beantwoord

geen internet

• 1 april 2016
  • 14 reacties
  • 310 x bekeken

Sinds december 2015 heb ik een gewijzigd abonnement, van 20 mb naar 50 mb. Daar voor een nieuw Tele2 modem in gebruik genomen. Sinds de ingebruikname van het nieuwe modem komt het erg veel voor dat internet er uit ligt. Vanavond weer en wel ca. 3 uur lang!0 Beste Tele2, zou dit alleen bij mij zijn (defect modem) of is er sinds december in onze regio (Gouda) veel meer storing?
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 7 april 2016, 10:30

Hoi Hillie,

Ik heb begrepen van mijn collega dat je een nieuw modem krijgt en dat je hier laat weten of dit je probleem oplost.
Ik ben benieuwd 🙂
We keep in touch! Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hillie,
Dat klinkt niet goed! Heb je je aansluiting wel helemaal goed gedaan? Zou je dat nog eens stap voor stap willen nalopen?
En wat doe je als je internet eruit vliegt?
Ik ben benieuwd! Groetjes Kiko
Dag Kiko,

Ja, het is eigenlijk niet alleen internet maar ook de vaste telefonie die het dan af laat weten. De installatie heb ik nogmaals nagelopen, zonder resultaat. Wat ik doe als internet eruit vliegt is wachten en denken dat het een externe storing is. Dat blijkt niet het geval. En dan ontwaakt internet ineens weer! Gisteravond ben ik begonnen om te kijken of de plaats van het modem mogelijk de boosdoener is. Ook wilde ik eens kijken of het kiezen van een ander kanaal zou kunnen helpen. Wat mij ook opvalt is dat de speedtest aangeeft dat ik niet hoger kom dan 28 mb terwijl ik een abonnement heb voor 50 mb. Dan zou ca. 40 mb toch haalbaar moeten zijn?
Groet,
Hillie
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hillie,
Zou je mij in een privébericht deze gegevens willen sturen:
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum
Bereikbaarheid tijdens kantooruren en op welk nummer

Ik heb het namelijk overlegd met een collega en hij wil dit even voor je gaan uitzoeken. Het kan zijn dat hij hierbij jouw hulp nodig heeft en dat hij je dus zal gaan bellen.
Groetjes Kiko
Hoi Hillie,
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum

Ik heb het namelijk overlegd met een collega en hij wil dit even voor je gaan uitzoeken. Het kan zijn dat hij hierbij jouw hulp nodig heeft en dat hij je dus zal gaan bellen.
Groetjes Kiko
Hoi Hillie,
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum

Groetjes Kiko
Dag Kiko,
Natuurlijk. Maar ik weet even niet hoe ik op deze site een prive bericht kan plaatsen. Help me even als het kan.
Groet,
Hillie
Reputatie 5
Badge +3
Dag Kiko,

Ja, het is eigenlijk niet alleen internet maar ook de vaste telefonie die het dan af laat weten. De installatie heb ik nogmaals nagelopen, zonder resultaat. Wat ik doe als internet eruit vliegt is wachten en denken dat het een externe storing is. Dat blijkt niet het geval. En dan ontwaakt internet ineens weer! Gisteravond ben ik begonnen om te kijken of de plaats van het modem mogelijk de boosdoener is. Ook wilde ik eens kijken of het kiezen van een ander kanaal zou kunnen helpen. Wat mij ook opvalt is dat de speedtest aangeeft dat ik niet hoger kom dan 28 mb terwijl ik een abonnement heb voor 50 mb. Dan zou ca. 40 mb toch haalbaar moeten zijn?
Groet,
Hillie

Vliegt je internet ook bedraad (alleen met kabel, Wifi uit) er ook uit?
Als het alleen maar bij de Wifi verbinding is en je telefoon doet het af en toe dan zou ik eerst resetten (dat is 9 van de 10 gevallen de oplossing met een gebrekkige telefoon verbinding) en Wifi zou het dan weer goed moeten doen, het modem wordt dan opgeschoond na de reset, dus 30 sec. de stekker van het modem eruit halen.
Die 28MB is denk gemeten met een Wifi verbinding, bedraad geeft waarschijnlijk rond de 30 of meer aan en dat is 60% van de 50 en dat hoort Tele2 minimaal te leveren.
Reputatie 2
Badge
Dag Kiko,
Natuurlijk. Maar ik weet even niet hoe ik op deze site een prive bericht kan plaatsen. Help me even als het kan.
Groet,
Hillie
Dat is Kiko even vergeten te vermelden...

Je klikt op de profielfoto bij haar naam en komt dan op een pagina, waar je de paarse knop "BERICHT" aanklikt. Dat is het.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hillie,
Dankjewel voor je gegevens. Wanneer ben je het beste te bereiken tijdens kantooruren? Dan geef ik dat door aan mijn collega.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hillie,

Ik heb begrepen van mijn collega dat je een nieuw modem krijgt en dat je hier laat weten of dit je probleem oplost.
Ik ben benieuwd 🙂
We keep in touch! Groetjes Kiko
Klopt helemaal. Tot zover bedankt voor de snelle en deskundige begeleiding. Je hoort nog van mij.
Groet,
Hillie
Reputatie 5
Badge +4
Helemaal goed! :)
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hillie,
Ik lees net je privébericht. Goed om te horen dat het inmiddels werkt! En top dat je je oude modem gaat retourneren.
Kan ik je verder nog ergens mee helpen of kan ik je topic sluiten?
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Hillie,
Dankjewel voor je privéberichtje. Ik zal het topic sluiten. En als je toch nog een vraag hebt, mag je mij altijd een privébericht sturen of een heel nieuw topic openen. :)
Groetjes Kiko