beantwoord

Geen internet - Nieuw Modem (al meerdere dagen te laat)

  • 9 January 2019
  • 7 reacties
  • 300 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Via deze weg wil ik mijn ongenoegen uiten en vragen of meerdere mensen hier last van hebben en hoe dit z.s.m. opgelost gaat worden door tele2?

Op 14 december heb ik gebeld over dat ik in een studentenhuis woon en het modem op een kamer staat van iemand die niet met het internet meedeed, normaal neemt de nieuwe bewoner van 16B dit over, maar deze lag dwars en wilde geen internet. Ik vroeg of het mogelijk was om intern het modem te verhuizen naar mijn kamer aangezien ik de beheerder van het internet ben in dit huis op deze verdiepingen (16D). Dit kon niet. Wel kon de oude opgezegd worden en er een nieuwe aangesloten worden in mijn kamer. Ik heb toen gezegd dat ik dit wel wilde, maar ik bang was om een tijd zonder internet te zitten. Uw medewerker verzekerde! dat dit geen probleem was en we konden de startdatum van het modem/nieuwe internet eerder zetten dan de opzegging van het oude modem. Dit zou mij nog 5 dagen geven om probleemloos over te gaan en niet zonder internet te komen zitten. 


We hadden de datum gezet op 31 december voor het nieuwe modem en het oude internet zou afgesloten worden op 5 januari. Er stond in de brief dat de internetaansluiting rond de 31e zou plaatsvinden. Nu kwam tot mijn verbazing het modem pas 2 januari binnen en ging ik er vanuit dat dan de dag was dat het in zou gaan. Gelukkig was ik die dag nog thuis, maar de dagen erna had ik een uitje gepland en ik zou 5 januari weer thuis zijn, vandaar de gekozen data. Daarom heb ik verder ook niet naar de installatiebox omgekeken, aangezien ik erg druk was en het oude internet nog liep. 


En zo dacht ik dat het goed zou gaan, het nieuwe modem aansluiten en zo inderdaad feilloos overlopen en niet zonder internet te komen zitten. En zo gebeurde het, 5 januari kwam ik thuis. Het oude internet afgesloten (want dat kan dan wel volgens de afgesproken datum) en ik wil het nieuwe modem installeren, tot ik bij de eerste brief kwam in de doos, daarin stond dat dit pas 7 januari om 18.00 in zou gaan (dit is niet rond de 31e). Dit was naar, maar niet hopeloos. 2 dagen zonder internet zitten zouden de huisgenoot en ik die met het internet meedoet wel doorkomen. Zolang deze het maandag het maar wel weer zou doen. Want internet was noodzakelijk voor ons studenten, zo had ik duidelijk aangegeven op het telefoongesprek van 14 december.


Maar maandagavond gebeurde er niks. Toen heb ik gebeld met uw klantenservice. Er was waarschijnlijk een storing of vertraging. In de computer stond inderdaad 7 januari en hopelijk zou later die avond of de dag erna het gewoon worden aangesloten. Ik nam hier genoegen mee en heb gewacht, maar niks gebeurde. Ik heb gewacht tot de dag erna 18.00, omdat dan meestal de nieuwe abonnementen ingaan, zo had ik begrepen aan de telefoon.


Dinsdagavond 18.00, weer niks. Uiteindelijk gewacht tot ongeveer 18.30. Eerst meerdere keren niemand aan de lijn kunnen krijgen, maar weer gebeld. Ik heb toen gesproken met Daniël, er moest veel uitgezocht worden. Maar ook hij kwam niet verder dan dat het inderdaad 7 januari had moeten zijn. Uiteindelijk na een telefoongesprek van 20 minuten kreeg ik te horen dat er niks gedaan kon worden, maar er onderzoek gedaan zou worden wat maximaal 6! werkdagen zou duren en dat ik dan vanzelf gebeld wordt. Hopelijk zou het internet het wel al eerder doen maar meer kon er niks voor me betekend worden.

Nu is het woensdag en nog steeds niks. En nu ben ik woedend en kan ik wel janken. Want door dit gezeik loop ik gelijk al achter met de studie. Ik kan geen belangrijke zaken uitzoeken voor de studie, omdat niet alle paginas op een telefoon geopend kunnen worden. Ik ben momenteel ziek, dus naar de bieb gaan is geen optie. Bijna al mijn mb's op mijn telefoon zijn er al doorheen en nog steeds geen oplossing of bericht en zit ik maar op dit forum. Als dit de service is die u biedt, dan ben ik bang om nog een jaar vast te zitten aan een provider die zo met zijn klanten omgaat. 


Want in principe is de afspraak al omgezet naar 7 januari ipv. de afgesproken 31 december, zonder een duidelijk bericht. Werkt het internet zelfs niet op de nieuwe datum, alleen power en Wi-Fi lampje brandt. En wordt hier geen bericht over gestuurd en moet ik zelf elke keer bellen om verhaal te halen en drie dagen later nog geen bericht, geen oplossing en nog geen internet. En nu ben ik echt ten einde raad. Ik eis een vergoeding voor deze belachelijke service. Mocht het internet het ooit gaan doen dan hoop ik dat pas vanaf die datum de rekening ingaat en dat er compensatie is voor deze nare service.
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 10 January 2019, 10:07

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Het lijkt me bijzonder dat in een studentenhuis iedereen een eigen isra punt aansluiting heeft. Als je jouw adres op de postcode checker invuld met nummer 16d?
Let wel op dat jij verantwoordelijk bent met alles wat over die aansluiting gebeurt. Stel je voor illigale films downloaden, dan komt stichting Brein echt bij jou langs omdat jij jouw internet openzet..

Maar goed, op zoek dus naar het ISRA punt. Begin eens in de meterkast beneden. Als de aansluiting nog niet is opgeleverd hoef je tot die tijd geen abonnementskosten te betalen. Als jij het ISRA punt niet goed hebt aangesloten, dan start je abonnement wel. Tot slot kun je geen bijkomende kosten vergoed krijgen. Dit zijn consumentenlijnen ondanks dat jij het bijna als zakelijk internet doorverkoopt!

Tot slot. Een goede student heeft gewoon een mobiele telefoon met unlimited data. Kun je overal studeren.😁
Reputatie 7
Badge +8
En die unlimited data hebben we hier ook als ongeveer de goedkoopste van Nederland.!
Geen unlimited data jammer genoeg. De aansluiting zit er in mijn kamer. Zo een telefoonaansluiting in de muur. Net als bij het appartement beneden, daar werkte het ook. Ik denk dat ze het laten afweten. Geen bericht (mail of sms) dat de aansluiting is gedaan. Uiteraard vind ik een vergoeding als het kwijtschelden van de aansluitkosten wel op zijn plaats (en zoek ik niet een vergoeding in iets anders dan in de kosten van het internet) aangezien tele2 zich op meerdere punten zich ook niet aan de afspraak houdt. Bedankt iig voor het bericht. Het is fijn om te weten dat het abonnement pas ingaat als het internet werkt. Dat wordt wachten ben ik bang.
Reputatie 7
Badge +8
Je kunt het beste morgen vroeg bellen. Een beller is sneller. Blijf ze maar lastig vallen.
Reputatie 5
Je kunt het beste morgen vroeg bellen. Een beller is sneller. Blijf ze maar lastig vallen.
Het is niet de bedoeling om te blijven bellen om mensen lastig te vallen.
Reputatie 5
Ik zie dat de administratieve afdeling al bezig is samen met KPN het pakket zo snel mogelijk te activeren. Onze excuses dat het vertraagd is maar ik kan hier verder momenteel geen invloed op uitoefenen.
Zo snel mogelijk.. dus vandaag of ergens volgend jaar? Doe is wat aan de communicatie bij tele2. Je laat mensen in onzekerheid zitten. Zeg gewoon waarom is het zo vertraagd? Hoelang gaat het nog duren? Dit onzekere gedoe zorgt voor stress. Ik ga vanavond weer bellen