vraag

geen wifi

• 29 maart 2020
  • 8 reacties
  • 145 x bekeken

Sinds gisteren werkt onze wifi niet meer. Opnieuw opstarten heeft niet geholpen. Wat kan ik nog doen? 

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Werkt internet via de kabel wel? Hoe branden de lampjes op de modem? Graag wat meer info.

Internet op de kabel werkt deels. Lampje internet brand wel. Lampje wifi niet

Reputatie 7
Badge +1

Hoe bedoel je “deels”? Het ene apparaat wel en het andere niet? Soms wel en soms niet? Traag? Heb je het modem al eens 5 minuten zonder stroom gezet en toen weer gestart?

Met deels bedoel ik dat in het menu op de tv aangegeven wordt dat hij verbinding heeft met wifi, maar als je dan een app of website wil zoeken dat hij aangeeft dat hij geen verbinding heeft met internet. 

Werkt internet via de kabel wel? Hoe branden de lampjes op de modem? Graag wat meer info.

Alle lampjes branden, van wifi en internet, tv en telefoon

Reputatie 7
Badge +1

Dan is het advies om eerst te testen met een kabel. Sluit svp een pc/laptop/tv met een netwerkkabel aan op het modem en zet de WiFi verbinding op het aangesloten apparaat even uit, zodat je zeker weet dat het apparaat via de kabel probeert verbinding te maken. Als alle lampjes op je modem branden, dan zou je modem gewoon internet van buitenaf moeten hebben, dat is stap 1. Als het bedraad wel lukt, dan is de volgende stap onderzoeken waarom je WiFi binnenshuis niet werkt.

Ik denk dat ik inmiddels weet wat er aan de hand is. De besturing van onze tv is verouderd, de apps geven ook foutmeldingen. 

Reputatie 7
Badge +1

Dat is mogelijk. Indien een mobiele telefoon of tablet wel goed werkt op je WiFi dan ligt het waarschijnlijk aan de tv.