beantwoord

Geen wifi verbinding met router Comtrend 2

  • 27 October 2019
  • 14 reacties
  • 878 x bekeken

Heb geen Wifi verbinding met router Contrend 2

Op 23-10-2019 18.30 uur had ik geen wifi verbinding met de router Comtrend 2. Heb klantenservice gebeld en daar is een cases van gemaakt. Op vrijdag 25-10-2019 12.30 uur zou het probleem zijn opgelost. Ik had toen weer een Wifi verbinding.

Op Zaterdag 26-10-2019 17.00 uur viel weer de Wifi verbinding uit. Heb de stroom van de router gehaald en meer dan 10 seconde gewacht. Maar dat hielp niet. In router SSID en wachtwoord gewijzigd en helpt niet. Via een instructie filmpje de kanalen gewijzigd maar ook dat helpt niet. Het probleem blijft.

Heb vanaf 26-09-2019 niks anders dan problemen en wil die graag opgelost zien.

Ben al 17 jaar klant bij Tele2 en voorheen bij Zonnet en Versatel. 

Voor mij is een goede wifi verbinding belangrijk omdat de meeste apparaten alleen maar een wifi verbinding kunnen hebben en geen vaste Lan verbinding op mogelijk is. 

 

icon

Beste antwoord door heide288 19 November 2019, 20:18

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 5

Werken de andere diensten nog wel als je wifi wegvalt zoals bijvoorbeeld televisie? Zou je toch misschien 1 apparaat bekabeld kunnen testen als wifi wegvalt? 

Heb inmiddels met klantenservice gebeld. Daar konden, na verschillende testen en inloggen op de router, de verbindingen van alle wifi-punten in de buurt niet vinden. Hebben weer een harde reset gedaan en nu werkt het weer. Ik ben benieuwd voor hoelang. Ik heb ook mogelijke stoorzenders minimaal een meter vanaf de router geplaatst.

Voor de rest blijft bij het wegvallen van de Wifi-verbinding alle lan-verbindingen en telefoon wel werken.

Ik wordt er wel moe van dat de Wifi er heel vaak uitvalt. Voor al als er een software up-date is geweest.

NU BEN IK HET ECHT ZAT.

Had 28-10-2019 11.00 uur weer Wifi. Kom ik 28-10-2019 20.00 uur thuis na een moeilijke ziekenhuisbezoek blijkt de WIFI-VERBINDING weer niet goed te gaan. Heb de router scherm geopend om te kijken op welke kanalen mijn buren zitten, maar zie op "Site Survey" alleen mijn Broadband Router staan terwijl er veel buren een router hebben met WIFI.
Heb de router 2x gereboot en geen verandering. Daarna de stekker van de stroom af en 15 seconde gewacht en weer in de stopcontact gedaan, maar nog steeds geen verandering. Broadband Router geopend en zie weer niet op "Site Survey" mijn buren. 


IK HEB NOG STEEDS GEEN WERKENDE WIFI. IK BEN HET ECHT GOED ZAT.

Zit steeds met klantenservice eerst een 30 minuten in de wacht tot ik iemand aan de lijn krijg, dan doen ze weer iets, dan heb ik even weer even WIFI om vervolgens weer de verbinding kwijt te raken.
Is er ook iemand van Tele2 zelf die dit deze TOPIC leest? Ik betaal voor een werkende internet verbinding INCLUSIEF WIFI en verwacht dan ook een goede WIFI verbinding te krijgen en te behouden.
Ik heb de WIFI verbinding hard nodig vanwege werkzaamheden voor een Stichting. HELP!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +8

Heb je misschien een DECT telefoon? Ik heb er enkele jaren geleden storingen van gehad. Nu staat hij precies boven het modem dan heb ik geen problemen meer. Maar ernaast gaf storingen in alles met WiFi.

Al met een App bijvoorbeeld wifi optimizer gekeken op welke kanalen je buren zitten met WiFi? 

Reputatie 5

We lezen je topic wel maak je geen zorgen :). 

Als je bekabelde verbinding wel blijft werken en alleen wifi stopt met werken is er iets bij u thuis / omgeving dat de storing veroorzaakt.

Voor tips om je wifi te verbeteren kun je op deze pagina kijken. 

Maar als andere diensten niet stoppen kan ik geen verdere stappen ondernemen. Excuses voor het ongemak. 

Wifi blijft altijd een ramp. Ten eerste is het een gedeeld medium, waarbij het traagste device de snelheid van het hele netwerk onderuit haalt. Ongeacht het feit dat je PC bijvoorbeeld roept dat je een 150Mbps connectie hebt kan het best zijn dat de effectieve snelheid van het access point maar 2Mbps is omdat de iPhone van de dochter op zolder ook aan de wifi hangt. En vooral veel mobiles zijn een ellende, omdat hun wifi zender veel zwakker is dan die van een PC.

 Het probleem met WLAN is maar zeer zelden de sterkte van het signaal. Verkopers van access points met "extra power" (al dan niet uit de duim van de verkoper) verdienen er goed aan. Je hebt veel meer aan een GOED access point die erg "gevoelig" is (in de zin dat die van hoge kwaliteit is, zodat zeer zwakke signalen nog goed herkend kunnen worden). Als je met een "wifi-extender" gaat werken, dan ga je alleen maar nog meer kanalen wederzijds bevuilen, krijg je nog meer retransmits en vertraging, ellende. 

In Computer Totaal staat een uitgebreide uitleg over hoe je het signaal kunt verbeteren.

https://computertotaal.nl/page/search?cx=007690427751836045954%3Av4uepnszqw0&cof=FORID%3A11&q=Breid+je+thuisnetwerk+uit+door+het+hele+huis+

 

Heb na mijn laatste bericht om 22.30 uur een harde reset via de router gedaan. Kreeg daarna weer WIFI verbinding. Heb naam router en wachtwoord niet veranderd alleen het kanaal. Wifi bleef werken. 's Morgens bleek in eens de vaste telefoon niet te werken en heb vandaag een reboot uitgevoerd. SSID naam en wachtwoord nog niet gewijzigd maar heb weer alle diensten waarvoor ik betaal.

Mijn router staat op een tafeltje op de bank, 1 dect telefoon staat 3 meter er vandaan en 1 dect telefoon met antwoord apparaat  staat een meter boven de router op de plaats waar eigenlijk de router hoort te staan. De overige apparaten die wifi nodig hebben staan ongeveer 1 tot 3 meter van de router af.

Graag wil ik van jullie nog advies over het maken van een wachtwoord. Ik heb altijd gehoord dat je het beste een wachtwoord met leestekens kunt maken omdat dat moeilijker te kraken is. Klopt het dat je een wachtwoord voor de router alleen uit cijfers en letters kunt maken zonder leestekens. Ik had namelijk mijn persoonlijke wachtwoord met één leesteken gemaakt en de laatste tijd iedere keer problemen met de wifi. Als een leesteken in een router wachtwoord mijn problemen veroorzaakt waar deze topic over gaat, dan lijkt het mijn verstandig klanten hierover te informeren bij het instellen van de router. Gaarne wil ik hier antwoord op?

 

Kom om 13.30 uur thuis werkt de WIFI verbinding weer niet goed. Heb weer een reboot gedaan maar krijg geen WIFI verbinding. Ik ga maar weer eens bellen.

Heb contact gehad met klantenservice. Het lijkt er op dat de lijn naar mijn router instabiel is. Heb alle lan kabels uit de router gehaald. Er is weer een harde reboot gedaan. Daarna alleen de lan kabel van TV aangesloten en de WIFI bleef werken. Toen ik een lan kabel naar een laptop aansloot viel de wifi verbinding weer weg.

Heb toen de lan kabel van de laptop uit de router gehaald, maar de wifi verbinding kwam niet terug. 

Kreeg toen ook een aanbieding voor een snelle internet verbinding die met een andere router werkt en heb dat meteen besteld.

Er is door klantenservice weer een harde reset gedaan en heb nu vanaf 16.00 u een wifi verbinding. Die nog niet helemaal optimaal is.

Ik hoop dat met mijn nieuwe snelle aansluiting de problemen van Wifi zijn opgelost.

Ik kom hier later op terug als de nieuwe aansluiting is aangesloten.

Heb nu een nieuwe router en alle diensten zouden werken op 18-11-2019, maar helaas niet alles werkt.

Ik heb nu een H369A ZTE modem. WIFI 2.4G werkt alleen als deze met het kanaal op auto staat. Wifi 5G werkt op 1 apparaat. Telefoon kan ik alleen mee bellen maar niet gebeld worden. TV kan alleen programa's terug kijken maar geen live tv ontvangen.

Waneer werkt er nou eens iets goed bij tele2. wordt hier erg moe van.

 

Als alles nog niet goed werkt dan zijn jullie waarschijnlijk echt een klant kwijt. Terwijl ik al vanaf het moment dat TELE2 versatel heeft overgenomen en toen heel weinig problemen heb gehad.

Nu ben ik al drie maanden bezig om goede verbindingen te krijgen. Daar betaal ik niet voor.

 

Heb nu een nieuwe router en alle diensten zouden werken op 18-11-2019, maar helaas niet alles werkt.

Ik heb nu een H369A ZTE modem. WIFI 2.4G werkt alleen als deze met het kanaal op auto staat. Wifi 5G werkt op 1 apparaat. Telefoon kan ik alleen mee bellen maar niet gebeld worden. TV kan alleen programa's terug kijken maar geen live tv ontvangen.

Waneer werkt er nou eens iets goed bij tele2. wordt hier erg moe van.

 

Als alles nog niet goed werkt dan zijn jullie waarschijnlijk echt een klant kwijt. Terwijl ik al vanaf het moment dat TELE2 versatel heeft overgenomen en toen heel weinig problemen heb gehad.

Nu ben ik al drie maanden bezig om goede verbindingen te krijgen. Daar betaal ik niet voor.

 

Heb gebeld met Tele2.

Bleek dat zij van KPN geen bericht hadden gehad dat mijn verbinding was omgezet. Nu heb ik weer internet, TV en bellen.

Reputatie 2

Site survey zou wel meer moeten zien dan alleen het eigen signaal van de router. Zou me niks verbazen als je router simpelweg aan vervanging toe was.

Site survey zou wel meer moeten zien dan alleen het eigen signaal van de router. Zou me niks verbazen als je router simpelweg aan vervanging toe was.

Na deze melding van 28 oktober is de modem vervangen.

Reputatie 2

Site survey zou wel meer moeten zien dan alleen het eigen signaal van de router. Zou me niks verbazen als je router simpelweg aan vervanging toe was.

Na deze melding van 28 oktober is de modem vervangen.

Zoals ik het lees is er een upgrade geboden, waar dan ook een nieuw modem bij hoort. Dus meer betalen voor de klant.