vraag

Geen internet na oplevering

• 13 maart 2017
  • 8 reacties
  • 172 x bekeken

Nadat ik volgens tele2 internet zou moeten hebben, heb ik nooit het DSL lampje aan gekregen. Kan ook niet inloggen in de modem. Waar kan dit aan liggen??

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Dat zijn twee verschillende dingen.
- Als het DSL lampje niet brandt is er geen signaal vanuit de telefooncentrale (nog niet aangesloten, foute aansluiting, kabelbreuk, etc.)
- Inloggen in de modem moet ook kunnen als er geen internetverbinding is. Probeer je dat met een kabel of met WiFi?
Dit doe ik via de kabel. Ik typ het IP nr in en druk enter, maar dan gebeurt er niets. Ik dacht misschien, dat er iets met de modem mis was.
Gebruik je dan het IP 192.168.1.1 ?
Wanneer zou je verbinding opgeleverd worden? Tele2 meldt wel eens te vroeg dat je bent aangesloten.
Ja dat IPnr gebruik ik en donderdag kreeg ik een sms, dat mn internet geactiveerd wordt.

Erg bedankt voor je reacties.
Badge +2
Hoi mslot75,

Waar in je woning is je modem aangesloten? Hoe lang is de kabel van het aansluitpunt naar je modem? Is deze kabel rond of plat? In welke poort zit de kabel van het aansluitpunt naar je modem?

Zou je de kabel uit de DSL-poort willen halen en dan een reactie kunnen sturen? Ik kan dan een meting voor je uitvoeren om te zien of de storing in de wijkcentrale ligt of in je woning.

Groet, Christel
Badge +2
Is de storing al opgelost, mslot65? Mocht dit niet het geval zijn dan wil ik je vragen om de vragen uit mijn eerdere bericht te beantwoorden zodat ik het voor je op kan lossen 🙂.
Ik weet al wat er aan de hand was. Door een misverstand heeft mijn vorige provider mij afgesloten. Hierdoor moest ik de eerste factuur vooruit betalen, en daarna is alles aangesloten.

Kan worden gesloten!
Badge +2
Fijn dat je het even hebt laten weten, mslot75! Het topic wordt bij deze gesloten 🙂.