beantwoord

Geen internet, wel verbinding.

• 24 januari 2017
  • 8 reacties
  • 438 x bekeken

Sinds enkele maanden heb ik last van een zeer slechte verbinding. Hierbij geeft het modem 2 rode lampjes, namelijk de power en de wereldbol. Hierbij kan ik dan niet op het internet. De verbinding op de computer geeft aan dat hij verbonden is maar geen internet heeft.
Hoe kan het dat dit ineens is gekomen en hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Tom van Tele2 27 januari 2017, 15:57

Je aansluitsituatie zoals jij hem beschrijft is verre van optimaal. De modem dient echt rechtstreeks aangesloten te worden op het ISRA, en de kabel tussen ISRA en modem dient maximaal 2 meter lang te zijn. Als de aansluitsituatie daar niet aan voldoet, kan ik je helaas niet verder helpen met je instabiele verbinding. Ik raad je dus aan om de modem te verplaatsen naar de meterkast waar het ISRA zich bevindt en de modem met het korte kabeltje aan te sluiten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Lars,

Je hebt al een paar maanden geen internet en je stelt daar nu pas een vraag over? Die rode lampjes zijn niet goed. Zou je me middels een privébericht je volledige naam, adres en woonplaats, je klantnummer en je geboortedatum kunnen sturen? Dan kan ik met je meekijken in het systeem.

Ik hoor graag van je.

Groetjes Tom
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Lars,

Ik zie inderdaad dat je verbinding instabiel is. Heb je het modem wel rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten? En hoe lang is de kabel tussen ISRA en modem?
Ik hoor het graag van je.

Groetjes Tom
Hoi Lars,

Ik zie inderdaad dat je verbinding instabiel is. Heb je het modem wel rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten? En hoe lang is de kabel tussen ISRA en modem?
Ik hoor het graag van je.

Groetjes Tom

Beste Tom,

Ik heb even gebeld met jullie klantenservice. Daar is het kanaal veranderd en het wifi wachtwoord is aangepast. Mocht dit niet werken zal ik weer bellen met jullie.
Alvast bedankt.
Groeten Lars
Reputatie 4
Badge +3
Dat gaat echt je instabiele verbinding niet verhelpen, maar goed. Als je nog steeds problemen ervaart, adviseer ik je om niet contact op te nemen met de klantenservice, maar het hier te melden.
Dat gaat echt je instabiele verbinding niet verhelpen, maar goed. Als je nog steeds problemen ervaart, adviseer ik je om niet contact op te nemen met de klantenservice, maar het hier te melden.

Beste Tom,

Oke, dan zal ik nog even op jouw vragen reageren. ISRA punt zal in de meterkast zitten (weet ik niet zeker maar is een oud appartement). Vandaaruit gaat een kabel naar de woonkamer van denk 8 meter ongeveer. Vervolgens zit er in de woonkamer een telefoon aansluiting waarop de modem met een draad van 0,5m is aangesloten. Hierin is niets veranderd ten opzichte van enkele maanden geleden wanneer de problemen zich voordeden. Wat kan ik doen om de problemen op te lossen.

Groeten Lars
Problemen zijn inderdaad niet opgelost. Graag verneem ik wat ik kan doen om het op te lossen.

Groeten Lars
Reputatie 4
Badge +3
Je aansluitsituatie zoals jij hem beschrijft is verre van optimaal. De modem dient echt rechtstreeks aangesloten te worden op het ISRA, en de kabel tussen ISRA en modem dient maximaal 2 meter lang te zijn. Als de aansluitsituatie daar niet aan voldoet, kan ik je helaas niet verder helpen met je instabiele verbinding. Ik raad je dus aan om de modem te verplaatsen naar de meterkast waar het ISRA zich bevindt en de modem met het korte kabeltje aan te sluiten.
Reputatie 4
Badge +3
Wegens inactiviteit ga ik het topic nu sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

Groetjes Tom