vraag

geen service geen internet en geen TV

Ik zou op 30 mei via Tele2 internet aan kunnen sluiten en daarna mijn TV pakket installeren. Maar wat ik ook deed, en de buurman heeft alles gechecked, ik heb niet fout gedaan) niets doet het. 3 x uitgebreid bellen met klantenservice leverde me een nieuwe modem en een leeggetrokken beltegoed op. Het gratis nr 1200 is blijkbaar minder gratis als beloofd. Voor 2,= zou ik onbeperkt kunnen bellen en dat later terugdraaien, maar waar en hoe dat moet kan ik ook niet vinden. Ik probeer dus nu, zonder belkosten, alsnog contact te krijgen. Het os toch van de gekke dat ik tot dinsdag moet wachten, daardoor mijn nachtdienst(telef.hulpdienst) niet thuis kan doen, en dinsdag niet op pad kan vroeg, omdat ik alweer bij de telefoon en internet moet zijn? Als de monteur door deze problemen met spoed en gratis kon komen, zou ik al heel erg geholpen zijn. Maar de kosten gaan boven mijn bestedingsbudget, bovendien deed alles het nog gewoon toen ik bij online.nl was aangesloten, dus ik kan me niet voorstellen dat er in de binnenbedrading ineens iets mis is. Ik heb een 2e modem gekregen en die doet het ook niet. Help kme alsjeblieft.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

Hoi Ladyjane

Waar heb je gezien dat het nr 1200 gratis is? Dat is het niet. Het gaat uit je bundel en kost belminuten.

Misschien is er tijdens de Pinksterdagen op het forum een medeklant aanwezig die je wat tips kan geven. Anders zit er niets anders op dan Dinsdag weer te bellen naar de klantenservice die nu gesloten is.
Niets doet het? Branden er lampjes op de modem? In ieder geval moet het DSL lampje branden anders is er geen verbinding.
Klantenservice verzekerde me dat 1200 gratis is maar 72% beltegoed is op.
Lampjes dsl flikkeren.kanaal 1 en 2
Lampjes dsl flikkeren.kanaal 1 en 2
Dan is er geen signaal. Mogelijkheden:
  • Signaal is nog niet opgeleverd door Tele2 (in telefooncentrale)
  • Fout in aansluiting, heb je bij de tweede modem ook nieuwe kabels gekregen/gebruikt?

Zijn er dan op beide DSL aansluitingen kabels aangesloten?
Edit: Nu ik in de manual van de modem (ZTE??) heb gekeken, is er maar één plugje en twee lampjes. Wat dat betekent weet ik niet. Heb een andere modem.
In de meterkast 1A en 1B, 2 A en 2B, 4 draadjes dus, 2 kanalen zei de medew.Tele2. Het signaal is geleverd, ik kon de codes vd sticker ook inbrengen op mijn laptop (verbinding internet met inlogcodes KPN vd buren).
Er moet iets fout zijn dus, beide modems en beide snoeren/kabels gebruikt. draadjes kanaal 1 en 2 ook verwisseld zoals men v roeg. Het enige wat ik niet gedaan heb nog is de bedrading in de meterkast doorgeknipt en met het 2m snoer verbonden zoals men vroeg/eiste voordat er een reparatie monteur gestuurd wordt (installatie monteur moet de klant betalen, de rep.monteur betaalt Tele2, dus die sturen ze niet graag of snel.
In de meterkast kan de modem niet, er is geen stopcontact, ik kan niet de tel. en TV er op aanslauiten dan en ik kan moeilijk in de gang gaan zitten met de pc. De medew. wilde dat ik dit toch ging proberen, maar woensdag had ik met dezelfde bedradingen en andere provider/modem gewoon goed internet.
1 plugje en 2 lampjes betekent dat via een snoer/plug 2 kanalen kunnen worden ontvngen, maar 1 tegelijk uiteraard, het schijnt dat als het erg druk is, ik over kan schakelen naar het andere (snellere )kanaal, Tele2 heeft daar een filmpje over bij alle andere instructiefilms. Maar ja, dan moet ik eerst wel verbonden zijn.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo ladyjane,

Vervelend dat de verbinding nog steeds niet werkt. Ik snap dat het bij Online wel werkte maar als er bij Online een ander type signaal gebruikt werd dan kan de storing alsnog veroorzaakt worden door de kabel. Ik zou graag even met je meekijken zodat ik een lijnmeting kan doen.

Zou je je klantnummer aan je profiel kunnen toevoegen?

Groeten,

Jeroen M
Hallo Jeroen,
fijn dat er iemand van Tele2 reageert, dat lukte niet in het Pinksterweekend en vandaag was ik de hele dag weg.
Mijn beltegoed is bijna helemaal opgegaan aan dat zgn gratis nr 1200, dus ik durf amper nog te bellen, maar ga morgen vragen of klantenservice mij kan bellen. Ik kan op de mails geen klantnr vinden, wel op een retourbon voor de modem; Gofos nr. 4115673, misschien heb je hier iets aan? Ik heb het laatste met Iris vd techn. dienst gebeld vrijdag (ruim een uur) en dacht dat zij ook al een lijnmeting deed. Ik hoorde vandaag dat ik eventueel het TV pakket misschien wel kan installeren en in elk geval vast TV kijken. Ik heb dat niet uitgeprobeerd want in overleg met Iris heb ik afgesproken dat als ik de hele boel terugdraai, bij blijvend geen internet, ik alles terugstuur en dan is de TV doos nog ongeopend. Hopelijk is dat niet nodig. Ik ben morgen na 12 uur thuis en bereikbaar. Zal hier geen privé gegevens verder plaatsen, maar daar is morgen misschien een oplossing voor? vast bedankt.
Ik kom er niet doorheen bij klantenservice en wil graag teruggebeld worden.
hoe kan ik mijn tel.nr. doorgeven zonder dat dat openbaar vermeld wordt?
Ik heb het net al via het klachtenformulier doorgegeven, maar geen idee wanneer daar op wordt gereageerd.
Reputatie 3
Badge +1
Tech support be like:

morgen komt de monteur en dan mag dit hoofdstuk hopelijk afgesloten worden
Reputatie 3
Badge +1
We duimen voor je!
Date: Fri, 9 Jun 2017 19:16:00 +0200
Subject: Re: Nog even over je afspraak
Monteur Tim kwam om 17.40 uur en heeft de modem in de meterkast ge-installeerd. Hij zou na 1/2 helemaal gereset moeten zijn en alle lampjes constant branden, eer ik hem over kan zetten naar de huiskamer. Helaas, na bijna 1 1/2 uur doet niets het nog behalve de powerlamp, dsl flikkert en de rest doet niets. Dus ik zal nu de monteursdesk maar weer bellen. Als de monteur even de tijd had genomen, 10 min. staat overal, had hij geweten dat ik een KPN monteur nodig heb. Nu heeft het me alweer al mijn belminuten voor de maand juni gekost.
Reputatie 3
Badge +1
Die belminuten kan je vast declareren dus daar zou ik niet te lang in blijven hangen...
https://www.tele2.nl/klantenservice/vergoeding/

Soms is het nodig om dingen uit te sluiten voordat je iets kunt oplossen, het ziet er in ieder geval naar uit dat het de juiste kant opgaat. Wanneer komt de monteur van KPN?
Maandag. Die vergoeding mag ik pas vragen als alles funktioneert dan is het duidelijk en afgerond. Maar ik kan niet belminuten bijkopen en krijg pas 1 juli nieuwe. Dus zit zonder. En via whatsapp allen 06 nrs dus zelfs kl.service kan ik niet bellen. De lasten gaan niet over geld maar ongemak en slechte service.aar het gaat goedkomen denk ik.ik heb al 5 jaar internet gehad op dit adres.thnx voor meedenken.
Reputatie 4
Badge +3
Ik wil je graag helpen maar er staat nog steeds geen klantnummer in je profiel.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Jeroen M.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Jeroen M
De KPN monteur komt nu tussen 8 en 10 uur, als dit niet oplevert wat nodig is, stuur ik de gegevens per pb
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Ik zie dat de monteur geweest is en dat hij er ook niet uit kwam. De collegas van de monteursdesk wachten op een terugkoppeling zodat we verder kunnen. Een van mij collegas gaat je terug bellen met de vervolg stappen.

(Zonder de terugkoppeling kunnen we nog niet 100 % zeker zijn wat de vervolgstappen gaan zijn.)

Ik verwacht in de loop van de middag een terugkoppeling.

Groeten,

Jeroen M
ik wacht af Jeroen, moet kort weg nog, dus zal dat eerst doenl, zodat ik thuis ben als jullie bellen.
2e dag aan huis gekluisterd valt zwaar, dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Hoe lang kan het duren met een hulpdesk/monteur terug te koppelen?
Als ik belminuten had, had ik al lang begeld zelf, nu heeft Tele2 mij dubbel klem.
en weer geen actie vanuit Tele2 ondernomen richting mij als klant.
slechte reclame is ook reclame???
Reputatie 4
Badge +3
Hallo ladyjane,

Ik zie dat de storing wel behandeld is maar dat de collegas inderdaad niet gebeld hebben. (Dit zou wel moeten)

Aangezien er niet gebeld is leg ik het verder uit.

De KPN denkt dat er iets mis gaat in onze centrale. Om dit op te lossen moet hier een monteur naar toe. Er is nu een bericht doorgezet naar de collegas van de technische afdeling zodat zij de monteur kunnen inplannen. Je hoeft niet thuis te zijn als de monteur in de centrale langs komt maar je krijgt een SMS van mijn collegas als er een afspraak ingeplanned staat. (zodat je weet wanneer het probleem opgelost moet zijn)

Je hoort in ieder geval binnen 3 werkdagen een SMS te krijgen.
Oke dan wacht ik weer verder af. Ben nu een dagje ontstressen buiten de stad en onbereikbaar verder.
Reputatie 4
Badge +3
Dat is natuurlijk ook belangrijk fijne dag verder 😉