Hoe durven ze daar bij Tele2?

Reputatie 1
  • Forum Virtuoso
  • 81 reacties
In 2014 heb ik een 3 in 1 abonnement met een looptijd van 2 jaar afgesloten bij Tele2. Het was één grote ellende, niets werkte naar behoren en Tele2 deed er helemaal niets aan om het op te lossen, alleen loze beloften.
Uiteindelijk heb ik ze een bepaalde tijd gegeven om het wél op te lossen omdat ik anders naar een andere provider zou gaan.
Ik ben dus terechtgekomen bij een andere aanbieder en heb het abonnement bij Tele2 beeindigt.
Maar daar waren ze het niet mee eens, ik moest alsnog zo'n € 6oo betalenaan Tele2 vanwege contractbreuk, dat zij die contractbreuk hadden gemaakt door niet te leveren wat was overeengekomen deed even niet terzake.
Na een heleboel aanmaningen van incassobureau Bos, telefoontjes van Tele2 met onwaarheden en onzinverhalen, werd het stil en hoorde ik een paar jaar niets meer.
Ook werd ik niet voor het gerecht gedaagd, waar toch wel steeds mee werd gedreigd en waar ik ook om had gevraagd.
Sinds kort, na een hele lange radiostilte, komen er brieven van de Landelijke Associatie van Gerechtsdeurwaarders en begint het gezeur en gedreig opnieuw, na al die tijd denkt Tele2 nog steeds dat ze mij kunnen afpersen met dreigen.
Het vreemde is dat de vordering intussen is verminderd met een bedrag van € 342,94, zodat ik "maar" € 247,35 hoef te betalen.
Maar ook dit deurwaarderskantoor beperkt zich tot vandaag tot het sturen van aanmaningen en dreigen met een rechtzaak. Maar ze brengen hier thuis wel weer heel wat negatieve energie, mijn vrouw wordt hier bloednerveus van. Zelf kom ik hier echt niet van onder de indruk, ik ben zelf jaren deurwaarder geweest en weet dus echt wel dat dit loos ge l*l is van Tele2, ze zullen écht niet tot een rechtzaak overgaan, hoe graag ik dat zelf ook wil.
Maar het geeft allemaal wel aan dat dit bedrijf maar één ding weet te brengen: Je moet betalen, dat daar een levering zoals afgesproken aan vooraf dient te gaan is ze schijnbaar totaal ontgaan.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

62 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Zolang Tele2 geen stappen onderneemt zou ik mij daar ook niet druk om maken, blijkbaar hebben ze niet zon sterke case anders hadden ze het er wel op aan laten komen.
Wel rot voor je vrouw dat het zo veel stress veroorzaakt, maar goed dat is ook de bedoeling.
Daar weet jij als ex deurwaarder denk ik alles van.
Reputatie 1
Ik maak me daar wel druk om, ze verooraken stress en hopen dat mensen daardoor onder druk gaan betalen. jammer genoeg zijn er mensen die dat dan ook doen.
Maar ik wil juist wel een rechtzaak, en als ze bij Tele2 nog een klein beetje ruggegraat hebben dan gaan ze daartoe over. Dat geeft mij dan eindelijk de gelegenheid de wanpraktijken van Tele2 aan de orde te stellen want die gaan alle perken te buiten. Het is ronduit schandalig, niet leveren, geen of slechte service, geen enkel probleem oplossen, bij elk door Tele2 veroorzaakt probleem mag jij op jouw kosten bellen en tijden aan de telefoon hangen.'En nooit, maar dan ook nooit, eens iemand aan de telefoon die beslissingsbevoegdheid heeft.
En,.........het is natuurlijk altijd jouw schuld dat er iets niet goed werkt, dat het wel eens aan Tele2 zou kúnnen liggen is ondenkbaar.
En dan te bedenken dat ze mij aanboden om van de vordering op mij af te zien als ik bereid was daar met niemand over te praten en geen wanpraktijken van Tele2 meer, waar dan ook, aan de orde te stellen, en dat moest natuurlijk met mijn handtekening er onder, waar halen ze het lef vandaan?
Ik kan me zo kwaad maken om dit soort praktijken, en je kunt er vrijwel niets tegen doen.
Om nou dan maar naar het kantoor van Tele2 te komen met een eind eikenhout gaat mij te ver, maar soms ben je geneigd het te doen, want ze halen het bloed onder je nagels vandaan.
Reputatie 7
Badge +5
In je eerdere post was je niet onder de indruk, je vrouw wel.

Ik zal mij met de volgende uitspraak wel niet echt populair maken, maar goed daar kom ik hier ook niet voor.

Karma, nu weet jij ook eens hoe het is als ex deurwaarder zijnde.
Toen zullen ze ook wel eens met een stuk hout gedreigd hebben vermoed ik, of het niet dreigen van maar het toch ter sprake stellen wat op zich ook intimiderend is.
Maar goed je weet hoe het allemaal werkt, ik hoef eigenlijk verder niets meer te zeggen.
Reputatie 1
Afgezien van het feit of het terzakedoende is wat je daar stelt, het laat ook zien dat je er de ballen verstand van hebt. Maar ik wil je wel laten weten dat ik belastingdeurwaarder was en dat ik doorgaans meer maatschappelijk werker was dan ambtenaar, je wilt niet weten hoe mensen in de problemen komen en die niet meer deweg daaruit weten, die heb ik zeer veelvuldig kunnen helpen.
En als je dan met je goede bedoelingen meerdere keren met vuurwapens, messen, honden en wat niet meer wordt bedreigt. Waarschijnlijk werd ik in één maand vaker bedreigd en uitgescholden dan jij in je hele leven, en dan zelf toch netjes blijven, ik geef het je te doen.
Maar, zoals gezegd, dit heeft niets met Tele2 te maken.
Ik ben dan ook niet boos op het deurwaarderskantoor, die volgen de regels van de wet, maar mijn agressie richt zich op Tele2 die daar een vordering neerlegt die ten onrechte is, maar het zorgt wel voor de nodige stress bij mijn echtgenote.
Ik verzet mij hier juist zo tegen omdat er veel mensen zijn die hiervoor zwichten en maar gaan betalen, de meeste daarvan hebben niet de kennis van zaken die ik wel heb en die probeer ik te helpen door Tele2 eens voor de rechter op hun nummer te zetten en aan de publieke schandpaal te nagelen.
Maar, ik weet vrijwel zeker dat ze niet de ballen hebben om dit door te gaan zetten.
Reputatie 2
Als je tele2 voor de rechter op hun nummer wil zetten kun je zelf een rechtszaak beginnen? Hoef je toch niet af te wachten of ze durven. Of durf jij het niet door te zetten?
Reputatie 1
Dan loop ik het risico dat ze op het laatste moment hun vordering intrekken en kan ik alsnog de kosten van de rechtzaak betalen, en daar pas ik voor.
Daarbij komt dat ik aan wil tonen dat Tele2 wel een hoop reuring veroorzaakt bij mensen maar later toegeeft dat ze fout zaten omdat ze de rechtzaak toch niet doorzetten.
Als ze inderdaad recht hebben op dat geld kunnen ze toch rustig gaan procederen want als de rechter zegt dat ze gelijk hebben zijn de kosten ook voor mij.
Dit toont alleen maar het grote ongelijk aan van Tele2, ze hebben mij niet geleverd wat was afgesproken, ze deden totaal niets om de problemen op te lossen en roepen alleen maar dat ik moet betalen.
Lees dit topic maar eens: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/incasso-40278
Reputatie 7
Badge +2
Als ik je post zo lees, heb je eenzijdig je contract afgebroken, klopt dat? Of was afgesproken dat je contract con ontbinden?

Ook bij storingen of niet (goed) leveren van de diensten, zijn er regels om een contract kostenloos te laten ontbinden.

Anyways, ongeacht als de vordering terecht is of niet, snel actie ondernemen is wel belangrijk, de vordering gaat niet van zelf afsluiten, Tele2 is van mening dat je dit berldrag schuldig bent, en als je niet betaalt zetten ze door naar een incassobureau, en daar zetten ze door naar een deurwaarder kantoor en zo door.

Gelijk bij de eerste betalingsverzoek van Tele2, als je van mening was dat het onterecht is, had je direct een aangetekend brief/klacht kunnen sturen en bij geen oplossing, gelijk groter aanpakken, naar het juridisch loket lopen of melden bij de geschillencommissie...

Dat is nog steeds mijn personelijk advies, neem eerst contact op met de deurwaarders en leg je verhaal voor, als ze de zin in hebben, gaan ze met hun client (tele2) bespreken, zo niet, vraag dan even advies bij het juridisch loket, en hopelijk heb je mails en brieven die toen gestuurd waren nog.

Dat lijkt me beter dan wachten tot dat de deurwaarder je bij de rechte roept.
Reputatie 1
Ik heb het contract inderdaad eenzijdig verbroken, zou je kunnen zeggen. Maar Tele2 had het contract al eerder, vanaf dag één, verbroken door niet te leveren wat was afgesproken.
Mij werd een geweldige en storingsvrije ontvangst. Wat ik geleverd kreeg voldeed daar totaal niet aan en Tele2 was volslagen onwillig, of onkundig, om dat op te lossen.
Nog een wonder dat ik niet eerder dan na een half jaar en ettelijk contacten met Tele2 de stekker er heb uitgetrokken.
Reputatie 5
Badge +3
Beste transit,

Ik heb u mijn reactie gegeven middels een privé-bericht.

Groetjes,
Patrick van Tele2
Reputatie 1
De reactie van Tele2 per PB:

We hebben contact gehad met de afdeling die uw zaak eerder in behandeling heeft gehad en wij blijven bij ons standpunt dat het openstaand bedrag alsnog betaald dient te worden. Alle procedures zijn correct uitgevoerd. Ik wil u dan ook vragen contact op te nemen met de dienstdoende deurwaarder voor een eventuele betalingsregeling en/of verdere afhandeling van het dossier aangezien wij niks meer voor u kunnen betekenen.

Groetjes,

Patrick van Tele2

En ik maar wachten op een uitnodiging van de rechter. Alleen jammer dat ze bij Tele2 nog steeds niet door hebben dat het hier niet gaat over procedures maar of Tele2 heeft geleverd wat was overeengekomen: een storingsvrije ontvangst van telefoon, televisie en internet.
Niets van dat alles werkte, de telefoon was meer dan vier weken weg, de televisie haperde veelvuldig en het internet was ook knudde, wat procedures?
Reputatie 2
Ik denk dat die rechtzaak wel vanzelf komt als je niets doet. Jij moet het weten, de procedures.
Reputatie 1
Dus dat Tele2 er een zootje van gemaakt heeft telt niet mee? En dat ze niets hebben gedaan om een oplossing te bieden is van geen belang?
En mijn enig recht is betalen voor iets dat ik niet, of niet volledig heb ontvangen?
Er zal toch zeker nog wel recht zijn te vinden in Nederland?
Reputatie 6
Badge +1
Heb je Tele2 schriftelijk in gebreke gesteld? Dat is de eerste stap als de aangeboden diensten onvoldoende zijn. Zo bouw je een dossier op waar een rechter wat mee kan.
Reputatie 1
Je wilt niet weten wat ik allemaal gedaan heb, maar allemaal zonder resultaat
Reputatie 1
Het vreemde is dat jullie het alleen maar hebben over wat ik had moeten doen, hoe ik moet handelen, enz.
Waarom hebben jullie het niet over de plichten van Tele2? De hele affaire is begonnen met het niet voldoen aan de aangegane verplichtingen die Tele2 is aangegaan, dáár gaat de hele zaak om, niet leveren en toch geld willen zien.
Ik heb al veel te veel betaald want ik heb niet één keer twee dagen achter elkaar gebruik kunnen maken van de verbinding, vinden jullie dat normaal? Ja, dan moet je mij blijver zeggen wat ik allemaal had moeten doen!
Reputatie 7
Badge +4
Jij weet als ex deurwaaarder toch heel goed hoe het werkt. Dossier bouwen, aangetekende brief met ingebrekestelling etc. Als je spontaan stopt met communiceren en betalen, tja, dan roep je dit over jezelf af. Maar goed, je hebt gezien dat Tele2 je hier niet verder in haat helpen omdat de vordering bij een incassobureau ligt. Wij als medeklanten kunnen evenmin nog meer technische tips geven omdat je nu geen aansluiting meer hebt.
Reputatie 1
Dan ga je er zomaar van uit dat ik niet de reguliere weg gevolgd ben. Ja, ik weet heel goed hoe het werkt en hen alle stappen doorlopen.
Tele2 gaf op een gegeven moment zelf ook aan dat het logisch was dat ik een andere aanbieder ging zoeken, zelfs zei die dame dat ik gewoon kon vertrekken als Tele2 niet kon zorgen voor een goede ontvangst.
Ook werd mij aangeboden te vertrekken zonder nog iets te betalen, maar.....dan moest ik wel tekenen dat ik hierover met niemand zou spreken.
Ik ben toen overgegaan naar Canal Digitaal, want meerdere providers gaven aan dat ze mij geen goede ontvangst konden leveren omdat we aan het eind van de KPN kabel wonen en de capaciteit nooit voldoende kan zijn.
Zo gauw mensen voor mij op de kabel intensief gaan internetten en tv kijken dan zou mijn verbinding gaan haperen. En dat is dus ook precies wat er steeds gebeurde.
Heel simpel Tele2 heeft mij iets verkocht waarvan zij hadden kunnen weten dat het nooit echt zou werken. En dat bleek zo te zijn, en dan zou ik wel de volle mep moeten betalen?
Het ging mij nog niet eens zozeer het geld, we wilden gewoon een goed werkende verbinding, is dat teveel gevraagd als je daarvoor een contract hebt afgesloten en daar ook voor betaald?
Reputatie 1
Gezien de bovenstaande reacties gaan jullie er, geloof ik, nog steeds van uit dat ik in de problemen zit omdat Tele2 mij voor het gerecht wil dagen, maar het ligt toch wel even anders: ik wil die rechtzaak namelijk heel graag.
Degene die een probleem heeft is Tele2, als ze afzien van een rechtzaak, en daar ben ik eigenlijk wel van overtuigt, dan geven ze toe dat ze dus geen recht hebben op het geld dat ze van mij vorderen. Gaan ze wel de rechtzaak aan dan gaan ze keihard onderuit want maak aan een rechter eens duidelijk dat je recht hebt op betaling voor iets dat je contractueel verplicht was te leveren maar waar je ernstig in gebreke bent gebleven.
Een simpele vergelijking, je koopt een mooie nieuwe fiets en je krijgt een fiets geleverd met lekke banden, waarvan het licht het niet doet en de trappers los zitten, en de leverancier is niet in staat, of onwillig, dit te verhelpen; zou je daar genoegen mee nemen, natuurlijk niet.
Reputatie 7
Badge +4
Zolang jij je dossier op orde hebt heb je helemaal gelijk. Succes ermee!
Reputatie 6
Badge +1
transit schreef:

naar Canal Digitaal, want meerdere providers gaven aan dat ze mij geen goede ontvangst konden leveren omdat we aan het eind van de KPN kabel wonen en de capaciteit nooit voldoende kan zijn. we wilden gewoon een goed werkende verbinding, is dat teveel gevraagd als je daarvoor een contract hebt afgesloten en daar ook voor betaald?

Zoiets is ook van te voren te checken per postcode https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
We horen wel hoe het afloopt. Het reilen en zeilen in de Telecom sector en dan speciaal Tele2, blijft interessante materie.
Reputatie 1
Als ik die check doe dan is het steeds positief, ook bij Tele2. Tele2 bleef dan ook steeds beweren dat de bandbreedte op de lijn voldoende was, ja dat zal wel kloppen zolang mensen die een aansluiting hebben tussen de wijkkast en mijn huis niet zitten te internetten, telefoneren of tv kijken.
Tussen wat volgens een aanbieder mogelijk zou moeten zijn en de praktijk wil nog wel eens een verschil zitten.
Reputatie 1
Ondanks bellen met het deurwaarderskantoor nog steeds geen oproep voor een rechtszitting. Tele2 wil het doen voorkomen alsof de deurwaarder beslist of er al dan niet wordt geprocedeerd, maar de bal licht toch echt bij Tele2, zonder hun opdracht gaat de deurwaarder niet over tot vervolging.
Nou, kom op Tele2, jullie hebben wel een grote broek aangetrokken, maak het nu maar waar.

overigens las ik gisteren in de krant dat bij het klachtencontact van de Consumentenbond Tele2 op de tweede plaats staat van bedrijven waarover veel klachten binnenkomen, toch iets minder eervol die tweede plaats dan die van Tom in de Giro.
Reputatie 7
Badge +4
Gewoon rustig afwachten. Zodra jullie aan de beurt zijn hoor je het vanzelf. 😉
Reputatie 1
Ik vrees dat die beurt niet gaat komen.
Reputatie 1
Ik vraag me af hoe ik ze zodanig kan jennen en te kak zetten dat ze uit pure nijd dan toch zo gek zullen zijn dat ze tegen me gaan procederen. Overigens zal het niet meevallen om ze zelf daarin te overtreffen. Je zult als bedrijf toch maar op de tweede plaats staan met het aantal klachten in heel Nederland, ga eens na hoeveel bedrijven er wel zijn, en dan op nummer twee.
Ik heb eens wat zitten lezen in dit forum en als ik dan zie hoeveel mensen er de boom in worden gejaagd met het dreigen met incassobureaus, gerechtsdeurwaarders en rechtszaken. Het is duidelijk dat er een flink aantal mensen is die hun rechten niet voldoende kennen en zich zodanig heeft laten intimideren dat ze toch maar zijn gaan betalen, pure gangsterpraktijken zijn dat, weten dat die mensen het geclaimde bedrag niet verschuldigd zijn en dan druk uitoefenen om toch het bedrag binnen te halen.
En daarom wil ik zo graag die rechtszaak, om al die ellende en onrust die Tele2 in gezinnen heeft veroorzaakt nu eindelijk eens aan de kaak te stellen. En daar zullen vast mensen bij zijn die dat niet verschuldigde en toch betaalde bedrag echt niet konden missen, je zou je bijna plaatsvervangend gaan zitten schamen.