beantwoord

geen wifi connectie met ZTE tele2 router mogelijk

  • 12 March 2021
  • 3 reacties
  • 261 x bekeken

Sinds een tijd valt af en toe de Wifi uit, maar kunnen we weer opnieuw inloggen. Maar sinds 3 dagen geeft hij storingen, dat we geen contact meer met de Wifi (2,4g of 5G) kunnen maken.

Heb met een kabeltje ingelogd op de router (zte) en wachtwoord gewijzigd.

Maar ook dat hielp maar ten dele.

Gister was de situatie dat alle iphones, ipad´s en android telefoons wel wifi connectie hadden, En na een paar keer resetten van de router deed werklaptop van mijn vrouw het wel weer. Maar de thuis laptop niet. Dus ik dacht dat het daar aan lag. Heb de wifi van de laptop drivers vernieuwd, hielp niets. Maar kon wel verbinding maken met wifi van de buren. Dus daar ligt het niet aan.

Gisteravond laat, lag de boel er weer helemaal uit en kon niets verbinding maken. Dit is: er is wel een wifisignaal te zien (2.4g en 5G band), maar geen verbinding mee te maken. Behalve na een reset van router.

Vanmorgen lag alles er weer uit. Na paar keer opstarten deed de thuis laptop het wel, maar de wifi van de mobieltjes konden geen verbinding maken. En nu ligt alles eruit, ik kom niet meer in de router ook niet met draad. Hij kan geen verbinding meer maken ook niet na diverse resets.

Het vreemde is dat de huistelefoon het wel gewoon doet.

Is het mogelijk de router om te ruilen, want dit lijkt me niet een normaal op te lossen storing.

Groet Martin

icon

Beste antwoord door mt.springer 16 March 2021, 14:57

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Bel morgen even de klantenservice. Die kunnen metingen uitvoeren en nieuwe apparatuur versturen.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @mt.springer,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw wifi.

Geen zorgen, samen gaan we namelijk jouw wifi netwerk optimaliseren! Eerst geef ik je wat uitleg. De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! In dit topic staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://bit.ly/T2WifiTips. Vooral het aanpassen van het wifi kanaal is meestal de oplossing. Hiermee versterk jij je wifi! Je kan ook de klantenservice bellen zoals Eric aangeeft, heb je dit gedaan?

Mocht het niet helpen dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!

Hoi cas, 

ik heb zaterdag al gebeld en is de boel doorgemeten. Ik krijg vandaag een nieuwe modem. Hopelijk is die wel stabiel, want de WiFi is nu nogal onbetrouwbaar. Beetje roulette.. wel apparaat zou het nu doen. Mn werklaptop niet, mn iPad wel!! Het heeft niets te maken met positie of sterkte van het signaal, dat deed het altijd goed en nog steeds is het signaal goed. Kan alleen soms niet meer inloggen. 
groet Martin