beantwoord

Geen wifi mobiel wel laptop

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Goedenavond,

Ik had eerst gewoon wifi-verbinding op zowel mijn laptop als mobiel, maar omdat mijn vriend met zijn mobiel geen verbinding kon maken met mijn wifi, twijfelde ik of ik hem wel het juiste wachtwoord had gegeven. Dus toen heb ik het wachtwoord veranderd via de http://192.168.1.1/ website, maar daardoor kon mijn mobiel ook ineens geen verbinding meer met wifi maken. Mijn laptop wel. Na nog een paar keer tevergeefs wifi-naam en het wachtwoord wijzigen, heb ik een harde reset gedaan, via mijn laptop verbinding gemaakt met het modem, username en wachtwoord veranderd en toen hetzelfde probleem. Wel wifi op laptop, maar als ik met mijn mobiel verbinding wil maken met wifi, krijg ik de melding "Log in bij wi-fi-netwerk" en kom ik bij 'stap 1' van Tele2 om de draadloze internetverbinding in te stellen (terwijl ik dat al heb!). En als ik dat doorloop op mijn telefoon (of op mijn laptop), komt er na stap 4 heel lang niks en vervolgens word ik weer teruggestuurd naar stap 1..

Iemand ideeën?

Alvast bedankt!

icon Beste antwoord door Cypher 30 november 2018, 18:35

@Eddiedd voer het ondertaande eens uit.

Modem

Als je in je Modem zit haal dan het vinkje weg bij wireles wizard.

Werkt dat niet dan doorloop de onderstaande handleiding.

Open je browser en vul dit adres in 192.168.1.1 druk op enter.
Dan krijg je de loginpagina zodat je je Modem/router kunt benaderen.
De login details zijn user/user, nu ben je ingelogd in je Modem en kun je hem configureren/instellen.
Klik op ''Wireless'' in het linker menu, dan op ''Security''
Nu kun je een wachtwoord aanmaken, heb je deze aangemaakt klik dan op save/Apply.
Wel op Save/Apply klikken op het einde, anders houd hij zijn instellingen niet vast.
En je aangemaakte wachtwoord goed onthouden/opschrijven, die heb je nodig om opnieuw in te loggen op je Wifi verbinding.

Smartphone

Dan ga je naar instellingen op je Mobiele telefoon, en dan naar WiFi.
Dan ga je naar de Wifi verbinding die jij had met je Modem (netwerknaam van je Modem) dan klik je erop en kies je ''vergeten"
Start je Mobiel opnieuw op en probeer daarna verbinding te maken met het Wifi netwerk van je Modem, kijken of dat het oplost.

Dat zijn drie mogelijke oplossingen, succes ermee.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
@Eddiedd voer het ondertaande eens uit.

Modem

Als je in je Modem zit haal dan het vinkje weg bij wireles wizard.

Werkt dat niet dan doorloop de onderstaande handleiding.

Open je browser en vul dit adres in 192.168.1.1 druk op enter.
Dan krijg je de loginpagina zodat je je Modem/router kunt benaderen.
De login details zijn user/user, nu ben je ingelogd in je Modem en kun je hem configureren/instellen.
Klik op ''Wireless'' in het linker menu, dan op ''Security''
Nu kun je een wachtwoord aanmaken, heb je deze aangemaakt klik dan op save/Apply.
Wel op Save/Apply klikken op het einde, anders houd hij zijn instellingen niet vast.
En je aangemaakte wachtwoord goed onthouden/opschrijven, die heb je nodig om opnieuw in te loggen op je Wifi verbinding.

Smartphone

Dan ga je naar instellingen op je Mobiele telefoon, en dan naar WiFi.
Dan ga je naar de Wifi verbinding die jij had met je Modem (netwerknaam van je Modem) dan klik je erop en kies je ''vergeten"
Start je Mobiel opnieuw op en probeer daarna verbinding te maken met het Wifi netwerk van je Modem, kijken of dat het oplost.

Dat zijn drie mogelijke oplossingen, succes ermee.
DAT VINKJE! Ik had het al eens ergens anders in een reactie gelezen als oplossing, maar ik kon het desbetreffende vinkje niet vinden. Nu dus wel. Hartstikke fijn; het is gefixt. Dank!
Reputatie 7
Badge +5
Nou kijk eens aan, had je het vinkje niet gevonden dan was de uitleg daaronder de oplossing.
En geen dank.
Badge +2
Dat beruchte vinkje in de Davolink modem. De eerste keer dat het me dwarszat en ik het ontdekt heb was in juli 2008 en het is een bug die er tot op de dag van vandaan nog inzit en het zal ook niet meer uitgehaald worden aangezien het een uitlopend modem is.
De nodige keren heb ik het op dit forum vermeld en nu wordt het eindelijk ook door anderen op gepakt.
Reputatie 7
Badge +5
De uitleg daaronder had het ook opgelost, maar goed ik zal je een pat on the back geven want dat heb je blijkbaar nodig.
Beide uitleggen daaronder had ik eerder al geprobeerd, maar daarmee kreeg ik geen wifi-verbinding op de mobiele apparaten. Dus in dit geval, zat het 'm echt in het vinkje.