beantwoord

Geen verbinding, aansluiting type 2

Hallo!

Ik ben net verhuisd en een nieuwe klant van Tele2. Gister heb ik bericht gehad dat ik kon beginnen met installeren. Ik heb aansluiting type 2 en heb alle stappen uitgevoerd. Na 10/15 minuten wachten blijft het power-lampje rood, en het DSL lampje brand niet. Ik kan geen verbinding maken met internet. Alleen het TV-lampje knippert groen.

Ik heb het meerdere keren geprobeerd. Wat kan ik doen?

PS. Er zat geen aansluitdoos in het pakket, terwijl in de handleiding staat dat die er wel in zou moeten zitten. Heb ik die nodig?
icon

Beste antwoord door Patrick van Tele2 17 mei 2018, 10:04

Nah wie niet waagt wie niet wint. Ik heb je een privé-bericht verstuurt met wat informatie omtrent de monteur.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Topic gesloten wegens inactiviteit!
Reputatie 5
Badge +3
Ben ik deels met je eens, alleen jij hebt het alleen over gebruikerservaring en ik heb het over het technische gedeelte. Je haalt op dit moment 13 Mb/s, gezien de afstand tot de wijkcentrale van ruim 2 km is dat een perfecte snelheid.
Heb je ook al middels een Wi-Fi analyzer gekeken welke kanalen druk bezet zijn? Dit geeft je een indicatie van welke kanalen je het beste kunt gebruiken!

Gebruik hiervoor bijvoorbeeld: Network Analyzer lite
Haha nou, als een Facetimegesprek al niet lukt lijkt de snelheid me niet oke. Ik heb al geprobeerd via een andere poort wifi te gebruiken, maar dit verhielp het probleem niet.
Reputatie 5
Badge +3
Snelheid is nog oké hoor ondanks dat het modem niet direct op het ISRA zit.
Je zou even kunnen proberen om via deze link je Wi-Fi in te stellen. Hier wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dit kan doen!

Groetjes,
Patrick van Tele2
De modem staat nu in de woonkamer en de interactieve tv is aangesloten. Dat is fijn! Het enige jammere is dat de internetverbinding nu trager is. Een simpel Facetimegesprek lukt niet, omdat de verbinding niet sterk genoeg is..
Reputatie 5
Badge +3
Is alles opgelost?
Reputatie 5
Badge +3
Nah wie niet waagt wie niet wint. Ik heb je een privé-bericht verstuurt met wat informatie omtrent de monteur.
Hoe kan ik zien of er wel een kabel naar de woning loopt?
Hoi Patrick,

Er is dus wel een ingang waar de telefoonstekker in kon, maar die werke niet. Verder zijn er geen aansluitingen.

Groet,
Nina
Reputatie 5
Badge +3
Ah super, ik zie ook inderdaad dat de verbinding op dit moment werkt!
Weet je wellicht ook of er überhaupt een kabel loopt vanaf je ISRA-punt naar de woning toe? Dan zouden we kunnen proberen middels een monteur of hij dit kan aansluiten. Zodat je je modem als nog kunt aansluiten binnen in de woning!

Groetjes,
Patrick van Tele2
Beste Patrick,
Het is gelukt in de meterkast, en hij heeft daar nu ook stroom dmv 2 verlengsnoeren via een andere meterkast. Niet heel veilig lijkt me, maar goed.

Nu kom ik op het volgende probleem: om de interactieve tv aan te sluiten (ook van tele2) moet ik het tv-kastje verbinden met de modem.
De tv staat in mijn woonkamer, en de modem buiten mijn woning, op de gang in de meterkast... Hoe doe ik dit?
Reputatie 5
Badge +3
Het is ook puur om te testen!
Op de zevende zou ik het via een verlengsnoer kunnen proberen. Op de begane grond wordt het lastig, ik heb geen toegang tot de meterkasten daar.

Het gebruiken van een verlengsnoer is wel echt alleen mogelijk om de verbinding even te testen, zoals ik zei zit de aansluiting buiten mijn voordeur. Het kan dus alleen als de voordeur openstaat!

Groet,
Nina
Reputatie 5
Badge +3
Oei, dat is lastig. Je hebt namelijk nu het modem aangesloten op binnengeleiding van het huis, hier hebben wij geen invloed op. Is er een mogelijkheid om te controleren of je verbinding toch binnenkomt in de meterkast op 7e en op begane grond?
We moeten namelijk even uitsluiten waar het probleem zich in bevindt!

Groetjes,
Patrick van Tele2
Hallo Patrick,

In de woonkamer aan de straatkant zit een aansluiting waar ik de telefoonstekker in heb gedaan. Ik woon zelf op de 7e verdieping dus ik denk niet dat ik op de begane grond moet zijn. Ik heb in de meterkast (ook op de zevende verdieping) gekeken, daar zit ook een aansluiting, maar daar zit geen stopcontact dus krijgt de modem geen stroom.

Het is niet mogelijk om vanaf de meterkast stroom vanuit mijn woning te krijgen, gezien de meterkast buiten mijn voordeur zit op de gang (ik woon in een flat).

Groet,
Nina
Reputatie 5
Badge +3
Hi Nina1234,

Welkom op ons forum!

Dan lijkt het erop dat het modem je verbinding niet kan vinden, waar in de woning heb je deze type 2 gevonden?
Volgens de gegevens zou je ISRA (hoofdaansluitpunt) op de begane grond in de meterkast moeten zitten?

Groetjes,
Patrick van Tele2