beantwoord

Melding Google | Ongebruikelijk verkeer vastgesteld

  • 21 October 2020
  • 2 reacties
  • 3517 x bekeken

  • Durft te posten
  • 1 reactie

Hallo allemaal,

 

Wij krijgen bij het uitvoeren van een zoekopdracht via Google regelmatig onderstaande melding:

“Onze systemen hebben ongebruikelijk verkeer van uw computernetwerk vastgesteld. Op deze pagina wordt gecontroleerd of de verzoeken daadwerkelijk door u worden verzonden en niet door een robot."

Pas na het voltooien van een ‘reCAPTCHA’ kan de zoekopdracht worden voltooid.

Als ik verbinding maak met een ander netwerk krijg ik deze melding niet. Alleen via het modem van Tele2. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?  We hebben het modem al een keer gereset en een virusscan gedaan op onze apparaten (computers, laptops en telefoons), maar het gebeurt nog steeds.  We maken ook geen gebruik van VPNs.

 

Zou iemand ons hierbij kunnen helpen? Ik hoor graag van jullie,

 

Met vriendelijke groet,

 

AB27

 

 

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 10 November 2020, 15:51

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Het is inmiddels twee weken geleden sinds ik dit topic heb gestart en er zijn helaas nog geen reacties. Bij deze post ik nog wat extra informatie over de melding de we krijgen, wellicht dat het probleem dan duidelijker is. Hoop dat jullie me kunnen helpen en als jullie geen idee hebben hoe dit komt of wat hier de oplossing voor is dan hoor ik dat ook graag.

https://support.google.com/websearch/answer/86640

 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @AB27,

Welkom op de Community! Allereerst mijn excuses voor het late reageren. Dit topic is aan mijn aandacht ontglipt. Ik ga er alles aan doen om dit op te lossen!
Deze melding komt van Google, die geeft aan dat er ongebruikelijk verkeer wordt vastgesteld. Dit roept wat vragen op bij mij. Welke browser gebruik je? Op welke apparaten ontvang je deze melding?

Ook ben ik benieuwd naar of er ook apparaten zijn die de melding niet geven? Zijn er Chrome extensies geïnstalleerd?

Ik hoor graag van je! :thumbsup: