Het lampje van internet brandt niet.

• 18 January 2017
  • 25 reacties
  • 7420 x bekeken

Ik heb volgens het boekje modem geïnstalleerd en de lampjes van power en Wi-Fi werken wel. Na tien minuten brandt het lampje van internet niet. Hoe los ik het op?

Met vr groet

Ilse

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Het belangrijkste is het DSL lampje, dat moet continue groen branden. Anders het je nog geen verbinding.
Ja, het groene lampje van internet brandt niet waardoor ik geen verbinding heb.
Reputatie 5
Badge +2
Welkom op het forum Ilse 🙂

Uit je omschrijving neem ik op dat je het nieuwe type ZTE modem hebt. Hierop zit het " DSL " lampje een beetje verstopt. Achterop het modem waar je de RJ-11 kabel aansluit, zit een poortje dat DSL heet. Hiernaast zitten 2 lampjes genaamd Line 1 en Line 2. Deze lampjes zijn in principe de " DSL lampjes " zoals ze op oudere types zaten. Ik stel je even een paar kortje vraagjes om de situatie wat duidelijker te krijgen.

- Brandt Line 1 of Line 2 bij je op het modem?

- Waar heb je het modem aangesloten? Meterkast / woonkamer / badkamer / keuken of achter de wc? 😛 (Foto's zijn hierbij een stuk handiger!)

- Is je abonnement inmiddels al opgeleverd of staat dit nog gepland voor in de toekomst?

Alvast bedankt!

Groetjes,

BaardDraakje
Hoi BaardDraakje,

Dank je wel voor het welkom heten. Sinds gisteren mocht ik aansluiting doen. Ik heb modem in meterkast aangesloten dus niet achter de wc!
Er was iets mis gegaan met tekst:
Reputatie 5
Badge +2
Hey Ilse,

Thanks 🙂 Dat van de wc was een geintje hoor haha.

Zou je heel toevallig een foto kunnen plaatsen bij dit topic van de aansluiting en hoe het modem hierop verbonden zit? Dat werkt echt een stuk gemakkelijker dan alles moeten verwoorden in geschrift. Als je een reactie plaatst kun je daaronder aan een afbeelding toevoegen.

Mocht je daartoe toch echt niet de mogelijkheid hebben dan hieronder even een paar aanvullende vraagjes.

- Hoe ziet de aansluiting van de telefoonleiding eruit? Een kastje waar je gewoon de kabel inplugt of heb je bijvoorbeeld de kabel moeten strippen om de koperdraden te koppelen? ( Type 1, Type 2, Type 3 of 4 uit de handleiding?)

- Zou je alsnog even antwoord kunnen geven op de vraag of Line 1 of Line 2 brandt achterop het modem? Ik ga er even vanuit dat in dat poortje ook echt een kabel zit 🙂
Line1 en 2 branden niet. Moet ik soms abonnement van KPN nemen? Dat stond niet vermeld. Ja ik heb zte modem. Hoe los ik t op? Gr Ilse
Reputatie 5
Badge +2
Als beide lampjes niet branden dan komt er waarschijnlijk geen signaal binnen. Een abonnement van KPN is niet nodig. Tele2 levert namelijk over de kabels van KPN heen 🙂

Ik denk dat het in jouwn geval even het beste is om met de klantenservice te bellen zodat ze even een lijnmeting voor je kunnen doen plus nog wat aanvullende dingen controleren voor je. Zorg er wel voor dat je ook echt thuis bent als je belt!

In ieder geval bedankt voor de antwoorden!

Groetjes,

BaardDraakje
Ik weet dat je grapjes maakt. Het gaat om Type 1. Ik zou graag de foto's plaatsen maar ik zie geen speciale knop waarmee je de foto's kan plaatsen. Gr Ilse
Dan ben ik teleurgesteld want ik kan niet bellen ivm mijn slechte gehoor. Dat wordt dus mailen. Bedankt BaardDraakje.
Reputatie 5
Badge +2
Helaas is er voor mailen geen optie Ilse. Bellen is het snelste wat dat betreft. Als er iemand is die je kunt vragen om even voor je te bellen en ook bij je thuis te zijn dan zou dit ideaal zijn.

Als dat niet lukt dan wordt het even wachten totdat een Moderator van Tele2 op dit topic reageert voor je. Mocht je hiervoor kiezen dan adviseer ik je wel even om je profiel informatie te updaten. Minimaal even je klantnummer en je 06-nummer erin zetten. (Als je dit nog niet gedaan hebt tenminste)

Dan kunnen de moderators meteen je klant info erbij pakken en eventueel iets regelen voor je.
Vreemd genoeg heb ik geen klantennummer van tele2 gekregen. Toch bedankt vr je tips.
Reputatie 5
Badge +2
Deze staat over het algemeen in de welkomstbrief die je van Tele2 krijgt. Bij thuis internet klanten etc begint deze met B000 en dan een reeks cijfers.
Ik heb welkombrief gekregen met wachtwoord voor mijn tele2, maar geen klantennummer stond er in vermeld.
Reputatie 5
Badge +2
In een e-mail van Tele2 dan toevallig?

Je kunt je klantnummer ook vinden in MijnTele2 overigens. Dus daar even op inloggen is een goed idee 🙂
Dank je wel!!
Afbeeldingen kan je plaatsen door onder het tekst invoervenster op "Afbeelding" te klikken en dan op "Bladeren". Dan klik je de fotofile aan en dan op openen danj wordt hiuj naar Tele2 gestuurd. Je kan dan kiezen uit foto in de tekst of als bijlage.
Hier ontbreekt invoervenster van "afbeelding". Ik kan alleen typen en versturen. Misschien kan dat via computer want ik gebruik mijn mobiel.
Op mobiel weet ik niet, op PC: (klik op de bijlage om te vergroten)
Het klopt idd want mobiel heeft alleen invoervenster van "verstuur". Bedankt.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ilse,

Is het gelukt om in te loggen? Zo ja, zou je me dan middels een privébericht je volledige naam, adres en woonplaats, je klantnummer en je geboortedatum kunnen sturen? Dan kan ik met je meekijken in het systeem.
Als het niet is gelukt dan ontvang ik graag zoveel mogelijk gegevens :)

Ik hoor graag van je.

Groetjes Tom
Hoi Tom,

Waar kan ik privebericht sturen? Het is mij gelukt om in te loggen en ik heb klantennummer die ik niet op dit plek wil gaan zetten. Ik gebruik mobiel om contact te houden, dus niet via computer.

Groetjes Ilse
Reputatie 4
Badge +3
Je kan me een bericht sturen door op de volgende link te klikken: https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=103169
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ilse,

Ik was een paar dagen afwezig, dus vandaar mijn late reactie. Ik zie dat er inmiddels een nieuw modem is verstuurd door de klantenservice. Laat je even weten of het met het nieuwe modem wel is gelukt om verbinding te krijgen?

Groetjes Tom
Reputatie 4
Badge +3
Aangezien je niet meer hebt gereageerd, ga ik ervan uit dat ik het topic kan sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.