beantwoord

Geen toegang tot openbare wifi meer na einde abonnement

  • 5 July 2019
  • 8 reacties
  • 243 x bekeken

Recentelijk overgestapt van glasvezel Tele2 naar glasvezel T-Mobile. Op de dag van de overstap stond er opeens in mijn telefoon een boodschap van Tele2 dat ik tijdelijk was afgesloten van internet vanwege niet betalen van de rekening (zie ook bijlage). Beetje vreemd, omdat het maandbedrag allang geïncasseerd was. Het vervelend is nu dat als ik probeer om verbinding te maken met openbare wifi ik ook deze melding van Tele2 krijg en dus geen verbinding kan maken met bijvoorbeeld NS of AH. Al een klacht bij Tele2 neergelegd, maar die kwamen niet verder dan cache legen. Dat heeft niet geholpen. Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door aveltman 7 July 2019, 11:10

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

WiFi heeft weinig te maken met 3/4G, dat zijn twee verschillende mediums om mee te verbinden.
Ik zou zeggen zet je dataverbinding met Tele2 eens helemaal uit bij instellingen/dataverbinding en verbind dan eens met een Wifi netwerk.
Cypher,

Bedankt voor je reactie.
Nu komt het mooie.
Mijn contract met Tele2 betrof alleen vast internet (glasvezel). Mijn 4G loopt bij Simpel.
Ok ik snap het, was op het verkeerde been gezet door de titel van je post.
Je kunt dus niet meer met je thuisnetwerk verbinden omdat je bent afgesloten van je vaste internet.
Die gaat pas weer werken als je thuis een internet verbinding hebt, in jou geval moet dat t-mobile worden.
Ik vermoed dat er iets mis is gegaan met het overnemen van je internet verbinding er van uitgaande dat je geen betali gsachterstand hebt.
Voor nu kun je dan je Wifi verbinding uitzetten op je Smartphone zodat je thuis dan een 4G Berbinding hebt en de Wifi het signaal niet overneemt waardoor jij die melding krijgt van Tele2.
Verder kun je hier wachten op een reactie van een Tele2 moderator of ze even bellen over het hoe en wat onder het mon van de beller is sneller.
Op dezelfde dag dat ik werd afgesloten van Tele2 (ochtend) ben ik aangesloten bij T-Mobile (middag). Thuisnetwerk doet het dus gewoon. Daarom is het vreemd dat ik bij het verbinden op een openbaar netwerk (zoals NS) nog steeds een melding krijg van Tele2 en dan niet verder kan. Heb al telefonisch contact gehad met Tele2. Er is geen sprake van een betalingsachterstand.
Misschien iets met je Wifi cashe, delete die eens.
Reputatie 7
Als je T-Mobile verbinding thuis gewoon werkt en je Simpel 4G ook, dan zit het echt in je toestel.
Toestel al opnieuw opgestart? (Open deur, maar toch...)
Ook al eens een andere browser geprobeerd op je mobiel?
Cypher en pipo,

Bedankt voor de reacties.
Heb nu op de juiste manier de cache geleegd (niet via een cleaner, maar gewoon in de settings) en het probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken.
Mooi zo en geen dank.