de rechtzaak betalen, en daar pas ik voor.
Daarbij komt dat ik aan wil tonen dat Tele2 wel een hoop reuring veroorzaakt bij mensen maar later toegeeft dat ze fout zaten omdat ze de rechtzaak toch niet doorzetten.
Als ze inderdaad recht hebben op dat geld kunnen ze toch rustig gaan procederen want als de rechter zegt dat ze gelijk hebben zijn de kosten ook voor mij.
Dit toont alleen maar het grote ongelijk aan van Tele2, ze hebben mij niet geleverd wat was afgesproken, ze deden totaal niets om de problemen op te lossen en roepen alleen maar dat ik moet betalen.
Lees dit topic maar eens: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/incasso-40278
Reputatie 7
Badge +2
Als ik je post zo lees, heb je eenzijdig je contract afgebroken, klopt dat? Of was afgesproken dat je contract con ontbinden?

Ook bij storingen of niet (goed) leveren van de diensten, zijn er regels om een contract kostenloos te laten ontbinden.

Anyways, ongeacht als de vordering terecht is of niet, snel actie ondernemen is wel belangrijk, de vordering gaat niet van zelf afsluiten, Tele2 is van mening dat je dit berldrag schuldig bent, en als je niet betaalt zetten ze door naar een incassobureau, en daar zetten ze door naar een deurwaarder kantoor en zo door.

Gelijk bij de eerste betalingsverzoek van Tele2, als je van mening was dat het onterecht is, had je direct een aangetekend brief/klacht kunnen sturen en bij geen oplossing, gelijk groter aanpakken, naar het juridisch loket lopen of melden bij de geschillencommissie...

Dat is nog steeds mijn personelijk advies, neem eerst contact op met de deurwaarders en leg je verhaal voor, als ze de zin in hebben, gaan ze met hun client (tele2) bespreken, zo niet, vraag dan even advies bij het juridisch loket, en hopelijk heb je mails en brieven die toen gestuurd waren nog.

Dat lijkt me beter dan wachten tot dat de deurwaarder je bij de rechte roept.
Reputatie 1
Ik heb het contract inderdaad eenzijdig verbroken, zou je kunnen zeggen. Maar Tele2 had het contract al eerder, vanaf dag één, verbroken door niet te leveren wat was afgesproken.
Mij werd een geweldige en storingsvrije ontvangst. Wat ik geleverd kreeg voldeed daar totaal niet aan en Tele2 was volslagen onwillig, of onkundig, om dat op te lossen.
Nog een wonder dat ik niet eerder dan na een half jaar en ettelijk contacten met Tele2 de stekker er heb uitgetrokken.
Reputatie 5
Badge +3
Beste transit,

Ik heb u mijn reactie gegeven middels een privé-bericht.

Groetjes,
Patrick van Tele2