beantwoord

Geen DSL verbinding bij nieuw abonnement

  • 31 May 2019
  • 3 reacties
  • 787 x bekeken

M'n vader is overgestapt van Ziggo naar Tele2 en heeft afgelopen dinsdag bericht gehad dat de aansluiting actief zou zijn.

Het gaat om een woning uit de jaren '30 dus altijd wat spannend, de telefoonaansluiting was voor zover ik weet namelijk nooit gebruikt of al een hele lange tijd niet meer. In de meter kast zit dus een lasdop wat in de handleiding een Type 3 aansluiting wordt genoemd.

Naar de lasdop loopt de dikke blauwe kabel zoals ook in de instructie staat maar er komen vreemd genoeg 2 telefoonkabels uit. 1 gaat naar de woonkamer (zit direct achter de meterkast) en zit aangesloten op een wandcontactdoos, type 2 aansluiting. De andere kabel is afgeknipt en gaat nergens heen. Ik vermoed dat die vroeger naar boven liep.

Probleem is nu dat bij het aansluiten er geen verbinding komt, als ik op de modem zelf inlog dan staat er bij de "DSL Link status" ook echt disconnected en bij de 2 internet netwerken Connecting...

Ik heb de modem op beide kabels geprobeerd die uit de lasdop komen maar beide hetzelfde resultaat.

Iemand een idee om nog te proberen of te controleren of er wel eens signaal op de kabel zit?

Is het overigens ook mogelijk dat een Type 3 aansluiting niet op een aansluitdoos zit maar op een wandcontactdoos?
icon

Beste antwoord door kevin_boe 31 May 2019, 16:46

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Inmiddels telefonisch contact gehad en het probleem uitgelegd, was geen signaal te zien. Was zelf ook niet op locatie dus neem morgen weer telefonisch contact op.

Voor nu opgelost aangezien het even kijken is wat er uit de volgende stappen komt.
Reputatie 3
Badge +5
Heb je al vanaf de locatie contact opgenomen? Is er bijvoorbeeld een monteur aangestuurd? Ik hoor het graag.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Aangezien ik geen reactie hebt ontvangen ga ik er vanuit dat het probleem is opgelost. Ik heb bij deze het topic gesloten.


Groeten Anton