Hoe DMZ werkend krijgen op H369A modem?

• 27 november 2017
  • 10 reacties
  • 2413 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Hoi,

ik stuur deze vraag omdat de helpdesk mij niet 'kan' helpen. Het volgende:

op mijn werkadres hebben we sinds vandaag Tele2 met een H369A modem. Omdat deze volledig dichtgetimmerd is, heb ik een R7000 Netgear router gekocht om maximaal flexibel te zijn. Hier heb ik prive al ervaring mee.

Ik wil de R7000 volledig regie laten voeren over ALLE apparaten in het netwerk. Daarnaast gebruiken we 5 IP cams op het werk, welke naar een NAS in een extern netwerk de beelden uploaden. Er moeten dus poorten opengezet worden.

In mijn vorige KPN modem kon dit, maar Tele2 weigert aan alle kanten. Ik wil dus al het verkeer doorsturen naar de R7000 via DMZ. Echter krijg ik dit niet werkend.

Ik zie 2 dingen in de Tele2 modem:

- DMZ
- Assign Public IP

Bij DMZ kan ik een IP adres invoeren (bijvoorbeeld 192.168.1.2) --> het interne IP adres van de R7000

Bij 'assign public IP' kan ik een MAC adres invoeren, hier zit ik dan ook 1 device, en dat is mijn R7000.

Moet ik beide instellen? Ik krijg de boel niet aan de gang. Daarnaast lees ik overal, dat wanneer je DMZ instelt op je tele2 modem, je niet meer kan benaderen via 192.168.1.1. Dat blijft bij mij wel het geval, dus ik ga ervan uit dat ik iets niet goed doe of het modem kapot is.

Daarnaast heeft mijn R7000, naast een MAC adres, ook een 'device name'. Als ik de R7000 dan op zoek bij 'assign public ip', zie ik wel het mac adres, maar bij naam staat UNKNOWN. Dus ik ga ervan uit dat het apparaat niet goed gevonden wordt.

Wie kan me helpen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Badge +2
Op zich kan die combinatie goed werken maar voor wat ik lees haal je een paar zaken door elkaar.
- DMZ gebruiken en poorten open zetten. In DMZ zijn alle toegestane poorten open, daarom heet het ook DMZ. Dit doe je dus niet handmatig nog een keer.

- Assign Public IP. Wanneer je dat instelt naar je router toe zie je het externe ip nummer in je router echter het blijft wel double nat. Bridge mode is hier niet van toepassing en je kunt dan inderdaad de modem niet meer bereiken via een lan poort. Zelf vindt ik dat geen erg nuttige toepassing. Maar daar kunnen andere gebruikers anders over denken.

De Netgear R7000 is een goede router die zeker kan werken met de ZTE hoewel er een paar zwakke punten inzitten zoals de eigen firmware. Hij kent bijvoorbeeld geen standaard Open VPN die je volgens mij toch echt nodig hebt bij jou gebruik. DD-WRT zou hier denk ik wel goed mee kunnen werken.

Nu het instellen van modem en router. Dit is relatief eenvoudig te doen.

Begin op de pagina ‘Lan Client status’ daar zie je de adressen staan en noteer het mac adres.

Dan ga je eronder naar DHCP Binding en vul hier het Mac en IP adres in. Niet vergeten op Apply te klikken tenzij je weer opnieuw wil beginnen. Bij mij is dat de Asus router.

Klik dan bovenaan in de balk op internet en dan op security en je ziet DMZ staan. Hier vul je bij Lan Host weer het mac adres in.

Nu ben je al een heel eind gekomen. Nadat je zeker weet dat je alles hebt opgeslagen zet modem en router uit. Start eerst modem op dan kabel naar de router erin en laat hem zelf de eerste configuratie doen. Er is nu met de ZTE maar één apparaat, de R7000, verbonden en niets anders dus. Je gebruikt maar 1 lan poort nu. Al het andere gaat via je eigen router werken. Ook je camera’s.
Hoi Gela,

ik heb het DMZ verhaal gevolgt, en ja, dat werkt wel. Het enige is, dat ik nog steeds een dubbele NAT heb, waardoor de VOIP telefonie niet goed werkt. Aldus mijn provider voor telefonie. Zij geven aan dat de ZTE in 'bridge' gezet moet worden, maar dit ondersteunt Tele2 niet.

Ik kan nu zowel via 192.168.1.1 het ZTE modem benaderen, maar ook via routerlogin.net de R7000.

Hoe los ik het probleem van de telefonie op?
Hoi Gela,

ik heb het DMZ verhaal gevolgt, en ja, dat werkt wel. Het enige is, dat ik nog steeds een dubbele NAT heb, waardoor de VOIP telefonie niet goed werkt. Aldus mijn provider voor telefonie. Zij geven aan dat de ZTE in 'bridge' gezet moet worden, maar dit ondersteunt Tele2 niet.

Ik kan nu zowel via 192.168.1.1 het ZTE modem benaderen, maar ook via routerlogin.net de R7000.

Hoe los ik het probleem van de telefonie op?

Of moet ik beide opties gebruiken? Want bij 'assign to public ip' wordt aangegeven dat dit apparaat dan als DMZ werkt.
Badge +2
Goed om te lezen dat je router nu werkt. Maar met dat Voip verhaal kom je echter nu pas aan.

Dat is weer van een heel andere orde. Telecomproviders geven de VoIP en sip gegevens niet zomaar vrij want dat is ook immers een verdienste van de leverancier. En een beetje handige consument zou dan over de wereld vrij rond kunnen bellen. Kijk hiervoor ook maar eens op tweakers.net, jou probleem komt hier in menig topic ter sprake.

Double nat heeft, voor zover ik weet althans, geen invloed op Voip telefonie maar wel met bepaalde vpn verbindingen, een verbinding die je zeker moet gaan gebruiken overigens.

Wat betreft 'assign to public ip' dit kun je rustig instellen en kijk maar of het werkt met je Voip provider. Wil je daarna de ZTE nog benaderen dan moet je die resetten naar de default instellingen. Eventueel kun je ook nog UDP omzetten naar TCP en kijken of dat werkt. Van je Voip alleen dus.

Maar het kan ook zijn dat je een extra vlan moet maken in je router, standaard is over het algemeen vlan34 in gebruik voor internet toegang en uit m’n hoofd vlan32 voor telefonie. Maar ik doe daar zelf niets mee, dus hou me ten goede.
Zit jou Voip provider op dezelfde poort dan gaat het niet werken en moet je wat anders uitzoeken. Hier kunnen geen hapklare brokken voor geleverd worden.
Wellicht kan een Ata ook werken, echter dat is mij niet echt bekent.

Maar van heel andere orde is dat ik denk dat je niet de juiste router hebt gekozen voor je zakelijke bezigheden. Volgens mij was je beter af met een Draytek Vigor 2926Vec, kost een paar centen maar dan werkt het wel goed in de zakelijke omgeving met Voip telefonie.
Reputatie 7
Badge +4
Een consumentenlijntje gebruiken voor zakelijke toepassing. Tja, je bespaard een paar centen maar er zit geen SLA op. Een keer een outage en je moet maar kijken wanneet je geholpen kan worden. Als je bedrijf niet echt afhankelijk is van de lijn kan het natuurlijk wel.
Hoi Gela,

Ik ben sinds een week klant van tele2 en heb 100mbit vdsl via de ZTE H369A. Voorheen Ziggo via de kabel.

Graag zou ik mijn Asus RT-AC66U erachter zetten en ik lees dat deze modem geen bridgefunctie kent en ik ben van plan jouw beschrijving hierboven te volgen.

Voordat ik dat ga uitproberen nog 3 vragen... hoef ik DHCP niet uit te schakelen? en de tweede,,, dat ik een andere IP reeks instel op de Asus maakt niet uit? Denk je dat openVPN van de Asus werkt? Ik heb hem nu op Merlin software zitten en dat bevalt prima.

Hoop dat je hier iets over weet voordat ik via "trial & terror" aan de slag ga :-)

groetjes van noob Martijn
Reputatie 7
Badge +4
Start even een eigen topic. Dan krijg je ook hulp van forum leden en gaan de gesprekken niet door elkaar lopen.
Ondanks het verzoek hierboven, vind ik het toch relevant om mijn vraag in dit topic te stellen, omdat deze nagenoeg gelijk is en dit topic goed via zoekmachines te vinden is... als ik alsnog een eigen topic moet aanmaken dan hoor ik dat wel.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als de OP. Ik heb sinds een aantal weken, misschien zelfs maanden al, problemen met mijn verbinding als het gaat om audio calls (skype en andere voice systemen). Ik heb mijn complete netwerk geupgrade naar een Unifi USG router en een nieuw AP. Alle instellingen geprobeerd, nieuwe kabels etc.

De problemen zijn nog niet verholpen, dus kwam er vandaag een nieuw modem. Ik heb deze kort direct getest en de resultaten leken veelbelovend.

Dan nu de problemen:

Ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat in combinatie met mijn USG. Hiervoor had ik een technicolor en die kreeg ik prima in DMZ (assign public IP) en de USG deed het ook prima.

Ik heb nu de USG ingesteld als lan host bij DMZ, DHCP binding ingesteld en DHCP uitgezet. Ik heb een combinatie van deze drie geprobeerd. De USG verbonden met LAN en WAN, USG op x.2 gezet ipv x.1, maar niets helpt.

Om nu toch internet te hebben, heb ik nu het modem maar direct via een switch aangesloten en de AP ook direct op het modem. Misschien ben ik nog op tijd om de router te ruilen, maar ik wil hem eigenlijk gewoon aan de praat hebben.

Iemand een idee?
Hi Gerla,

Kan je me vertellen welke LAN/WAN poort ik moet pakken van de ZTE modem? En van de Asus Router, toch ook gewoon de WAN poort? mijn asus vertelt me de hele tijd dat ik geen kabel heb aangesloten (al mn derde poging en de tweede kabel) en ik krijg het niet aan de praat. Hoop dat je me kan helpen.

Groetjes, Martijn
Reputatie 7
Badge +4
Ondanks het verzoek hierboven, vind ik het toch relevant om mijn vraag in dit topic te stellen, omdat deze nagenoeg gelijk is en dit topic goed via zoekmachines te vinden is... als ik alsnog een eigen topic moet aanmaken dan hoor ik dat wel

Je doet nu aan topic kaping. Dat is tegen de forumregels. Je ziet dat jouw probleem nu door die van de topic starter gaat lopen. Niet doen dus en je eigen topic openen. Je kunt wel dit topic volgen en dezelfde oplossingen proberen. Er staan meer van dit soort topics op het forum welke je kunt bekijken.