beantwoord

Geen internet geen telefoon

• 13 april 2016
  • 14 reacties
  • 344 x bekeken

Mijn Internet verbinding is een bijna een week plat, Jullie klanten service kan mij niet helpen en de storing wordt door gestuurd... Tot dus ver geen reactie en geen verbetering. Van de info pagina van de modem zelf lees ik enkel dat de DSL status online is, maar de WAN IP is blanco. Weet iemand hierover iets meer te vertellen.
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 26 mei 2016, 16:02

Hoi KWCHNL2,
Ik heb even voor je in het systeem gekeken en ik zie dat er veel drop-outs zijn op je wifi-netwerk. Ook zien we dat er heel veel verstoringen zijn in jouw omgeving ivm andere wifi-netwerken van buren etc.
De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je een externe router achter je modem aansluit. Dit is een versterker van je wifi.
Verder kan Tele2 hier niet echt wat aan doen omdat je bekabelde internet wel goed functioneert.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi KWCHNL2,
Goed dat je even naar het forum bent gekomen. Ik ga je helpen.
Ik wil graag even met je meekijken in het systeem. Zou je mij daarom even een privébericht sturen met daarin deze gegevens:
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum

Een privéberichtje stuur je door op mijn naam te klikken en dan naar het paarse kader Bericht te gaan. Ik zie je gegevens wel verschijnen.
Groetjes Kiko
heeft u mij gegevens ontvangen?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi KWCHNL2,
Ik heb je gegevens ontvangen. :)
Ik heb even in het systeem gekeken en het is uitgezet naar de technische afdeling. Ik ben hier ook even langsgelopen en ze zijn er nog mee bezig. Helaas zul je dit nog even moeten afwachten.
Groetjes Kiko
Het probleem speelt al ruim een half jaar, laatste maand is een ramp, moest bijna dagelijks de modem resetten. laatste week echt helemaal niets meer. Hoe lang denkt u dat ik nog moet wachten? Wat is de doorsnijd wachttijd voor dit soort problemen?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi KWCHNL2,
Het ligt eraan hoe complex het is, hoe snel ze het voor je kunnen oplossen. Ik durf daarom niet te zeggen hoe lang de wachttijd is.
Groetjes Kiko
complex of niet het moet het moet toch binnen een redelijke termijn opgelost worden? zoals ik al zeg probleem is al heel lang bekend, en sinds vorig week dinsdag heb ik helemaal geen internet en telefoon meer. Hoe lang denkt u dat ik op die manier kan blijven wachten:?
Reputatie 5
Badge +4
Ik weet niet hoe lang het gaat duren. Sorry. Maar ik hoop natuurlijk heel snel!
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi KWCHNL2,
Klopt het dat alles nu opgelost is en dat je bericht hebt gehad dat je vergoedingsaanvraag geaccepteerd is?
Kan ik verder nog wat voor je doen?
Groetjes Kiko
Naar dat ik een modem via jullie support afdeling toegestuurd gekregen heb, heb ik eindelijk na bijna een maand weer internet en telefoon, maar de drop out blijft om de 2 3 dagen vallen de koppeling uit. de modem moet dan weer gereset worden. Ik ben weer terug bij het toestand waarvoor ik jullie eerst belde. maar is in ieder geval beter dan niets:(. voor de vergoedling aanvraag heb ik daarvoor weinig keuze toch? Ik ben in ieder geval niet geholpen, storing blijft. en jullie CSD heeft mij tot dusver geen enkele keer contact met mij opgenomen, niet eens een status update. ik vind ik wel zeer slecht in dienst verlenging....
Reputatie 5
Badge +4
Hoi KWCHNL2,
Ik heb even voor je in het systeem gekeken en ik zie dat er veel drop-outs zijn op je wifi-netwerk. Ook zien we dat er heel veel verstoringen zijn in jouw omgeving ivm andere wifi-netwerken van buren etc.
De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je een externe router achter je modem aansluit. Dit is een versterker van je wifi.
Verder kan Tele2 hier niet echt wat aan doen omdat je bekabelde internet wel goed functioneert.
Groetjes Kiko
Hoi KWCHNL2,
Groetjes Kiko

Hoi Kiko,
Ik ben bang dat je mijn storing historie niet goed heeft gelezen. Mij klacht is niet mij WIFI omgeving en drop out van deze, van de WIFI drukte in de omgeving weet ik al een hele tijd ervan dat is ook de rede waarom is de WIFI kanaal heb verzet. Achter de modem is al een andere router gekoppeld. om dit probleem te opvangen.

Mij grootse probleem is dat de line simpelweg er uitval en dan eens in zoveel tijd. In dat geval werkt mij telefoon ook niet meer, dat heeft toch niets met d WIFI mee te maken? LED op de modem geven wel de normale status aan, maar niets werkt. enige oplossing is dan weer dat hele ding te resetten door de stroom er af te halen. En dan nog de rare die gebeurd bijna altijd rond 24:00 en/ of 09:00. Ik heb een sterke vermoede dat jullie server wat synchronisatie probleem heeft met de wijk centrale en dat kan ik als gewone gebruiker niet zelf oplossen.

Conclusie van jou klopt niet, mijn bekabelde netwerk functioneert prima, delen waar vaste IP dragen zijn altijd goed bereikbaar. WIFI snelheden zijn nooit de klacht geweest. De WIFI in de modem wordt in de praktijk nooit gebruikt omdat die toch te zwak is, heb deze aangelaten puur deze als backup te zijn. Nog steeds lijkt het mij duidelijk dat het probleem bij jullie liggen, dat tot dus ver niet is opgelost.
ten aanvulling 27-05-2016:20:21 het is weer zover: line uit gevallen probeer nu thuis te bellen (modem), enige wat ik te horen krijgen: "het nummer dat u probeer te bereiken is om technische reden ... probeer later...". Dit gebeurd nu zo lang en zo frequent al, gek om van de worden. Zo Tele2 DOET ER ALSTUBLIEFT WAT AAN, en zoals jullie het misschien al gemerkt moeten hebben ik ben zelf ook werkzaam in de ICT dat stukje basis diagnose van WIFI en Ethernet dat kan ik zelf heus wel. Verhalen over storingen in de WIFI en zo,... alstublieft zeg!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi KWCHNL2,
Sorry dat ik nu pas reageer. Jouw topic is op een of andere manier weggezakt.
Er komt een nieuw modem jouw kant op. Als je deze binnen hebt, wil je dan inloggen in je modem en daar je wifi uitschakelen. Want dan kun je het wifi-netwerk van je eigen router gebruiken.
Ik ben ook benieuwd of dit het probleem oplost. Is dit niet het geval ga ik het weer verder onderzoeken.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee KWCHNL2,
Hoe werkt het met je nieuwe modem? En heb je ook je wifi daarin uitgeschakeld?
Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko