beantwoord

Heos app maakt geen wi fi verbindig

  • 7 October 2019
  • 3 reacties
  • 227 x bekeken

De HEOS app maakt geen verbinding met het netwerk via de wifi router ( het zelfde ook met de musicCast app van Yamaha, die op een bepaald moment wegviel en kon ook geen netwerkverbinding meer leggen met de tele-2 router).

Opvallend dat bij de 2 apps op de smartphone er nu geen verbinding meer met het tele2 netwerk mogelijk blijkt ?
  • Kan aan de telefoon liggen
  • Kan aan de wi fi router liggen
De wi fi kanaal sterkte zou goed moeten zijn heb ik 2 weken terug laten controleren bij Tele 2

Wat zou de oorzaak zijn dat het niet werkt?
icon

Beste antwoord door janamdo 9 October 2019, 14:33

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 3
Hoi Janamdo,

Heb je op je smartphone wel gewoon verbinding met het wifi netwerk? Kun je andere apps wel gewoon gebruiken via het wifi signaal? Heb je de apps die geen verbinding hebben al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Groet, Michiel
Hoi Michiel,

Heb de Heos app opnieuw geinstalleerd, maar kreeg geen verbinding met wifi netwerk.
Hiervoor Had ik een musiCast app van Yamaha die wel werkte, maar er opeens mee stopte en kwam er niet uit wat de oorzaak was.

Overgestapt naar een netwerkversterker met de Heos app, maar ook dus geen verbinding
Ben er een paar dagen mee in de weer geweest: de help support van Heos adviseerde om een nieuw modem/router a la 200, - te gaan kopen en om te ruilen voor de tele2 modem

Leek me geen goed plan, want de musiCast app had wel gewerkt via het Wifi netwerk.
Tele2 helpdesk adviseerde vanochtend met port forwarding , maar kon niets instellen wat me naar de Heos app leidde.
Toen dacht ik vanmiddag moet opnieuw naar de Wi fiverbinding van het netwerk gaan kijken op de smartphone en heb het wachtwoord opgezocht op de tele2 website
Opnieuw het wachtwoord ingevoerd voor het wifi netwerk en de Heos app maakte weer verbinding met het netwerk en werkt nu gewoon

Op de een of andere manier is de toegang tot het wifi netwerk een paar maanden terug ontregeld en dacht er niet aan om weer opnieuw het wachtwoord in te vullen

Het probleem is opgelost nu en bedankt voor de hulp !

groet
Janamdo
Reputatie 3
Fijn dat je hebt weten op te lossen.