Hoe durven ze daar bij Tele2?

• 14 mei 2018
  • 62 reacties
  • 8474 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

62 reacties

Reputatie 1
The een triest verhaal en ik geloof dat het een 50/ 50 kans is voor jou .
Waarom ? Namelijk dat als ze een procedure starten het zo lang kunnen trekken als ze willen ! En dan komt het er niet op neer wie er gelijk heeft of niet want ik zou het niet durven tegen een miljoenenconcern ! Want voor als je het nog niet wist is dat geld de sterkste tegenstander is wat er bestaat ! En dan heb ik er nog niet over gesproken dat vrouwe justitie blind is ! Bied je dit een beetje duidelijkheid dan ben ik blij dat ik je uit die illusie gehaald heb en wens je nog veel sterkte en een rustig leven zonder een vrouw met veel stress !
Hey Transit,

Snap je helemaal man. Heb een zelfde akkefietje met een ander bedrijf. Sowieso vreemd dat deurwaarders ook normaal incassowerk doen onder he t mom van deurwaarder, maar goed. Heeft niets meer met rechtmatig incasseren te maken maar alles met hopen dat je onder de druk bezwijkt. Eigenlijk veredelde vorm van bedelen.

Bij mij zijn ze gestopt door ze eerst vriendelijk te verzoeken te stoppen met communicatie die erop gericht is je binnen een minnelijk traject te laten betalen. Uiteraard met de mededeling dat je alleen gaat betalen als de rechter je daartoe veroordeeld.

Als ze doorgaan dan met klem verzoeken daarmee te stoppen en uiteindelijk sommeren daarmee te stoppen en uitleggen wat het met je gezin doet.

Gaan ze dan nog door. Kort geding!!!

Succes
Reputatie 1
Thanks, eindelijk iemand die het snapt en niet de kant van Tele2 kiest.
Reputatie 1
"Sowieso vreemd dat deurwaarders ook normaal incassowerk doen onder het mom van deurwaarder, maar goed. Heeft niets meer met rechtmatig incasseren te maken maar alles met hopen dat je onder de druk bezwijkt. Eigenlijk veredelde vorm van bedelen."

Veel gerechtsdeurwaarders hebben ook een incassobureau en dan is het niet voor iedereen even duidelijk welke pet de medewerker opheeft wiens naam onder de post van het bureau staat. Op zich ook niet zo vreemd natuurlijk want in de praktijk zal de ene handeling de andere opvolgen, en nu kunnen beide handelingen door hetzelfde bureau worden verzorgt.
Maar volgens mij is het onder bepaalde druk, of dwang, geld proberen te innen waar je geen recht op hebt geen vorm van bedelen maar van afpersen.
Beste Transit,
Ik begrijp je frustratie m.b.t. de niet geleverde diensten van Tele2. In het recente verleden heb ik ook een aanvaring gehad met Tele2 ( over opzegtermijn ) en ik kan je vertellen dat ( buiten hun uiterst irritante, overdadige, volstrekt gelogen reclames "niet omdat het moet, maar omdat het kan") ik nooit en dus nooit Tele2 bij iemand zou aanraden. De servicedesk is onvriendelijk, onbeschoft en vooral onwetend. Hun enige opdracht is om de klant af te wimpelen en nooit door te verwijzen naar een deskundige, want.........die hebben ze dus niet in dienst. Over het niet nakomen van aangeboden ( en dus door de klant wel te betalen) diensten het volgende:
Eerder in deze topic is er een link gegeven waar je je verbinding kunt nakijken wat er door KPN ( destijds de PTT) aan MB's geleverd kan worden op jouw adres. Als je inderdaad op een eindlus van PTT bent aangesloten als laatste adres, hou je daar een snelheid over van 1 MB, zoals ook bij mij het geval is. Ik heb daar met KPN over gebriefd, maar hun hadden alleen een aansluitingsverplichting voor een telefoonlijn en inmiddels is dus zelfs die verplichting vervallen. In mijn geval houd dat in dat ik afhankelijk ben van mijn kabelprovider en er dus simpelweg geen alternatieven zijn voor concurrenten ( lees goedkoper providers).
KPN was in mijn geval zo eerlijk om toe te geven dat aansluiting op internet en TV voor mij geen zin heeft, dus is de aanvraag daar gecancelled.
Ik weet niet wat de overgebleven snelheid bij jou aangeeft, maar als dat minder is dan wat Tele2 zegt te gaan bieden, kun je wellicht dit meenemen in je verweer tegen Tele2, want die gegevens zijn vrij toegankelijk en zeker voor een provider als Tele2.

Succes in je strijd.
Reputatie 1
In 2014 sloot ik bij Tele2 een tweejaars contract af voor TV, Internet en Telefonie, in de eerste brief meteen al juichen van: "Binnenkort begint het feest", of iets van die strekking. Vanaf dag één ging gelijk veel mis, de verbinding was gewoon zeer matig. Erger was op dat moment dat door een fout van T2 mijn vaste telefoonnummer wekenlang weg was waardoor ik niet te bereiken was voor degen die dat nummer kenden en ik veel inkomsten ben misgelopen. Door T2 werd een snelle oplossing beloofd maar uiteindelijk heb ik dat zelf moeten regelen.
Na een hoop ellende en onwijs veel bellen naar de klantenservice, hoe....service, heb ik ze laten weten het abonnement op te zeggen en naar een andere provider te gaan, in mijn geval CanalDigitaal.
Toen begon de incasso op gang te komen, ik moest 640 Euro betalen. Ik heb ze laten weten hier geen gehoor aan te geven. Daarna een hele serie brieven van Incassobureu Bos. Omdat ik dat spuugzat werd gebeld met Bos en gezegd dat de volgende brief van hen zou worden gezien als en poging tot afpersing onder bedreiging, daarna niets meer gehoord van Bos.
Evengoed was het vreemd dat er in die correspondentie gesproken werd van 234 Euro, waarom zoveel lager is mij niet bekend want ik heb geen cent betaald van die 640 Euro.
Het bleef meer dan een jaar stil en toen begonnen er brieven te komen van deurwaarderskantoor met de mededeling dat ik moest betalen, verder een forse verhoging van 40 Euro, en indien ik daar niet aan zou voldoen een rechtszaak.
Ik heb de mededeling die ik ook al herhaalde malen aan T2 en Bos had gedaan om mij het plezier te doen dat ik voor de rechter de misselijk makende handelwijze van T2 voor te leggen. Evenals bij Bos en T2 geen reactie hierop.
Ook het deurwaarderskantoor gezegd dat een volgende maning zou resulteren in een aangifte voor poging tot afpersing, want dat is het als je onder bedreiging geld van iemand probeert af te pakken waarvan je weet daar geen recht op te hebben.
Daarna volgde een mededeling dat de rechtszitting spoedig plaats zou hebben, misschien al wel volgende week. Wij zaten op vakantie in Frankrijk en zijn vervroegd teruggekomen omdat mijn vrouw geen rust meer had hier door. Dan heb ik het over April 2018. Zie de volgende mail van 18 April 2018:

"Goedemorgen,

Allereerst bedankt voor uw reactie. U zult binnenkort inderdaad een dagvaarding van ons ontvangen. Ik kan u niets beloven, maar zoals het er nu uitziet, zult u op tijd zijn om de zitting te kunnen bijwonen. Ik wil u het advies geven dat iemand uw post in de gaten houdt. Als u toch eerder een dagvaarding ontvangt, dan kunt u namelijk uitstel vragen bij de kantonrechter.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
LAVG B.V. Anne M...........
Teamleider"

Maar van een rechtszitting kwam niets, dus gebeld met het deurwaarderskantoor waar ik wederom er op heb aangedrongen nu dan toch eindelijk eens werk te maken van die zitting.
Als antwoord de volgende mail van 18 Juni 2018:

"Geachte heer P,
Zoals telefonisch overeengekomen houd ik u op de hoogte van het verloop van deze zaak. Ik kan u nog geen duidelijkheid bieden over het hoe, wat en wanneer van een eventuele zitting, maar ik wil wel bij u aangeven dat ik uw dossier onder de aandacht heb gebracht bij onze juristen. Zodra ik meer weet, zal ik u berichten.

Aannemende u hiermee voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd.

LAVG B.V. nieuw (M. Versloot)-Image01 Mw. M. V..........t
Incassomedewerker"

En sinds die tijd blijft het stil vanuit het deurwaarderskantoor en T2. Maar ik blijf met een flinke kater achter want ik had niets liever gedaan dan tijdens de rechtszitting de ronduit malafide praktijken van Tele2 aan de kaak te stellen en gelijk een keiharde eis neer te leggen dat ik van T2 schriftelijk excuus wil, die ik dan ook op het forum wil plaatsen, en een vordering op T2 van enkel duizenden Euros vanwege gemaakte kosten, gederfde inkomsten en een vorm van smartegeld.
Reputatie 1
Dit is nu T2 ten voeten uit, eerst een hoop stampij maken in de hoop dat je bang zult worden en gaat betalen, en het er verder gewoon bij laten zitten, maar inmiddels hebben ze wel gezorgd voor veel onrust in huize P want mijn vrouw raakt er compleet van in de stress.
En dat vergat ik nog te vermelden in het eerste bericht, door Tele2 werd mij op een gegeven moment aangeboden om af te zien van de vordering onder voorwaarde dat ik zou tekenen geen enkele ruchtbaarheid aan deze zaak te geven. Hoe....afzien van een vordering die volkomen onterecht is?
Waarom zou ik moeten betalen voor iets wat ik wel heb besteld maar nooit heb ontvangen, namelijk de beloofde geweldige verbinding en snel internet.
Reputatie 7
Badge +2
Hoef je echt niet z'n lange topic alweer te openen hoor...

Je oorspronkelijke topic is gewoon nog open https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/hoe-durven-ze-daar-bij-tele2-71163/index1.html

Maak tenminste een korte versie van, vooral als je je topic gaat spammen in andere tooics die totaal over iets anders gaan.

Tl;dr

TS had een abonnement bij Tele2 afgesloten

TS zegt dat Tele2 de services niet naar behoren kom leveren

TS heeft het contract eenzijdig verbroken ipv de standaard procedure te volgen

TS heeft de facturen niet betaald want hij was van de mening dat hij de contract kon verbreken door gebrek aan service

Tele2 kwam met invordering van de onbetaald facturen want ze zeggen dat het contract niet juist stopgezet is.

TS heeft niet betaald

Tele2 heeft de incassobureau aangestuurd

TS wilt dat de incassobureau op zijn tempo werkt en naar de rechter gaat, maat dat lukt blijkbaar niet.
Reputatie 1
Hoe kom je aan de wijsheid dat ik niet de juiste procedure zou hebben gevolgd?
Je zou eens moeten weten hoeveel schrijven, mails en telefoongesprekken hierover zijn gevoerd. Oordeel niet zomaar, zonder van de details op de hoogte te zijn.
Een verkorte versie zou hierop neerkomen:
Tele2 heeft mij belazerd door niet te leveren wat werd overeengekomen en wil het niet geleverde wel betaald hebben, en gebruikt daarbij grof geschut om dit af te dwingen.
Reputatie 1
Hoef je echt niet z'n lange topic alweer te openen hoor...

Je oorspronkelijke topic is gewoon nog open https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/hoe-durven-ze-daar-bij-tele2-71163/index1.html

Maak tenminste een korte versie van, vooral als je je topic gaat spammen in andere tooics die totaal over iets anders gaan.

Is inmiddels gebeurt.

Tl;dr

TS had een abonnement bij Tele2 afgesloten
Dat betekend dus dat de ene partij zich verplicht tot het leveren van een produkt zoals vermeld in het contract, en dat de ander partij zich verplicht tot het afnemen van genoemd produkt en dit dan ook betaald. En precies daar gaat het mis, T2 zag geen mogelijkheid mij het afgesprokene te leveren, De andere partij, ik dus, voldeed aan alle voorwaarden, ik nam af en heb steeds betaald tot einde levering.

TS zegt dat Tele2 de services niet naar behoren kom leveren
Dat zeg ík niet alleen, toen de verbinding niet goed bleek te werken heb ik bij een aantal andere providers gevraagd en die zeiden mij dat zo'n verbinding ook nooit naar behoren kón werken omdat ik aan het eind van de lijn woon

TS heeft het contract eenzijdig verbroken ipv de standaard procedure te volgen
Dat is te snel geoordeeld

TS heeft de facturen niet betaald want hij was van de mening dat hij de contract kon verbreken door gebrek aan service
Moet ik dan twee jaar lang doormodderen met een niet fatsoenlijk werkende verbinding? T2 had genoeg gelegenheid om hier wat aan te doen, ik heb gevraagd om een monteur maar dat kon allemaal niet, ja, op het laatst boden ze nog een monteur aan die de zaak op mijn kosten na zou kijken, op mijn kosten, ja, ja. Door een medewerkster van T2, naar eigen zeggen chef, werd mij meegedeeld dat als de geleverde produkten ver onder de maat bleven, en T2 geen oplossing kan bieden, het natuurlijk logisch is dat ik dan het contract kan opzeggen, zonder boete

Tele2 kwam met invordering van de onbetaald facturen want ze zeggen dat het contract niet juist stopgezet is.
Natuurlijk zeggen ze dat, maar het is bezijden de waarheid

TS heeft niet betaald
Tot op het moment van daadwerkelijke overgang naar Canal Digitaal werd er gewoon betaald. Daarna heb ik de betaling stopgezet, logisch toch? Ga jij betalen voor iets wat je niet wordt geleverd. Ik heb zelf heel veel te veel betaald want gedurende de tijd dat ik bij T2 zat heb ik amper een dag over een goed werkende verbinding kunnen beschikken. Daarbij was mijn vaste nummer door hen weg, ze hebben later ook zelf toegegeven dat het hún fout was

Tele2 heeft de incassobureau aangestuurd

TS wilt dat de incassobureau op zijn tempo werkt en naar de rechter gaat, maat dat lukt blijkbaar niet.

Je bent slecht op de hoogte want een incassobureu kán helemaal niet naar de rechter, daarvoor moet je bij een deurwaarderskantoor zijn. En, zoals je hierboven kunt lezen hebben ze mij laten weten dat de zitting al in April had moeten Plaatsvinden.
Reputatie 7
Badge +2

Just sayin'... Dit is jou antwoord op de vraag, is de contract eenzijdig verbroken of heb je de procedures gevolgt... Had je destijds bij een juridisch loket zich geïnformeerd had je ook te horen gekregen dat stoppen met betalen voor dat de contact beëindigd is geen goede plan is, want dat kan tot problemen leiden.

Had Tele2 geen gehoor gegeven aan je klachten, had je bij de geschillencommissie kunnen aanmelden.

PS: jup my bad, gerechtsdeurwaarder moet het zijn inderdaad, maar volgens mij is BOS toch een 2 in 1.
Reputatie 7
Badge +4
Ja, zelfde topic, zelfde reacties. Jij zegt 1 zijdig contract op, Tele2 stuurt eindfactuur en die moet je betalen. Juiste weg voor jou was geschillencomissie. Stress voor je vrouw is dus door jezelf veroorzaakt. En nu niet weer een topic openen, de feiten blijven hetzelfde.
Reputatie 5
Badge +3
Ik heb je topic + reacties verplaatst naar je oorspronkelijke topic. Het heeft inderdaad geen zin om een nieuw topic te openen terwijl er nog 1 open staat.
Verder ga ik niet inhoudelijk in op je topic. Ons antwoord heb je reeds ontvangen!

Groetjes en een fijn weekend ondanks alles!
Patrick van Tele2
Reputatie 1
Jullie bekijken het verder maar, volgens mij worden vrijwel alle reacties gedaan door medewerkers en anders fanatieke toejuichers van Tele2. Maar ik wil ze spreken bij de rechter maar ze hebben niet de ballen om het voor de rechter te laten komen, alleen onrust stoken en proberen je bang te maken zodat je gaat betalen.
En dan is dit de laatste reactie van mij tenzij het toch nog tot een rechtszaak kom en ik kan melden dat T2 ***verwijdert door moderator ivm grof taalgebruik**!!!!
Jullie bekijken het verder maar, volgens mij worden vrijwel alle reacties gedaan door medewerkers en anders fanatieke toejuichers van Tele2. Maar ik wil ze spreken bij de rechter maar ze hebben niet de ballen om het voor de rechter te laten komen, alleen onrust stoken en proberen je bang te maken zodat je gaat betalen.
En dan is dit de laatste reactie van mij tenzij het toch nog tot een rechtszaak kom en ik kan melden dat T2 ***verwijdert door moderator ivm grof taalgebruik**!!!!

Jammer dat je weg gaat hierzo. Ik vond het wel interessant om dit te volgen. Alsjeblieft hou ons op de hoogte, sommige mensen snappen niet wat je doet. Please please tenminste hou ons op de hoogte van de voortgang.
Reputatie 7
Badge +1
Veel organisaties hebben een overeenkomst met een incasso partij, waarbij er in principe nooit naar de rechter wordt gegaan omdat in het minnelijke traject voldoende wordt geïncasseerd. Hierdoor kan het zijn dat een zaak nog jaren achter je aanloopt, zolang de vordering steeds gestuit wordt om niet te verjaren. Laat de situatie zoals het is of stap zelf naar de rechter, zoals hierboven al eerder aangegeven. Je zaak en standpunt is duidelijk, hier blijven posten helpt niet om de zaak bij de rechter te krijgen.
@Patrick van Tele2 of iemand anders van Tele2, jullie hebben dit topic zo gemodereerd dat het lijkt als of ik dit topic begonnen ben.
Ik zat al te kijken toen ik hem tegen kwam en dacht hoe kan dat nu, die heb ik helemaal niet gestart.
Het verhaal an sich ken ik natuurlijk, maar heeft de topic starter een ban gehad of zo of hoe zit dat?
Het ziet er iig wel erg raar uit zo, dus wat mij betreft kan hij zo de prullenbak in want er is geen touw meer aan vast te knopen.
Dit topic wil ik ook graag van mijn naam af hebben, ik ben immers de auteur niet.
edit.

Ik zie dat het aangepast is, zo klopt het weer.
Reputatie 1
Ik heb weer eens gebeld met het deurwaarderskantoor om te vragen hoe lang die "eerdaags" van April gaat duren, ze weten het nog steeds niet, maar van het beloofde op de hoogte houden komt ook niets terecht.
Evengoed vind ik het vreemd dat er steeds mensen zijn die menen mij er op te moeten wijzen welke stappen ik allemaal moet nemen om het contract op een juiste wijze te beëindigen, los van het feit dat dit allemaal is gebeurt, waarom stellen jullie niet dat Tele2 zich moet houden aan de regels van het spel.
Waarom stellen jullie niet dat ze mij een aangetekende brief hadden moeten sturen dat ze een waardeloze verbinding gaan geven in plaats van de overeengekomen geweldige verbinding. Waarom hadden ze mij geen bericht moeten sturen dat ze mijn telefoonnummer zouden vergeten over te zetten, en ga zo maar door.
Uit de meeste reacties zie ik dat ik alle verplichtingen zou hebben en Tele2 alle rechten zónder verplichtingen.
Raar eigenlijk. Is het niet leveren wat werd overeengekomen dan geen verbreking van het contract?
Reputatie 7
Badge +2
Maar... Maar... Maar...

Anyways, lijkt erop dat je hier gefrustreerd raakt omdat in jou gevoel mensen je niet de gelijk geven of zo iets....

(Uit eigen ervaring) Consumenten rechten en plichten zijn zoals ze zijn, bij z'n situatie, kun je gewoon advies vragen bij het juridisch loket of bij je rechtsbijstand en je zou te horen krijgen dat niet betalen geen goede optie is.

Ook krijg je niet de diensten zoals verwacht, moet je de juiste procedure volgen, en dan de provider in gebrek stellen, en dan de ontbinding van het contract en mogelijke vergoedingen en betaalde geld terug eisen.

Betaal je niet, dan sta je ook in gebrek en krijg je een deurwaarder aan je dak, zo simpel is het, is niet wat ik wel of niet goed vind, het is gewoon zoals het hier werkt.

Tele2 zegt dat ze de vordering terecht vinden en dat ze niet willen of kunnen druk zetten op BOS om je zaak zsm voor de rechte te brengen... BOS kan volgens mij zo lang ze willen die voorsering blijven eisen (en dan "Herenring brieven" blijven versturen) toch?

Dus de vraag is eigenlijk wat wil je? Want hier in het forum kunnen moderatoren en gebruikers weinig voor je betekenen, wil je alleen maar horen dat je gelijk heb? Vooruit dan maar.

Ja je hebt gelijk, die deurwaarders zijn net een mafia, die maken gezinnen kapot en.... Oh wacht, je weet hier toch ook wat van? ;)

Maar serious, als je zo zeker van je zaak bent, negeer die brieven gewoon, wanneer BOS besluit om je zaak naar de rechte te brengen, word je trouwens tijdig op hoogte gesteld, dan neem je verhaal mee, en alle pogingen tot communicatie met Tele2 en BOS en laat de rechter haar/zijn werk doen.
Reputatie 1
Moet ik nou echt tig keer uitleggen dat ik alles volgens het boekje gedaan heb? Jullie blijven daar maar op hameren, maar waarom gaan jullie er maar steeds vanuit dat ik het verkeerd gedaan heb en Tele2 heeft alles goed gedaan. Nee, dat hebben ze niet, en moet ik dan evengoed de volle twee jaar maar blijven betalen voor een produkt wat gewoon niet werkt en waar ik niets mee kan? volgens Tele2 wel.
Ik heb ze tig keer gevraagd om te zorgen dat het in orde komt, dat hebben ze niet gedaan en of ze dat niet konden of niet wilden is niet zo belangrijk.
Ik had na een half jaar nog amper een dag een fatsoenlijke verbinding, had ik dan nog langer moeten wachten?
Op brieven, telefoontjes en mails werd domweg niet gereageerd anders dan: Maar u moet wel de volle twee jaar betalen. Nooit iets over het feit dat daar dan wel een correcte levering tegenover moest staan.
En dan hebben we het er nog niet eens over dat de verschillende medewerkers elkaar hopeloos tegenspreken.
Reputatie 7
Badge +1

...los van het feit dat dit allemaal is gebeurt, waarom stellen jullie niet dat Tele2 zich moet houden aan de regels van het spel.
Waarom stellen jullie niet dat ze mij een aangetekende brief hadden moeten sturen dat ze een waardeloze verbinding gaan geven in plaats van de overeengekomen geweldige verbinding...

De netwerk dekking is bij geen enkele provider 100%. We zien dus niet voor het eerst op het forum iemand die aangeeft geen goede verbinding te hebben. Daarnaast zijn we hier om andere klanten te helpen waar mogelijk, niet om partij te kiezen.
Reputatie 7
Badge +2
@pipodeclown TS had een vaste aansluiting ?

@transit gaat het lezen wel goed? Waar zeg ik iets over dat Tele2 het goed heeft gedaan?

Jij zegt zelf dat jij gewoon eenzijdig je contract afgebroken hebt, dat zijn jou woorden.

Als jij alles volgens de boekje had gedaan, (zoals hier uitgelegd bijvoorbeeld ) zat je hier niet, was je zaak destijds door de geschillencommissie beoordeeld en hadden ze of Tele2 verplichten om de diensten binnen X tijd goed te leveren of hadden ze OFFICIEEL VIA DE LEGALE MANIER VOLGENS DE WET je contract ontbonden, jij had je betaalde facturen terug gekregen en misschien zelfs een kleine compensatie ook nog.

Dat je nu hier zit met een vordering van BOS betekend dat iets niet goed is gegaan, wat hebben de mensen van de geschillencommissie toen gezegd?
Reputatie 7
Badge +1
@pipodeclown TS had een vaste aansluiting ?

😂 duidelijk dat ik het meest actief ben in een ander deel van het forum 🤣
Anyway, de strekking is dat we hier op het forum niet heel erg verbaasd zijn als een klant roept dat er iets niet werkt.
Reputatie 7
Badge +2

Anyway, de strekking is dat we hier op het forum niet heel erg verbaasd zijn als een klant roept dat er iets niet werkt.

Hoi, heb gisteren om 23:50 een bestelling geplaatst met toestel die is vandaag netjes op tijd geleverd, nummerbehoud werkt goed, kan alle 2FA sms'jes ontvangen en mijn IPTV kastje werkt razendsnel

Nou, z'n bericht kijk je raar aan, zelfs beetje eng. 😋
-JK