beantwoord

geen wifisignaal op de verdieping

  • 29 September 2020
  • 6 reacties
  • 149 x bekeken

Hallo,

 

Sinds ik hier internet heb kan mijn telefoon het signaal niet oppakken als ik boven ben. Hebben jullie een idee hoe dit kan? De router staat beneden op een kast zonder apparatuur of metaal er omheen en ik heb de deuren open staan.

Groeten Ivo

icon

Beste antwoord door theocoppes 30 September 2020, 10:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dat kan aan heel veel zaken liggen.  Kijk eens op deze pagina.

Bedankt voor je reactie Eric. Ik had daar al gekeken en de router staat vrij. Het gaat er niet om dat het langzaam gaat maar dat het hele signaal boven weg is

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Ivosnivo,
Welkom op de Community! Bedankt voor jouw uitleg en jouw reactie. Top dat je jouw vraag hier stelt, de Community helpt jou meteen verder. Geen wifi, dat is natuurlijk niet chill! Laten we meteen kijken naar een oplossing.

Eerst geef ik je wat uitleg. De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg in dit topic: Betere wifi verbinding. Vooral het aanpassen van het wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je wifi!

De link die @eric  meestuurde bevat ongeveer dezelfde informatie, maar het zijn belangrijke stappen die je even moet controleren. En geen zorgen je kan het allemaal makkelijk zelf! 
Als jouw wifi niet snel (sterk) genoeg is dan kan je het ook niet ontvangen. Vandaar dat @eric die tips heeft verstuurd! 

Laat je ons weten of de tips hebben geholpen? Als je andere vragen hebt laat het dan weten. Kan je dan jouw Community account aanvullen met jouw klantgegevens? Dan kan ik meteen het systeem induiken als dat nodig is. Ik hoor graag van je! :kissing_smiling_eyes:

Reputatie 7
Badge +8

Misschien dat je via de app wifi optimizer of vergelijkbaar kunt zien of jouw wifi kanaal ook door een buurman wordt gebruikt? 

Bedankt voor de tip over die app ook. Mijn kanaal stond op 13 en ik was de enige, heb hem nu op 8 gezet waarvan ik ook de enige ben maar maakt geen verschil. Zodra ik op de slaapkamer ben met de deur open en de woonkamer deur ook open heb ik geen verbinding meer.

Reputatie 7
Badge +8

Wifi heeft weinig met de deuren te maken.

Het signaal gaat rechtstreeks, zonder bochten. Deuren (van hout?) houden wifi waarschijnlijk niet tegen. Muren en plafonds, beton? Zijn moeilijker vooral omdat in beton dtasl wordt gebruikt voor de wapening.

Persoonlijk heb ik een enorme verbetering gehad in de WiFi door een DECT telefoon anders te plaatsen. Hij stond eerst langs de modem. Toen had ik enorme storing. Nu staat hij 20 cm hoger en heb ik superbereik in de hele woning tot op de zolder en in mijn hele tuin.

De plaatsing van de modem, vooral de afstand tot de muur kan veel uitmaken, zelfs met enkele centimeters verplaatsen. 

Heel vervelend als het niet lukt.! 

Bij mij was het probleem de DECT, nu 3 Handys, een TV, een pc boven, een printer boven, laptop en een tablet op diverse plaatsen ook in de tuin, twee airco's een beneden en een boven op de slaapkamer alles super.

Welk modem heb je? 

Ik heb het ZTE modem waarbij gedeeltelijk de 5 GHz (TV altijd en soms een handy) wordt gebruikt. Schakelt automatisch om. 

Ook van de ZTE al gelezen van anderen waardeloos wifi. Bij mij is het super. 

 

Ik wens je in ieder geval veel succes.