beantwoord

Geen internet meer sinds vandaag

• 9 mei 2016
  • 3 reacties
  • 212 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Beste Tele2,

Sinds een maand ben ik klant bij jullie en heb ik tot vandaag zonder problemen gebruik van jullie internet kunnen maken.
Echter sinds thuiskomst van het werk vanavond kan ik geen verbinding meer krijgen met het internet.

Een bedrijf heeft vandaag de straat open gemaakt voor mijn woning en is met (o.a.) draden/kabels bezig geweest.

Om niet gelijk de oorzaak daar te zoeken heb ik eerst zelf gekeken of het probleem bij mij lag.
Zo heb ik het modem gereset en kan ik het modem benaderen via 192.168.1.1 op een aangesloten pc.
Tevens heb ik de telefoonkabel tussen modem en wanddoos (type 4) vervangen om te kijken of het daar misschien aan lag, maar helaas.

Verder heb ik geen idee meer wat het zou kunnen zijn binnen mijn woning en vrees ik toch dat het te maken zal hebben met het feit dat ze dezelfde dag dat ze de straat openbreken ik mijn internet verbinding verlies.

Voor de volledigheid nog de volgende aanvulling op de situatie:

MediaAccess/technicolor TG789bvn
Power = continue rood (geen idee of deze überhaupt groen kan worden)
DSL1 =uit
Internet = uit
WAN LAN = uit
Ethernet 3 (aansluiting op pc) = continu groen
TV = groen knipperend
Wireless = voornamelijk continu groen en af en toe knipperend

Tevens kunnen mijn mobile devices wel connecten met de uitgezonden WiFi, maar met het bericht "verbonden, geen internet".
Ik woon in Leiden, mochten jullie mijn exacte gegevens nodig hebben, kan ik die via DM overhandigen.
Hopelijk weten jullie dit probleem/raadsel op te lossen (en te verhelpen).

Alvast hartelijk dank,
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 19 mei 2016, 12:58

Hoi Maurice,

Het klopt dat ik ondertussen weer internet heb. De verbinding heeft zich na 48 uur weer hersteld zonder verdere interventie van mijn kant (of die van tele2 zo ver ik weet). Op zich goed nieuws, maar het is jammer om niet te weten wat de oorzaak is geweest van een toch vrij lange (willekeurige?) storing. Hopelijk kunnen jullie mij daar iets meer over vertellen.

Groeten,

Hey ECNN,

Het is heel erg lastig om in het verleden een storing terug te halen zonder dat je de juiste referenties hebt. Wel kan ik zien dat er door KPN veel onderhoud is geweest aan het netwerk in Leiden in de periode dat je storing ervoer. Naja je hebt ze ook zien graven. Goed mogelijk dat er daar iets geraakt is wat door een KPN klant opgemerkt is en zij het opgelost hebben. Het is dus zeer aannemelijk dat het door de werkzaamheden komt.

Groetjes
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Badge +4
Hoi ECNN,

Allereerst bedankt voor je vraag en welkom op het forum!

Ik wil je ook graag complimenteren op de manier waarop je je vraag aanlevert. Vollediger kan bijna niet, top!!
Aangezien je in je profiel ook je klantgegevens hebt achtergelaten kon ik al het e.e.a. nakijken. Klopt het dat je inmiddels weer sync hebt?

Groetjes Maurice
Hoi Maurice,

Het klopt dat ik ondertussen weer internet heb. De verbinding heeft zich na 48 uur weer hersteld zonder verdere interventie van mijn kant (of die van tele2 zo ver ik weet). Op zich goed nieuws, maar het is jammer om niet te weten wat de oorzaak is geweest van een toch vrij lange (willekeurige?) storing. Hopelijk kunnen jullie mij daar iets meer over vertellen.

Groeten,
Badge +4
Hoi Maurice,

Groeten,

Hey ECNN,

Het is heel erg lastig om in het verleden een storing terug te halen zonder dat je de juiste referenties hebt. Wel kan ik zien dat er door KPN veel onderhoud is geweest aan het netwerk in Leiden in de periode dat je storing ervoer. Naja je hebt ze ook zien graven. Goed mogelijk dat er daar iets geraakt is wat door een KPN klant opgemerkt is en zij het opgelost hebben. Het is dus zeer aannemelijk dat het door de werkzaamheden komt.

Groetjes