beantwoord

geen DSL (wel telefonie, van KPN)

• LLN
  • Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Al minstens 7 jaar Tele2-abonnee voor internet, modem = Davolink DV-2020. Telefonie nog van KPN. Heeft altijd gewoon gewerkt. Nu ineens geen DSL-signaal meer. Niks gewijzigd qua aansluiting. Modem gereset (meer dan eens, met ruime power down-tijden). Kabeltjes uit/ingestoken. Niks. Modem terug naar fabrieksinstelling. Niks.
Maar eens gebeld met Tele2. Half uur aan de praat c.q. wacht gehouden en met kluitje in het riet gestuurd:
- eerst 10 min. in de wacht;
- mijn eerste vraag: is er een bekende storing in mijn buurt? Maar nee, het protocol moest doorlopen worden:
- wat voor kleur heeft uw modem? (wit);
- welke lampjes branden? (power LED groen, status knippert, DSL = uit);
- is er / heeft u onlangs wat gewijzigd? (nee);
- wilt u het modem eens resetten? (dat heb ik al 3 x gedaan);
- hoe lang hebt u gewacht voor u het weer aanzette? ( 2 uur, maar eh, is er nou een bekende storing bij mijn in de buurt en zo nee, of kunt u mijn modem eig. zien? Mijn postcode is ...)
- ja, misschien moeten we eens gaan kijken: in de wacht .... ==>
- er lijkt iets gekruist te zijn (aha, er is iets veranderd in de wijkcentrale?)
- Nee, dat kan zomaar gebeuren (eh ....).
- Hoe is het modem aangesloten? Nou, ik neem telefonie af van KPN en er zit dus een splitter tussen het ISRA-punt en het modem)
- Splitter! Hoe lang is de kabel tussen modem en splitter. (ong. 1 meter).
- ik: Het is precies volgens uw handleiding aangesloten - inclusief splitter - en heeft in deze set-up 7 jaar gewoon gewerkt. Komt er wel DSL-signaal naar mij toe?
- gaat me doorverbinden met monteur.
- 10 min. later - geen monteur, maar "die splitter is een probleem, die moet er tussenuit - als u rechtstreeks op het ISRA-punt ook geen DSL hebt, kunnen we een monteur sturen".
Maar die splitter moet er natuurlijk wel tussen (want telefonie van andere provider, dus spraak en DSL scheiden). Zucht. Laat maar.
Later die avond toch maar 's geprobeerd. Geen DSL.

Geen ander modem in de buurt, geen andere splitter - over een week verder daar.

Vraag me alleen af of Tele2 ECHT niet kan zien dat er geen DSL-signaal is.

Wordt vervolgd.

icon Beste antwoord door Patrick van Tele2 12 maart 2018, 09:24

Hi LLN,

Als je je klantnummer even toevoegt aan je profiel kan ik met je mee kijken!

Groetjes,
Patrick van Tele2

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dit is inderdaad wel een hele oude manier van aansluiten met analoge telefonie erbij.
Maar je zou idd de spliter eens kunnen weghalen om even vast te stellen of adsl dan wel werkt misschien is de splitter defect.
Dat wou ik proberen (en een modem lenen en wat kabeltjes mee om alles uit te sluiten). Een defecte splitter heb ik ooit eerder meegemaakt, hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt dat zo'n ding stuk gaat.
Reputatie 5
Badge +3
Hi LLN,

Als je je klantnummer even toevoegt aan je profiel kan ik met je mee kijken!

Groetjes,
Patrick van Tele2
Patrick,
Graag, maar ben pas later deze week weer ter plekke. Zal dan in PM tijd voorstellen. Ws. woensdag.
LLN