beantwoord

Fritzbox ipv MediaAccess TG789bvn

• 6 februari 2016
  • 39 reacties
  • 7802 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hmm... interessant.
Dan moet ik ook even nagaan hoe het zit met de credentials, zoals je zegt.
Ik weet niet of ik hier nog meer informatie over kan vinden, maar ik ga zeker eens even info inwinnen.
Groet,
Ben
Hmm... interessant.
Dan moet ik ook even nagaan hoe het zit met de credentials, zoals je zegt.
Ik weet niet of ik hier nog meer informatie over kan vinden, maar ik ga zeker eens even info inwinnen.
Groet,
Ben

Hi Ben,
bedankt voor jouw reactie, maar ik verwacht dat het precies so is als jeroendemusikant schreef. Voor het VDSL zal zeker ook username en wachtwoord nodig zijn. Als jij hier een mogelijkheid vind om mij te helpen, zal ik dat zeer op prijs stellen.

Groet Tino
Reputatie 6
Badge +5
Dan ga ik op onderzoek uit voor je Tino.
Kan je mij je klantnummer en geboortedatum in een privébericht sturen? Klik op mijn naam/foto en dan Bericht.
Dan kan ik voor jou specifiek op zoek gaan.
Dank je wel,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
...Het is vast username@versatel.nl, maar het wachtwoord weet ik niet.
Tenminste, dat is het op ADSL. Geen idee of het op VDSL hetzelfde is.
Ik dacht dat dat hetzelfde wachtwoord was als van de mail, maar daar
kan ik me in vergissen. Of hetzelfde als het wachtwoord wat je eerst
in een brief krijgt... :?

Op een ander forum iemand over een eigen modemrouter op glasvezel
bij Tele2. Ik was alleen 3p vergeten. Maar dit zou het kunnen zijn:

Username: GEBRUIKERSNAAM_UIT_AANMELDBRIEF@3p.versatel.nl
Password: WACHTWOORD_UIT_AANMELDBRIEF

Gelezen bij andere buren. 😃
Voor ADSL (20MB) is de username ook "Gebruikersnaam"@3p.versatel.nl. Het wachtwoord is dan NIET het wachtwoord uit de aanmeldbrief en bestaat uit een reeks letters en cijfers. Tenminste niet bij mij.
Voor VDSL (tot 50MB) is de username je Tele2 email adres (bv pietjepuk@tele2.nl). Het wachtwoord is een reeks letters.
Reputatie 6
Badge +5
Oowkeej.....Op VDSL is het anders als op ADSL en glasvezel. Weer wat geleerd. :)
Ik heb er lang geleden op ADSL wel eens mee gespeeld. Werkte ook prima.
Maar te lang geleden om me precies te herinneren hoe het ook alweer zat.

Maar de login is dus wel makkelijk te achterhalen.
Wachtwoord zal wel moeilijker zijn...
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Tele2User2,
Ik heb je privébericht ontvangen en heb je nog een reactie gegeven.
Laat het me weten als ik nog iets voor je kan betekenen.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb je nog een privébericht gestuurd Tele2User2.
Mocht je nog vragen hebben, laat het me dan weten.
Groet
Ben
"Voor VDSL is de username je Tele2 email adres (bv pietjepuk@tele2.nl). Het wachtwoord is een reeks letters."

Ik zou ook graag mijn gegevens achterhalen om mijn eigen modem te plaatsen (ik weet dat ik dan geen TV of telefonie heb, maar dat gebruik ik toch niet). Kan iemand me hierbij helpen?

Zat hiervoor bij Telfort en daar staat het modem gewoon helemaal open en kun je alles instellen (en ook de gegevens achterhalen), dit mis ik toch wel. Ik snap dat voor de meeste klanten het dichtgetimmerde modem het beste is (ivm problemen door verkeerde instellingen), maar vind ook dat je wat geavanceerdere gebruikers/configuraties toe moet staan door het modem meer open te zetten (admin wachtwoord vrijgeven of echte bridge modus toestaan) of klanten de mogelijkheid geven om een eigen modem te gebruiken en dus de inloggegevens en benodigde configuratie vrij te geven.
Sinds vandaag ben ik ook klant geworden van Tele2, graag zou ik ook mijn Fritzbox modem blijven gebruiken ipv de Thomson. Is er een manier om toch in het bezit te komen van de VDSL inloggegevens?

Nu heb ik het Thomson modem voor mijn Fritzbox gezet maar dit is toch niet helemaal ideaal met poorten openen.
Heb het inmiddels voor elkaar voor mijn VVDSL verbinding van Tele2! Zo werkt het:

1. Kies bij Account information voor "Other internet service provider"
2. Kies voor "Connecting to a DSL line"
3. Is account information required? Kies voor "Yes"
4. Vul bij username de gebruikersnaam onder het kopje "Inloggegevens MijnTele2" uit de welkomstbrief in met daarachter @tele2.nl dus bijvoorbeeld d.jansen@tele2.nl, vul bij wachtwoord het wachtwoord ook uit de brief. Dit was in mijn geval een combinatie van hoofdletters, kleine letters en cijfers.
5. Klik op " Change connection settings"
6. Kies voor "Maintain permanently (recommended for flat rates)" en vink "Delay disconnection by provider to the period between 3-4" aan.
7. Vink " Use VLAN for Internet access" en vul hier 32 in
8. Kies bij DSL ATM Settings "Set manually" en vul hier bij VPI 1 in en bij VCI 32
9. Kies bij Encapsulation voor "PPPoE"
10. Klik op apply, de Fritzbox maakt verbinding en je hebt hierna internet via je Fritzbox!
Reputatie 6
Badge +5
Hey equadox,
Bedankt dat je nog even uitleg hebt gegeven over de te nemen stappen.
Dit is zeker nuttig voor anderen die het ook willen proberen.

Ik wil hier graag nog 4 kleine dingen aan toevoegen:
1) Wij kunnen niet garanderen dat je internet goed beveiligd is als je dit proces volgt. Ons modem is zo ingericht dat het zo veilig mogelijk is.
2) Dit proces mag je doen, maar wij kunnen geen ondersteuning bieden voor problemen die ontstaan met de hardware.
3) Het aansluiten van een andere modem werkt niet voor iedereen. Bepaalde abonnementsvormen ondersteunen dit, anderen niet.
4) Heb je ook televisie van Tele2, dan is het niet zeker dat het televisie-signaal ook wordt doorgezet naar de decoder vanuit een ander modem.

Paar kleine dingen, maar het is zeker nuttig om deze nogmaals te benadrukken.
Vriendelijke groet,
Ben
Heb het inmiddels voor elkaar voor mijn VVDSL verbinding van Tele2! Zo werkt het:
(...)

NICE!
Zo flauw van Tele2 om dit niet zelf gewoon kenbaar te maken.
VLAN 32 voor internetverkeer?
Het schijnt dat VLAN 34 voor IPTV wordt gebruikt, middels multicast. Heeft iemand dit verkeer al door een sniffer gehaald?
Valt mij ook zwaar tegen, gelukkig heb ik nog 14 dgn om te annuleren.