FTP werkt niet meer met ZTE modem

• 20 april 2018
  • 8 reacties
  • 342 x bekeken

• Is lekker bezig
  • 7 reacties
Goedemorgen allemaal,

Van Tele2 heb ik vorige week een mooie ZTE modem gekregen waar ik vooralsnog heel blij mee ben. Alleen is er 1 probleempje. Ik heb 2 nas servers staan die ik van buitenaf altijd heb kunnen benaderen via FTP met mijn oude technicolor modem. In mijn nieuwe ZTE modem heb ik netjes poort 21 openstaan wat benodigd is voor FTP. Echter, als ik via FTP probeer te verbinden krijg ik de volgende foutmeldingen :

Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt
Fout: TLS-waarschuwing ontvangen van server: Handshake failed (40)
Fout: Kan niet verbinden met server
Opdracht: PASV
Fout: Verbinding verbroken met server: ECONNABORTED - Verbinding verbroken
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Ik dacht eerst dat het aan mijn NAS lag. Zo heb ik mijn andere nas als test op poort 30 ftp gezet en uiteraard ook poort 30 in mijn modem opengezet. Helaas precies hetzelfde probleem.

Via CMD kan ik mijn 2 nasjes wel pingen.

Ik vermoed dat het met een firewall in mijn modem te maken heeft alleen kan ik hier niks over vinden. Ik ben al een aantal dagen aan het stoeien met dit probleem en kom er helaas niet meer uit. Heeft iemand van hier enig idee wat ik nu nog zou kunnen doen?

Groeten, Tim.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Badge +2
Heb je wel de juiste SSL poort in gebruik?
Probeer anders eerst niet SSL.
Ik gebruik FileZilla. Heb daar ingesteld dat ik platte FTP wil gebruiken ( zonder TLS ). Helaas geen verschil...
Badge +2
Heeft jou Nas geen Netwerk set-up? Bij mijn Synology werkt dat proleemloos.

Maar je kunt ook DMZ op Mac adres gebruiken dan wel goed de firewal van de Nas instellen.
Ik heb een nas van Medion wat erg beperkt is qua netwerk setup. Mijn synology nas kan ik wel eens in de DMZ zetten.

Ik laat wel even weten of het gelukt is!
Badge +2
Niet de Nas in DMZ maar de ZTE bedoel ik. Daar het Mac adres van de Nas invullen. Je zet dan de firewal van de ZTE uit en alle poorten open naar het aangesloten Mac adres.
Ook dit heeft helaas niet geholpen. Sluit ik alles aan op een technicolor modem is er niks aan de hand. Zodra ik hem weer op de ZTE aansluit heb ik weer dezelfde problemen 😞
Badge +2
Wat ik nog kan bedenken is dat je ip nummers hebt vast staan die wel communiceren met de Technicolor en niet met de ZTE. Die heeft ook een ander extern ip nummer dan de Technicolor gekregen.
Zet eerst dan alles maar eens op DHCP om te zien of dat werkt, want feitelijk is het te gek voor woorden het zou gewoon simpel goed moeten werken.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper