beantwoord

Geen internetverbinding: Tele2 DNS-server is niet bereikbaar

  • 31 December 2019
  • 9 reacties
  • 1809 x bekeken

Sinds 18 december is mijn nieuwe abonnement ingegaan. Vanaf dat moment valt mijn internetverbinding herhaaldelijk uit en dan voornamelijk 's avonds laat. De DNS server is onjuist of bestaat niet. Als ik mijn modem dan reset of de kabel er uit haal dan heb ik weer internet, maar dat valt dan na een poosje weer uit. Alle lampjes op het modem branden gewoon groen. Mijn pc (Windows 10) is bekabeld met het modem verbonden.

Mijn factuur zou in twee delen zijn opgebouwd, een deel van mijn oude abonnement en een deel nieuw. Dit is niet het geval, ik betaal nog gewoon het bedrag van mijn oude abonnement. Tevens kan ik niet meer inloggen op Mijn Tele2, ik krijg de melding: Oeps, er is iets misgegaan. Er gaat volgens mij inderdaad iets mis, maar wat? Graag een oplossing!

icon

Beste antwoord door Raaf12 10 January 2020, 02:32

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Wat balen dat je verbinding niet goed werkt nadat je nieuwe abonnement is in gegaan. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Ben je naar een abonnement gegaan met sneller internet of heb je hetzelfde abonnement gehouden. Heb je ook een ander modem ontvangen? Heb je het modem ook al even een ‘harde’ reset gegeven door het weggezonken knopje op de achterkant voor 10 seconden in te drukken? 

 

De factuur komt niet in twee delen. Het wordt altijd de volgende maand verrekend. Dat komt dus goed.

 

Groeten Anton

Beste Anton,

Ik heb hetzelfde abonnement gehouden. Ik heb al een paar keer een harde reset gegeven en dan werkt het weer een poosje. Internet werkt ook weer ongeveer een uur als ik de stroomkabel uit het modem haal. Daarna is er weer het probleem dat de DNS server onjuist is of niet bestaat. Ik heb geen ander modem gekregen.

Ik ontving een mail waarin staat dat mijn nieuwe abonnement op 18 december in is gegaan. De factuur zou worden opgedeeld en ik zou de factuur op Mijn Tele2 kunnen bekijken. Op Mijn Tele2 kan ik niet meer inloggen.

Reputatie 3
Badge +5

Ik wil dan graag je verbinding voor je nakijken. Kun je mij de volgende gegevens opsturen?

 

  • Volledige naam
  • Volledig adres (inclusief postcode en woonplaats)
  • Geboortedatum
  • Laatste vier cijfers van je IBAN nummer.

 

Ik hoor het graag. 

 

Privébericht naar Anton

 

Groeten Anton

Reputatie 3
Badge +5

Bedankt voor de gegevens. Ik heb alles voor je nagekeken en ik zie verder niks vreemds aan de verbinding. Ik zie wel wat instabiliteit vanuit de lijn binnen komen op het modem. Het kan daarom soms wat uitvallen. Ik zou daarom graag eens willen weten of de aansluiting in orde is. 

 

- Waar staat je modem, is dat bijvoorbeeld in de woonkamer of de meterkast?
- Vanaf het aansluitpunt gaat als het goed is een kabel naar de DSL poort van je modem. Om er voor te zorgen dat de verbinding sterk genoeg aankomt mag de kabel niet langer dan 2 meter zijn en moet de kabel rond zijn. 

- Hoe lang is deze kabel?
- Is de kabel rond?

 

Ik hoor het graag. 

 

Groeten Anton

Mijn modem staat in de woonkamer en staat ongeveer 50 cm van het aansluitpunt (telefoonaansluiting). De kabel is ongeveer een meter lang en het is een ronde kabel.

Nog even ter aanvulling: zoals ik al schreef heb ik een probleem met de DNS server van Tele2. Ik heb de DNS server vanavond weer op automatisch gezet en prompt valt de verbinding na anderhalf uur weer uit. Ik heb pas weer verbinding als ik de alternatieve DNS server 8.8.8.8  invul.

Ik vind het prima dat je de kabels laat checken, maar dat kan het probleem niet zijn. Met de alternatieve DNS heb ik geen enkel probleem!

Reputatie 6

Er zijn vele DNS servers, ik zou idd geen Tele2 DNS servers gebruiken!!!

De snelste DNS servers zijn van Cloudfare op  1.1.1.1 en 1.0.0.1 

Er zijn testjes die bewijzen dat de naamomzetting sneller gaat bij het opvragen van een website. 

 

ps. 8.8.8.8 is een DNS server van Google, ook niet verkeerd..

 

Bedankt voor de tip! Hoewel ik vind dat de DNS servers van Tele2 het gewoon zouden moeten doen, ga ik die van Cloudfare eens proberen. Blijft het probleem staan dat ik niet kan inloggen op Mijn Tele2. Zou je daar ook nog even naar willen kijken?

Reputatie 6

Oeps, ik ben geen callcenter medewerker…...