beantwoord

Geen reactie van tele2....?

• 5 december 2015
  • 11 reacties
  • 298 x bekeken

Hallo tele2,

Ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld begin te raken in jullie manier van omgaan met klanten wat betreft verlenging / verandering in een (mijn) abbonement. Ik zal mijn verhaal vertellen.

Een weekje of 3 geleden in middels heb ik via de website van tele2 een nieuw glasvezel abbonement afgesloten om mijn huidige 20mb abbonement te vervangen, deze is namelijk afgelopen dus ik mag verlengen.

Ik heb tijdens het aanvragen van dit abbonement een postcode check moeten doen om te controleren of glasvezel wel mogelijk was op mijn adres. Dit was inderdaad het geval, dus ik heb toen zeer tevereden mijn glasvezel abbonement aangevraagd.

Enkele dagen later werd ik gebeld door een medewerker van tele2 met een beetje een raar verhaal. Hij vroeg mij of ik op huisnummer 7-1 of 7-"romeinse" 1 woonde. Met een normale 1 was het namelijk niet mogelijk om glasvezel te krijgen maar met een "romeinse" 1 was dit wel mogelijk. Alleen was mijn huidige abbonement afgelosten op huisnummer 7-1 dus daarom kon het allemaal niet door gaan... Vreemd aangezien de postcodecheck die ik heb moeten doen dus aangaf dat het wel degelijk kon.

Ik heb dit toen uitgelegd en de tele2-medewerker zou nog even op onderzoek uitgaan en mij binnen 30 minuten (zoiets) terug bellen. 30 minuten later belde hij mij inderdaad terug met het goede nieuws dat het inderdaad wel kon en dat hij het in orde zou maken en ik binnen een paar dagen bericht zou krijgen waarneer de monteur langs zou komen. Echter moest ik wel even zelf mijn huidge abbonement opzeggen omdat hij dit niet kon doen omdat het huisnummer nu dus gewijzigd zou worden of zoietsNaja prima, hij gaf mij het nummer en zei dat de meneer aan de andere kant het nieuwe abboment in het systeem zou zien staan en dat hij het oude abboment zou opzeggen en het nieuwe zou in laten gaan.

Toen ik dit nummer belde wist de meneer aan de andere kant van de lijn (ook van tele2) helemaal niks af van het verhaal, ik had helaas niet de naam van de 1e medewerker opgeschreven daarom kon hij niet intern overleggen met zijn collega wat nu de juiste stand van zaken was. Volgens deze meneer was het namelijk helemaal niet mogelijk om op mijn adres een glasvezel abbonement af te sluiten omdat riggefiber niet in de woning zou zijn gwst om een kabel te trekken. Na een tijdje met deze beste man in discussie te zijn gwst over het raare, 7-1 en 7 "romeinse" 1 verhaal, besloot ik om dus nog maar ff niet mijn abbonement op te zeggen... Ik hing op en probeerde een uurtje later om het nummer van tele2 medewerker 1 terug te bellen. Ik kreeg toen een juffrouw aan de lijn, die vertelde mij dat de afedling al naar huis was en maandag pas weer op kantoor was. Zij beloofde mij maandag terug te bellen.... Dat is inmiddels 3 weken geleden en ik heb tot op heden niks meer van tele2 gehoord....

Ik zou dus nu graag duidelijkheid willen tele2 want word hier een beetje moe van... Een soort gelijk verhaal is mij ook al overkomen met het aanvragen van fox sports.... Als glasvezel niet kan ook prima, maar laat dit dan ff weten en doe mij een nieuw voorstel.... Maar ik vind het zeer jammer dat ik niks van tele2 hoor en dus op deze manier contact met tele2 moet zoeken.... Minpuntjes voor tele2...
icon

Beste antwoord door eric 6 december 2015, 20:06

Vervelend voor je! Dit forum is helaas geen directe klantenservice. Soms pakken moderators iets op. Maar als je direct wilt schakelen, dan zul je toch de klantenservice moeten bellen. 020-754 4444
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Lees vooral dit recente topic, aan mijn verhaal van ruim 1½ jaar geleden mag ik niet meer refereren, te gedateerd máár een maandelijks terugkerend ritueel bij Tele2

Succes met de beloftes van Tele2.
Reputatie 6
Badge +5
Je zou zelf ook kunnen checken of er wel een glasvezelaansluiting
in je meterkast zit of niet. 🙂 Die zou er zo uit kunnen zien:

Dat onderste kastje, het glasvezelmodem zelf, zit er dan
nog niet in. En bij Tele2 worden de signalen door de router verdeeld,
niet zoals hier afgebeeld staat. Die kan er iets anders uitzien.
(De aansluiting zelf kan er soms ook anders uitzien, dan zit er
een andere grondplaat waar de glasvezel(s) naar toe lopen.)

Als de glasvezel nog niet tot in je huis loopt maar wel bij
je huis ligt, dan gaat Tele2 dit helaas niet aansluiten.
Dus het zou kunnen dat het bij Tele2 niet kan.
Het zou dus ook kunnen dat het bij een andere aanbieder
wel kan, als die de glasvezel wel door wil trekken.

Maar misschien is het alleen een foutje en kan het toch.
Maar daar mag Tele2 dan wel eens wat over zeggen.
Reputatie 6
Badge +5
Je zou het natuurlijk ook op de site van Reggefiber kunnen checken. :D
https://www.eindelijkglasvezel.nl/
Reputatie 7
Badge +5
Nog minder ingewikkeld is een andere provider vragen wat mogelijk is, duurt maar 10 minuten en kan 1 medewerker af.
Gewoon omdat het kan
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb dit ook vaker op dit forum terug zien komen of het nu was dat een kabel kennelijk niet doorgetrokken en hoe zit het dan nu met die FTU kastjes?? Misschien heb ik het verkeerd maar meen daar ook eens iets over te hebben gelezen dat dit tot problemen leidt mbt het leveren van de glasvezel diensten van Tele2.
Postcode check gaaf aan dat de TS wel glas kon aanvragen en nu weer niet...maar KPN of dochterondernemingen kunnen zeker wel leveren.:@
https://forum.tele2.nl/glasvezel-279/glasvezel-via-reggefiber-tele2-aangevraagd-niets-gehoord-28440

Wordt hoog tijd dat hier voor nu eens en altijd duidelijkheid komt...als dat niet vanuit jullie zelf komt kunnen de klanten hier op dit forum de druk wel voor jullie opvoeren. Nee dat de klant nu eens niet eieren voor zijn geld kiest maar blijft aanhouden totdat je een keer met een antwoord moet komen....

Zie het nog voor me dat ze hier maanden gezeurd hebben om glasvezel te mogen leggen( Tele2 niet gezien bij de bijeenkomsten). 30% is keer op keer niet gehaald en nu is het zover dat de ene straat glasvezel heeft en een straat verderop niet( ook geen VDSL of VDSL2+:@). Vinden jullie het gek dat het zo gelopen is? Dat zijn jullie ook op aan te spreken of denk je zo harde concurrentie met die grote kabelaar te leveren? Onderwijl gaat Tele2 wel door met zwaar te investeren op 4G maar hoe zit het dan met je vaste netwerken zoals glasvezel...? We willen wel maar het gaat niet echt want..niet rendabel is dan zeker het antwoord. Nou dan moet je ook niet vreemd opkijken als mensen hier ABSOLUUT niet warm lopen voor je glasvezel project of beter gezegd die van KPN...
Enthousiast worden van glasvezel? Ik wil een een internet only abo maar dan zie ik op jullie website dat ik alleen icm met tv kan afnemen. Ja hoor geweldig...ik wil geen tv gewoon een internet abo zoals ik dat al jaren bij jullie afneem( Internet basis niet mogelijk). Die kabelaar doet dat al jaren maar nou doet Tele2 er vrolijk aan mee toch? Net zoals die ISP die glasvezel aan in combi met bellen verkoopt.
Nee dat bellen(KPN glasvezel) of jullie tv dat zit er zeker "gratis" bij he....:S Ik kan het dus wel eraf halen maar dan blijft de prijs dezelfde? U wilt geen bellen erbij(KPN) dat u "gratis"krijgt? Nou dan heb ik de optie voor u om het eraf te halen hoor..mooie he? Prijs blijft uiteraard hetzelfde.:@
Dat bedoel ik nou en dan vraag je ons hier om enthousiast te worden en dat van glasvezel de machtspositie van de grote kabelaar( nu nog groter) keihard gaat breken...Tuurlijk..:(
Nog zoiets geweldig van glasvezel..op het ene netwerk zitten ISP,s die kennelijk wel op een andere manier willen stunten of wel harde concurrentie met Ziggo willen voeren maar die zijn dan bij ons niet beschikbaar!:D Niet rendabel hier voor hen:D Top hoor dat glasvezel project! Het onderscheidende karakter van Tele2 op de glasvezel... nog geen greintje enthousiasme maakt zich dan van mij meester ik blijf fijn totdat het niet meer anders gaat op de tot 20MB lijn. Daar wel tevreden over hoor maar toch kritiek is bedoeld om Tele2 eens aan het denken te zetten. Trouwe klanten binnen boord houden en daar je stinkende best voor doen dat is het devies en dan helpt het niet dat je met verhaaltjes komt dat het niet rendabel is of wat dan ook.
Overigens snap ik ook wel dat jullie niet hard op mij kunnen ingaan( mag wel) want discussie hierover is juist goed.

Kritiek van TS begrijp ik ook volkomen.
Reputatie 7
Badge +4
Vervelend voor je! Dit forum is helaas geen directe klantenservice. Soms pakken moderators iets op. Maar als je direct wilt schakelen, dan zul je toch de klantenservice moeten bellen. 020-754 4444
Reputatie 7
Badge +5
We zijn het eens Eric, opzeggen kan alleen telefonisch.
Reputatie 7
Badge +4
Ja, en je kunt ook bellen om een vraag te stellen, een klacht in te dienen, een upgrade aan te vragen, etc. etc.
Reputatie 7
Badge +5
Lees de startpost nog eens Eric, de arrogantie dat de klant maar contact op moet blijven nemen.
Reputatie 4
Badge +1
Terug bellen zou Tele2 zich dan eigenlijk ook aan moeten houden wat ik vaker hier lees is dat het dan vervolgens niet gebeurt.
Maar goed het beste voor TS is dus dat hij wederom gaat bellen en ik zou dan meteen ook een klacht indienen dat men niet terug gebeld heeft.
Als je iets kan verkopen dan weet ik wel zeker dat Tele2 dan terug belt maar ook als er problemen zijn en je belooft om terug te bellen is het wel zaak om dat ook zo te regelen dat je je eraan houdt.

Dus daarom zou ik S. Schoenmakers willen vragen om toch weer eens met Tele2 te bellen en dan hier opschrijven wat de reactie was van Tele2.
Kunt u bijv. ook eens proberen om een andere ISP te bellen( bijv KPN) of zij wel op uw adres glasvezel leveren? Dus geen VDSL maar Glasvezel(FTTH).
U moet zichzelf ook de vraag stellen of u die snelheden wel nodig heeft anders zou u wellicht( ligt eraan wat de afstand is tot de centrale) nog VDSL af kunnen nemen.

Ben heel benieuwd of KPN en Co dan wel een glasvezel(FTTH) abo kunnen afleveren..???

Hoe kan het dat TS bij de postcode check de melding krijgt dat glasvezel(FTTH) mogelijk is en hij vervolgens het tegendeel te horen krijgt?
Als hij via de site van Tele2 glasvezel neemt zal hij daar dus ook tv bij moeten nemen hoop dat hij zich dat ook beseft..
Lees de startpost nog eens Eric, de arrogantie dat de klant maar contact op moet blijven nemen.
Dat is inderdaad uiterst twijfelachtig, jarenlange trouwe klant moet plots telefonisch opzeggen.
Terwijl klant zich jaren geleden schriftelijk via de provider-site aanmeldde, kan die nu niet meer via de site opzeggen.
Niet echt efficiënt, mijn inziens, maar goed.
Het is wat het is, oftewel de teleurstelling zonder verwachting..