beantwoord

Help: is aansluiting mogelijk?

  • 17 March 2019
  • 34 reacties
  • 2130 x bekeken

  • Snapt hoe het werkt
  • 10 reacties
Morning,

Is het mogelijk om het pakket te installeren met uitsluitend de aanwezigheid van de kabels op de foto (foto 1). Ter info, de meterkast ligt buiten de woning.

(Twee verdiepingen lager hangt een kpn-kastje - foto 2)

Ik woon in een recent volledig gerenoveerde jaren ‘50 woning. Indien installatie niet mogelijk is, bestaat er dan een converter die uitkomst biedt?

Duifje.
icon

Beste antwoord door theocoppes 17 March 2019, 09:53

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

34 reacties

Jawel als je poweplugs gebruikt en tegelijkertijd als je ze beide gebruikt.
Het gaat allemaal via je Modem.
Ook als je geen powerplugs gebruikt maar bv Wifi of een UTP kabel.
Je TV signaal snoept dus wat van je bandbreedte ( reciever is een gebruiker van het data signaal )
Reputatie 7
Badge +8
Leer ik nog iets Cypher, er zitten twee aansluitingen op die dingen van tele2. Ik heb een gebruikt voor tv, maar kan ik tegelijkertijd die tweede dus gebruiken voor internet naar mijn smart TV te brengen?
Yup hellemaal correct, bandbreedte van je ADSL signaal wordt dan verdeeld over de gebruikers als je ze tegelijkertijd gebruikt.
Reputatie 7
Badge +8
De modem heeft een aparte aansluiting voor de tv.
Oh zo enorm bedankt voor jullie reacties! Ik ga direct zo een powerplug bestellen.
Reputatie 7
Badge +8
Dus gaat jouw modem bij de meter, aansluiten op dat kastje. Van de modem twee kabels naar de homeplug. En in je huiskamer een homeplug. Dan een kabel naar je tv ontvanger, en een naar PC of laptop.
Sluit eerst maar het Modem aan op je ISRA punt en zoals gezegd moet de electriciteitsleiding dezelfde groep hebben om het signaal via powerplugs te kunnen internetten etc.
Je kunt better een UTP kabel gebruiken mocht deze er liggen of er een zelf trekken.
Powerplugs is makkelijker want dan ligt de electriciteitsleiding er al.
Ah oke. Israpunt ligt dus twee etages lager waardoor aansluiting modem wel gaat maar waardoor het signaal in mijn apartement zwak is.

Heb geen kaas gegeten van UTP kabels of groepen. Vrees dat ik er dus toch iemand bij moet halen.
Je signaal wordt niet zwakker als je een kabel trekt maar wordt wel verdeeld over de gebruikers die hierop aangesloten zijn.
UTP kabel is better dan powerplugs en een UTP kabel mag 110 meter lang zijn.
Maar idd beter om er iemand bij te halen die weet wat hij doet, en de info staat nu hier die hij/zij kan gebruiken.