Geen ISRA punt

  • 25 June 2019
  • 11 reacties
  • 562 x bekeken

Beste Tele2,

Bij installatie heb ik ontdekt dat er geen ISRA punt aanwezig is in mijn huis. Wel is er iets dat lijkt op een blauwe hoofdkabel van kpn, maar deze is op knullige wijze vastgemaakt aan een telefoon contactdoos.

Is dit iets waarvoor ik kpn moet inschakelen of doet een monteur van Tele2 dat ook?

Groetjes Joris


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Meestal komt de ISRA daar niet binnen. Heb je nog een meterkast waar de ISRA binnenkomt en waarna die blauwe kabel is aangelegd om verder het huis een telefoon aan te sluiten?
Meestal komt de ISRA daar niet binnen. Heb je nog een meterkast waar de ISRA binnenkomt en waarna die blauwe kabel is aangelegd om verder het huis een telefoon aan te sluiten?

Helaas is dit toch echt het punt. In de huizen om mij heen hetzelfde punt van binnenkomst.
Reputatie 3
Hoi Joortje,
Welkom op ons forum. Wij kunnen een KPN monteur voor je regelen als het aansluitpunt niet goed functioneert. Heb je al een abonnement bij ons?
Hoi Joortje,
Welkom op ons forum. Wij kunnen een KPN monteur voor je regelen als het aansluitpunt niet goed functioneert. Heb je al een abonnement bij ons?


Hoi Michel, Ja ik heb een abonnement bij tele2.
Reputatie 3
Heb je het modem al eens met de meegeleverde telefoonstekker aangesloten op het aansluitpunt?
Heb je het modem al eens met de meegeleverde telefoonstekker aangesloten op het aansluitpunt?

Ja, gisteren een half uur aan het punt gehangen, maar geen brandende lampjes helaas.
Blauwe en rode draad gebruikt van het ISRA punt?
Blauwe en rode draad gebruikt van het ISRA punt?

Er is geen ISRA punt 😉 Wel een blauwe kabel die een beetje half-half is aangesloten op een telefoon contactdoos. Op dit moment zitten een witte en een kale draad verbonden met het contact.

Aangezien er geen ISRA punt is, wat eigenlijk wel hoort, ga ik dat liever eerst in orde maken en dan verder.
Reputatie 3
Als je je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van het rekeningnummer in een privé bericht doorstuurt zal ik ervoor zorgen dat er een afspraak gemaakt kan worden. Privébericht naar Michiel

Blauwe en rode draad gebruikt van het ISRA punt?Er is geen ISRA punt 😉 Wel een blauwe kabel die een beetje half-half is aangesloten op een telefoon contactdoos. Op dit moment zitten een witte en een kale draad verbonden met het contact.

Aangezien er geen ISRA punt is, wat eigenlijk wel hoort, ga ik dat liever eerst in orde maken en dan verder.


Uit de blauwe kabel komt een rode en blauwe kabel, die bedoelde ik.
Maar goed KPN gaat het al voor je oplossen.
Reputatie 7
Badge +8
Volgens mij is dat het ISRA punt. Bij mij komt die blauwe kabel ook aan het telefoon stopcontact. Daar zat vroeger de telefoon in, nu de modem.