Geen internet (DSL) verbinding

• 9 april 2018
  • 24 reacties
  • 2416 x bekeken

In mijn woning heb ik een type 2 aansluiting. Vrijdagmiddag 6 april probeerde ik mijn modem aan de praat te krijgen. In de brief bij het installatiepakket staat dat ik mijn pakket kon installeren op 4-4-2018 na 18:00 uur.

Na 10 minuten brandde enkel het power lampje rood en het televisie lampje knippert groen. Er is totaal geen activiteit op het DSL 1 lampje (of DSL 2 lampje).

Ik heb het ook nog met een ander modem geprobeerd, welke schijnbaar door de makelaar was aangenomen toen ik de sleutels van mijn nieuwe woning nog niet had. Ook hier geen succes mee, dit pakket ga ik uiteraard nog retourneren.

Nu vraag ik mij af of het wel goed is gegaan met het activeren van mijn modem? In totaal zijn er drie verstuurd, de eerste is retour gegaan, de tweede is door de makelaar aangenomen (waar ik vrijdagavond achter kwam) en de derde is zoals gevraagd naar mijn oude woning gestuurd en deze heb ik meegenomen om vrijdag te installeren.

Ik heb het modem meerdere keren gereset, ook heb ik langer dan 10 minuten gewacht. Vrijdag heb ik alles aangesloten gelaten en toen ik meer dan 20 uur later terug kwam was de situatie hetzelfde: de powerlamp brandt rood en het televisie lampje flikkert steeds groen.

Ik krijg het idee dat ik nog niet aangesloten ben en dat ik daarom nog geen internetverbinding heb. Ik heb namelijk ook geen sms of e-mail ontvangen met de mededeling dat ik mijn installatiepakket kan aansluiten. Dit gebeurde wel toen het eerste installatiepakket was verstuurd, maar deze was door PostNL retour gestuurd en kon ik om die reden niet installeren.

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Heb net wat testjes uitgevoerd maar het signaal komt wel tot je woning.. Uhh heb je meerdere aansluitpunten in de woning? Of maar een locatie om het aan te sluiten?

Ik zal alvast wat verder kijken.. indien nodig kan ik een monteur aansturen! Maar moet even duidelijk hebben of het bijvoobeeld aan je hardware ligt of vanuit buiten wat mis gaat!

Groetjes,

Mario van Tele2
Hallo,

Heb net wat testjes uitgevoerd maar het signaal komt wel tot je woning.. Uhh heb je meerdere aansluitpunten in de woning? Of maar een locatie om het aan te sluiten?

Ik zal alvast wat verder kijken.. indien nodig kan ik een monteur aansturen! Maar moet even duidelijk hebben of het bijvoobeeld aan je hardware ligt of vanuit buiten wat mis gaat!

Groetjes,

Mario van Tele2

Hi Mario!

Er zit één aansluitpunt in de woning.
Reputatie 5
Badge +2
@Annoyed57

Zou je voor de gein ook even een foto kunnen plaatsen van het ISRA punt en/of hoe je het modem hebt aangesloten?
@Annoyed57

Zou je voor de gein ook even een foto kunnen plaatsen van het ISRA punt en/of hoe je het modem hebt aangesloten?

Hey,

Ik heb geen ISRA aansluiting maar een 5-polige CEE wandcontactdoos.
Reputatie 5
Badge +2
@Annoyed57

Euhhh... .een CEE wandcontactdoos?

Wikipedia uittreksel: " Deze stekkers, ook bekend onder de naam CEE-stekkers worden in Europa vrij universeel gebruikt voor elektrische vermogen-aansluitingen, en zijn ook gangbaar in de rest van de wereld."

Weet je zeker dat je deze CEE contacten bedoelt? O.O Zoja dan ben ik wel HEEL nieuwsgierig hoe het je gelukt is om een RJ45 kabel hierop aan te sluiten 😂
@Annoyed57

Euhhh... .een CEE wandcontactdoos?

Wikipedia uittreksel: " Deze stekkers, ook bekend onder de naam CEE-stekkers worden in Europa vrij universeel gebruikt voor elektrische vermogen-aansluitingen, en zijn ook gangbaar in de rest van de wereld."

Weet je zeker dat je deze CEE contacten bedoelt? O.O Zoja dan ben ik wel HEEL nieuwsgierig hoe het je gelukt is om een RJ45 kabel hierop aan te sluiten 😂

Oh oké, ik dacht dat dat de benaming was voor een 5-pollige wandcontactdoos. Foto is bijgevoegd.
Ik zie maar vier gaatjes, en aan de andere kant vrijwel zeker ook maar vier pennen 😉
Reputatie 5
Badge +2
@Annoyed57

Ah kijk! Dat is een gewone type 2 ISRA aansluiting 😉 wat je eventueel nog wel kan controleren is of de draadjes goed zitten in dat stopcontact zelf. Wil soms nog wel eens voorkomen dat ze verkeerd zitten of los
@Annoyed57

Ah kijk! Dat is een gewone type 2 ISRA aansluiting 😉 wat je eventueel nog wel kan controleren is of de draadjes goed zitten in dat stopcontact zelf. Wil soms nog wel eens voorkomen dat ze verkeerd zitten of los

Ik dacht dat enkel type 3 en 4 ISRA aansluitingen waren. My bad!
Ik zal de bedrading checken.
Reputatie 4
Badge +1
Goldmembers to the rescue! Thx 🆒

Zodra je ze gecheckt hebt.. laat het even weten! Als dat je aansluitpunt is en alles lijkt goed te zitten qua draden.. Dan ga ik een monteur regelen!

Groetjes,

Mario van Tele2
Goldmembers to the rescue! Thx 🆒

Zodra je ze gecheckt hebt.. laat het even weten! Als dat je aansluitpunt is en alles lijkt goed te zitten qua draden.. Dan ga ik een monteur regelen!

Groetjes,

Mario van Tele2

Volgende week komt er een elektricien langs, daar ik zelf onvoldoende kennis heb van bedradingen.
Ik houd je op de hoogte!
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb nog niks van je gehoord. Is het gelukt?
Ik heb nog niks van je gehoord. Is het gelukt?

Nee helaas, de elektricien is vanochtend pas langs geweest.

Blijkbaar mag hij niet kijken naar de wandcontactdoos voor de internetaansluiting. Hij vertelde dat Tele2 een opdracht tot aansluiting aan KPN moet geven, waarna er vervolgens ook nog een monteur langs moet komen om dat allemaal verder te regelen.

Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden, ik zit nu al lange tijd zonder internet in mijn nieuwe woning en het is knap lastig, zeker ook omdat ik hierdoor niet thuis kan werken.
Reputatie 4
Badge +1
Zal ik anders even kijken of ik een monteur kan regelen voor je.. Heb je morgen tijd? Ik kan in de ochtend 08:00 tot 13:00 vast wel iemand vinden of in de middag!
Zal ik anders even kijken of ik een monteur kan regelen voor je.. Heb je morgen tijd? Ik kan in de ochtend 08:00 tot 13:00 vast wel iemand vinden of in de middag!

Nee morgen gaat i.v.m. het werk niet lukken. Maandagochtend is voor mij de eerstvolgende mogelijkheid om tijdens kantoortijd thuis te zijn.

Aanstaande vrijdag ook, maar ik denk niet dat jullie op Koningsdag monteurs aansturen?
Reputatie 4
Badge +1
Nu moet ik mezelf wel een beetje bewijzen he 😛 Morgen kan je niet.. kan de planner lief aankijken om te kijken of er vandaag ruimte is... maar kan jij vandaag anders?
Want anders stuur ik KPN aan.. omdat je een storing hebt :? Maar dan kijkt de KPN monteur je ISRA punt even na... Normaal moet daar een monteur van ons heen hehehe 😛
Uh ja, ik kan op zich vandaag, maar dan kan ik op z'n vroegst om 16:00 weg van werk en dan ben ik om 16:30 uur thuis.

Het is een beetje lastig plannen omdat ik fulltime werk en vanochtend ook al vrij heb moeten regelen.
Avondafspraken zijn niet mogelijk denk ik?
Reputatie 4
Badge +1
Wet je wat ik dan ga doen... KPN! 😛 Die sturen een SMS en hebben vaak ook ruimte in de avonduren!
Ik heb je gegevens ik regel het vandaag nog voor je! Je zal het smsje binnen max 12 uur hebben.. vaak sneller hoor!
Wet je wat ik dan ga doen... KPN! 😛 Die sturen een SMS en hebben vaak ook ruimte in de avonduren!
Ik heb je gegevens ik regel het vandaag nog voor je! Je zal het smsje binnen max 12 uur hebben.. vaak sneller hoor!

Ah super, dank je wel! : )
De KPN monteur belde mij vandaag om 17:01 uur en vertelde mij dat ik internet had en dat het niet nodig was om in de woning te komen. Helaas heb ik een paar uur later nog steeds een rood power lampje en een groen flikkerend TV lampje en nul activiteit op de DSL lampjes.

Er zal nog een monteur moeten komen blijkbaar, maakt mij niet uit of dat een Tele2 of KPN monteur is. Zou wel erg fijn zijn als ik voor dit bezoek geen factuur ga krijgen.

Ik kan komend weekend en maandag een monteur ontvangen. Op een maandag bij voorkeur zo vroeg mogelijk in de ochtend.
Gezien ik afhankelijk ben van Tele2 voor Wi-Fi (ik heb geen abonnement), graag afspraak inplannen dit weekend of maandag.. Momenteel moet ik naar het winkelcentrum om daar gebruik te maken van een Wi-Fi netwerk en online 'bereikbaar' te zijn.
Nou helaas, nog steeds geen internet dus, en mijn klantnummer wordt niet geaccepteerd ("niet correct ingevuld") als ik een klacht probeer in te dienen. Ik ben i.v.m. de oplopende telefoonkosten dus aangewezen op het forum.

Een omschrijving van hetgeen er de laatste tijd is gebeurd:

Op 26-4-2018 stond de eerste afspraak gepland met KPN, de monteur heeft in zijn werkbon achtergelaten dat hij in de woning is geweest en dat het modem naar behoren werkte. Die dag ben ik om 17:01 uur gebeld door de monteur met de melding dat ik internet had en hij de woning niet in hoefde. Conclusie: geen internet.
Op 2-5-2018 is er voor het eerst een KPN monteur in mijn woning geweest. Wat blijkt: het signaal komt niet binnen i.v.m. een loze kabel. Een vervolgafspraak werd gemaakt voor 8-5-2018 voor het nazien van de ISRA aansluiting. Om 13:15 uur werd ik gebeld door de planner van Telecom (?), de afspraken waren uitgelopen en de monteur zou het waarschijnlijk niet redden. Terplaatse telefonisch een nieuwe afspraak gemaakt: 9-5-2018 tussen 08:00-10:00 uur. Ik had er vanochtend een slecht gevoel bij, dus om 09:45 uur belde ik de Tele2 monteursdesk op om een bevestiging van de afspraak te krijgen. Conclusie: er stond helemaal geen afspraak gepland. Weer voor niets verlof opgenomen.

Ik vind het ten eerste zeer vervelend dat ik geen internet heb. Wat ik ten tweede zeer naar vind is dat ik betaal voor internet waar ik momenteel geen gebruik van kán maken en dat ik voor niets verlofuren zit op te nemen.

Iets van een compensatie lijkt mij wel op z'n plaats. Wellicht dat de maandelijkse Tele2 factuur on hold kan worden gezet totdat ik daadwerkelijk hetgeen heb waarvoor ik nu betaal: internet?
Als het probleem is opgelost, kan je via de klantenservice 020 75 44444 een verzoek om compensatie indienen voor de tijd dat je geen verbinding hebt gehad.
Als het probleem is opgelost, kan je via de klantenservice 020 75 44444 een verzoek om compensatie indienen voor de tijd dat je geen verbinding hebt gehad.

Top, dank je wel! 😉
Reputatie 4
Badge +1
Ik zag dat alles weer werkt! En je vergoeding was ook al ingevoerd!
Omdat het opgelost is en het nu al een tijdje stil is in dit topic ga ik hem sluiten :)

Ciao