beantwoord

Geen internet op de Smart TV Samsung en Dreambox, de VU+Solo 4K

• 6 juli 2017
  • 26 reacties
  • 1982 x bekeken

Geachte Pro's,

Heb een tijdje geleden een nieuw modem mogen ontvangen van Tele2, geheel naar wens, maar sinds zondag heb ik het volgende probleem; heb internet op de laptop maar geen internet op de Smart TV Samsung en geen internet op de Dreambox, de VU+Solo 4K. Zowel dat beide aangeven dat ik intenet heb, zie ook alle gegegens staan, kan ik niet op internet met de tv en de dreambox, beide geven de melding; u bent niet met internet verbonden?, lampjes gaat goed tekeer, zit er een addertje in het modem?.Beide zitten met vaste kabel in het modem, lan1 en lan2 Heb gebeld met Tele2 vanmorgen maar die verwijzen mij naar her forum. Dank voor het mee kijken en mee denken. Alles gedaan, iedere kabel vernieuwd, groet Gini.
icon

Beste antwoord door Gela 7 juli 2017, 20:50

Dat gaat wel goed komen met de eigen router nu. Overigens dat ip nummer wat je laat zien is denk ik niet goed.

Sluit de Sitecom aan zoals ik beschreven heb in dit topic:
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-het-modem-plaatsen-zinvol-of-onzin-52822/index2.html

Dan heb je met de Comtrend totaal niets meer van doen, die luistert nu alleen naar commando’s van de Sitecom en daarop zijn dan ook je apparaten aangesloten.

De sitecom (automatisch geconfigureerd) deelt nu ip nummers uit zoals 192.168.2.XXX aan de aangesloten apparaten. Kijk welk adres er staat voor je VU en vul dat gefixeerd in in de netwerkinstellingen hiervan. Dan zou het gewoon moeten werken.

Hier werken 2 Xtrends en een Mutant, alle Pli4, perfect op deze manier en ze kunnen elkaar onderling ook nog zien wat verdraaid handig is met opgenomen programma’s op de nas en verder de zenderlijsten natuurlijk.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Bij niet ieder Tele2 Modem zijn alle UTP poorten geschikt voor je internet verbinding, gebruik de meest rechtse UTP poorten daarvoor.

En de volgende keer is het handig om bv te vermelden welk type Modem je gebruikt.
Hallo Cupher,

Excuus, modem is een Comtrend 2, kun je alle poorten gebruiken, heb met Tele2 alle poorten geprobeerd, zonder resultaat, ook beide afzonderlijk, geen resultaat,, groet.
Heb net gebeld met Tele2,

Het volgende, heb 12 jaar een modem gehad, nooit geen problemen, nu heb ik een modem sinds een maand en sinds een maand geen internet meer op mijn Smart Tv Samsung en dreambox VU Solo 4K, modem is een Comtrend 2. Aan de telefoon werd mij mede gedeeld dat dit geen zaak was voor Tele2 dat ik op beide apparaten geen internet heb. De zaak was hiermee afgedaan voor de persoon aan de telefoon. Indien dit niet opgelost word zal ik zeer zeker juridische stappen ondernemen tegen Tele2, want door een defect modem waarvoor ik een ander heb gekregen heb ik dit probleem. Al heb ik een contract bij Tele2 lopen, dit gaat echt niet werken zo, dan is Tele2 nog niet van mij af. Ik zal eerst de automatische incasso gaat stop zetten, lukt dit niet storneer ik de bedragen. Toch met vriendelijke groet, Gini.
Reputatie 7
Badge +5
Ik ken heel het Modem niet, maar is een switch achter de werkende UTP poort te zetten zodat je alle apparaten via die poort laat lopen niet een mogelijke oplossing?
Badge +2
Als je in de netwerkinstellingen kijkt van de VU, waarschijnlijk draai je ook met OpenPli4, welk ip nummer staat daar? Die zou wel eens op fixed kunnen staan. En correspondeert die nog met het ip nummer wat in de Comtrend staat?

Lijkt me wanneer je de modems wisselt er ook een ander ip nummer komt. Dit geld ook voor de TV.
Het is niet aan te nemen dat de Comtrend niet in orde is. Kijk eens goed naar je interne nummers 192.168.1.XXX in de apparaten.
Avond,

Heb net een Sitecom Router gehaald, X5 AC750, helaas nog steeds geen internet op beide apparaten, de hoed is zowat leeg. Heb geen fixed ip adres, zowel de tv als de router zeggen dat ik internet heb, zie ook de gegevens maar wil ik op internet krijg ik de melding, " u bent niet verbonden met internet ",volgens mij spookt het wel degelijk in het nieuwe modem van Tele2. Draai inderdaad OpenPli, ip is 192.168.0.102. TV is splinternieuw en de Box ook, werkten beide feilloos op het oude modem wat helaas is overleden. Je zou toch zeggen dat als je een router achter het modem hangt.Heb wel internet met de vaste kabel op de router, waarom op de andere apparaten niet, box is getest bij kennis, internet werkt er gewoon, tv is getest met de buur, vaste kabel via de buur. Wie weet de toverspreuk?
Badge +2
Dat gaat wel goed komen met de eigen router nu. Overigens dat ip nummer wat je laat zien is denk ik niet goed.

Sluit de Sitecom aan zoals ik beschreven heb in dit topic:
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-het-modem-plaatsen-zinvol-of-onzin-52822/index2.html

Dan heb je met de Comtrend totaal niets meer van doen, die luistert nu alleen naar commando’s van de Sitecom en daarop zijn dan ook je apparaten aangesloten.

De sitecom (automatisch geconfigureerd) deelt nu ip nummers uit zoals 192.168.2.XXX aan de aangesloten apparaten. Kijk welk adres er staat voor je VU en vul dat gefixeerd in in de netwerkinstellingen hiervan. Dan zou het gewoon moeten werken.

Hier werken 2 Xtrends en een Mutant, alle Pli4, perfect op deze manier en ze kunnen elkaar onderling ook nog zien wat verdraaid handig is met opgenomen programma’s op de nas en verder de zenderlijsten natuurlijk.

Hallo Gela,

Als ik op de link klik krijg ik het volgende; " Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt."

Groet, Gini.
Badge +2
Hij werkt. Scrol naar beneden en klik op 1 of op eerste bericht.

Hallo Gela,

Sorry voor de late reactie, had weer geen internet gisteren, nu wel internet maar geen telefoon, nieuw modem is gaar volgens mij, ga nu werken, probeer het later wel, laat ik u wat weten, groet, Gini.
Goede middag,

Heb net 1 uur geleden een uur lang een ICT'er van een computer bedrijf gehad, kon ook niets doen,het modem van Tele2 zit potdicht, heb net mijn abonnent na 12 jaar opgezegd, ben klaar met Tele2 en hun smoesjes, groet, Gini.
Heb telefoon gehad van Tele2, krijg een ander modem voor te testen of het wel werkt, zo niet kan ik opzeggen bij Tele2, wordt vervolgd, groet, Gini.
Reputatie 7
Badge +4
Informeer eerst goed bij een andere provider voordat je overstapt. Deze beschermende maatregelen heb je eigenlijk bij elke service provider.
Badge +1
Hi turboclaus, is je vraag inmiddels beantwoord? 🙂 Zo ja, dan zal ik dit topic sluiten.

Groetjes,
Bianca
Hallo Bianca,

Sorry voor de late reactie, dagen geen telefoon en internet, net het nieuwe modem aangesloten, helaas weer geen internet op zowel tv als dreambox,zou absoluut gaan werken is mij belooft, moet ik iets instellen in het modem, modem is een ZTE ZXHN H369A. Groet, Gini.
Badge +1
Vanuit Tele2 ondersteunen wij bovenstaande niet. Ik laat het topic nog even open in dit geval. Wellicht kunnen de andere forumleden je verder helpen.

Groetjes,
Bianca
Badge +2
Bij standaard internet gebruik is het niet nodig om wat in te vullen, want de ZTE is volledig plug en play en geeft direct toegang tot het internet.

Maar jij wilt een beetje meer en dan moet je de ZTE dus wel even wijsmaken wat je er mee van plan bent. Zie foto.

Gezien het feit dat je een eigen router hebt hoef je hem alleen maar te vertellen dat die ook aangesloten is, in DMZ staat en er verder niets is aangesloten, want jou Sitecom doet nu het werk in je netwerk en de ZTE luistert naar de commando’s van de Sitecom.

Gebruik je daarnaast ook de router van de ZTE dan creëer je dus 2 netwerken met alle lastige gevolgen van dien. Kies of de één of de ander.

Op de Sitecom zijn nu alle andere apparaten aangesloten dus ook je TV en Box. Van beide heb je ip nummers ook vast gezet want dat is wel zo handig in het gebruik.

Wat betreft de VU, als je die inmiddels hebt ge-upgrade naar Pli6.0 wees dan erop bedacht dat de Samba niet meer compatibel is met de oude Pli4.

Hallo Gela,

Sorry voor de late reactie, net thuis van werk, heb geen eigen router, alleen de ZTE modem van Tele2, groet Gini.
Wil even weten hoe ik de TV en Dreambox aan de gang krijg in het ZTE modem?, groet, Gini.
Hallo Gela,
Router is een TP-Link TL-WR1043ND maar kan hem niet erin zetten zoals in het voorbeeld van u want hij pikt het streepje ertussen niet, ongeldige invoer, groet, Gini.
Reputatie 7
Badge +5
Dan laat je toch het streepje weg.
Oeps, gaat het proberen, dacht dat de naam precies moest zijn zoals hij is, sorry, houd u op de hoogte, groet.
Badge +2
Je kunt maximaal 10 tekens invoeren, staat er toch duidelijk volgens mij. Overigens de ZTE doet er niets mee, het is alleen voor jezelf als herkenning welk apparaat is aangesloten hier.

Oke, neemt u mij niet van kwalijk, vandaar dat ik hier een beroep doe op de experts he, ben over een uur verlost van bezoek, gaat ik een poging wagen, dank alvast.
Avond, is gelukt, box werkt, dank aan iedereen voor het mee denken en support, mag voor mij een slotje op, Gini.