beantwoord

Fritzbox ipv MediaAccess TG789bvn

• 6 februari 2016
  • 39 reacties
  • 7803 x bekeken

Als ik mijn Fritzbox aansluit als DSL modem, krijg ik:

PPPoE error: Timeout.

Ik heb 50MB internet.

En ja: ik heb de goede DSL username en wachtwoord ingevuld.

Heeft iemand een idee, wat er nog meer moet gebeuren?
icon

Beste antwoord door Tele2User2 13 februari 2016, 15:23

YES!🆒

Eigenlijk best simpel:
  1. Sluit de Fritzbox aan op de telefoonlijn.
  2. Stel de Fritbox in met het username en wachtwoord van de DSL lijn (moeilijk te krijgen).
  3. Zet VLAN ID op 32.
  4. Zet VPI op 1
  5. Zet VCI op 32
  6. Zet Encapsulation op PPPoE

Voila!

Ik heb de FritzBox 7360.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Badge +2
'Normaal' gesproken moet de Technicolor als modem gebruikt worden. Die is niet te vervangen met een Fritzbox.
Dit heeft ook te maken met TV en Telefoonaansluiting en eventueel op afstand problemen op te lossen.
"Normaal" ja. Maar ik heb geen telefony van Tele2. Ook geen TV Ik heb wel een Fritzbox met embedded VPN en DECT, waar ik weer gebruik van wil maken.

Met de 20MB verbinding werkte dit prima voor jaren. Dus jouw stelling "is niet te vervangen" is niet waar.

Met de snellere variant (50MB) werkt ndit niet.

Heb je nog een ander idee?
Badge +2
Daarover heb wel eens wat gelezen op Tweakers.net. maar kan het even zo snel niet meer vinden. Zoek maar eens daar.
Thanks! Doe ik.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Tele2User2,
Je hebt 2 topics aangemaakt hier op het Forum met nagenoeg hetzelfde onderwerp.
Om het overzichtelijk te maken en te houden sluit ik dit topic nu.
Laten we in het andere topic verder gaan.
Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.
Vriendelijke groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Tele2user2,
Ik had het topic wellicht iets te snel gesloten, soms lees je het iets te snel ;)
Maar goed, ik heb het weer opengesteld. Ik zag dat je me ook nog een privébericht had gestuurd.

Een andere modem aansluiten op het ISRA-punt in plaats van het Tele2 modem zou ik niet aanraden.
Wij kunnen hier geen ondersteuning op bieden en ook is er dan wellicht een veiligheidsgevaar met betrekking tot wie er toegang heeft tot het modem.
Wat wel kan is een ander modem aansluiten, achter het Tele2 modem.
Meer info hierover kan je hier vinden:
Externe Router - Tele2

Mocht je nog vragen hebben, hoop ik dat andere forumleden je ook kunnen helpen 🙂
Groetjes,
Ben
Hai Ben,

Ik ken het gevoel van te snel lezen.......

Die externe router aansluiten op de Tele2 modem werkt niet. Deze vraag loopt onder topic: https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/fritzbox-dmz-51702

Ik ben niet bang voor het veiligheidsgevaar. En Tele2 is met een andere modem daar natuurlijk niet meer verantwoordelijk voor. Die verantwoordelijkheid ligt totaal bij mij.

Ik heb nu nog steeds een probleem. Dus als andere forumleden mij kunnen helpen, zou dat best mooi zijn!

Kun je intussen nog antwoord geven op de tweede optie in de PM?

Groetjes, Richard
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Tele2User2,
Die tweede optie is mogelijk, maar dan ook moet ik je waarschuwen voor de gevaren.
Ook hier moet ik toegeven dat de community het waarschijnlijk beter weet omtrent de te nemen stappen om dit op te zetten.
Ik zal zelf niet laten weten wat de vraag was die je stuurde, omdat je het in een privébericht had gezet. Maar vraag het de dames en heren hier vooral, zodat zij je meer kunnen helpen.
Gegroet, Ben
Hai Ben,

Bedankt. Ik ga die tweede optie nogmaals proberen. Bedankt voor de waarschuwing.
Reputatie 6
Badge +5
Super 🙂
Succes ermee.
Hou ons alsjeblieft op de hoogte van de situatie.
We zijn erg benieuwd of het lukt, en zo ja, hoe je alles voor elkaar hebt gekregen.

Groetjes,
Ben
Het testen zal wel pas in het weekend gebeuren. Dus nog even duimen draaien....
Reputatie 6
Badge +5
Prima 🙂
Ik ben er maandagochtend dan weer, en hoop een nieuwe update te kunnen lezen dan hier ;)
Groetjes,
Ben
YES!🆒

Eigenlijk best simpel:
  2. Stel de Fritbox in met het username en wachtwoord van de DSL lijn (moeilijk te krijgen).
  3. Zet VLAN ID op 32.
  4. Zet VPI op 1
  5. Zet VCI op 32

Voila!

Ik heb de FritzBox 7360.
Reputatie 6
Badge +5
Kijk eens aan, je hebt het toch voor elkaar. Goed gedaan. 😃
YES!🆒

Eigenlijk best simpel:
  3. Zet VLAN ID op 32.
  4. Zet VPI op 1
  5. Zet VCI op 32

Voila!

Ik heb de FritzBox 7360.

Mooi dat je het voor elkaar gekregen hebt, maar nu is de vraag op welke wijze je achter het username & wachtwoord gekomen bent? Je mag het ook via een PM doorgeven 😉
Reputatie 5
Badge +3
Dat is bij de buren te lezen,..:S:D
Ik heb nu opendns in de modem staan. Internetten gaat nu nog sneller!
Reputatie 6
Badge +5
He Tele2User2,
Goed om te zien dat je het hebt kunnen aansluiten en dat het werkt! 😃
Ik had niet verwacht dat het kon, maar je hebt het voor elkaar gekregen.
Nu moet ik wel een paar kanttekeningen plaatsen, mochten andere gebruikers denken dat ze ook allemaal een eigen modem kunnen aanschaffen en deze aansluiten.
Let op het volgende:
-Deze constructie kan alleen als je een VDSL offnet product hebt.
-Wij kunnen niet zien of de modem/router (in dit geval de Fritzbox) het televisie-signaal doorzet, als je ook een televisie-pakket bij ons hebt afgesloten.
-De veiligheid kunnen we niet garanderen. Het kan zijn dat het modem bepaalde poorten en andere zaken heeft openstaan, waardoor kwaadwillenden wellicht op je netwerk kunnen.

Maar uiteraard vind ik het leuk om te lezen dat het je is gelukt Tele2User2.
Bedankt voor het delen van de info.
Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het uiteraard graag van je.
Groet,
Ben
Hoi Ben,

Dit zijn de duidelijke voorwaarden.

Ik gebruik alleen internet van Tele2.
Waarschijnlijk zitten zowel telefonie en televisie op een ander VLAN id. Ik heb dat niet in mijn pakket en kan dat dus niet testen.
Reputatie 4
Badge +1
Dat is bij de buren te lezen,..:S:D
Normaal gespoken kom je daar dus niet aan toch?
Reputatie 6
Badge +5
Ik gebruik alleen internet van Tele2.
Waarschijnlijk zitten zowel telefonie en televisie op een ander VLAN id. Ik heb dat niet in mijn pakket en kan dat dus niet testen.
Dat klopt wel, die zitten op een ander VLAN. Dit zijn alleen de instellingen voor internet. :)
Toch mooi dat het werkt zo. 😃
Dear All....

Klopt het dat dit een werkend alternatief is voor VDSl en icm de gesloten
MediaAccess TG789bvn"????
Kan ik met die fritzbox dan alle poorten enz enz wel openen?
Waar kan ik het ww enz vinden?
Nieuwe buren was een mindere serie op tv...
Hallo allemaal,

volgende week wordt mijn Internet aansluiting van Tele2 online gezet. Ook ik heb op dit moment een Fritzbox 7390 als Router achter mijn nog KPN Modem. Naar het overzetten op Tele2 wil ik deze graag volgens jouw threat als Modem gebruiken. Wil jij s.v.p. uitleggen how ik an username en wachtwoord kan komen?
Misschien is dit ook iets voor Tele2, als een soort klantenservice, ik snap wel dat hun dan geen support kunnen doen, maar het is toch mooi als een bedrijf zijn klanten een beetje vrijheid toestaat.
Reputatie 6
Badge +5
Hi orbb33,
Leuk dat je voor Tele2 hebt gekozen! 🙂

Voor alle modems geldt dat het wachtwoord voor het modem deze is:
user (inlognaam)
user (wachtwoord)

Dan kan je instellen dat je een andere router er achter hebt, en zo alles wilt doorzetten.
Wil je alleen de Fritzbox gebruiken, dan kan je proberen om het direct aan te sluiten op het ISRA-punt.
Log dan in op de Fritzbox en gebruik de instellingen van de fabrikant om het in te stellen.

Nogmaals moet ik benadrukken dat wij die niet ondersteunen en dat je dit mag doen, maar op eigen verantwoordelijkheid.
Ik wens je veel succes erbij. Als je vragen hebt, hoop ik dat de community hier je kan helpen om deze te beantwoorden.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Dat zijn niet de username en wachtwoord die diegene bedoelt denk ik. :8
De credentials om het modem bij het netwerk aan te melden zijn dan nodig.
Het is vast username@versatel.nl, maar het wachtwoord weet ik niet.
Tenminste, dat is het op ADSL. Geen idee of het op VDSL hetzelfde is.
Ik dacht dat dat hetzelfde wachtwoord was als van de mail, maar daar
kan ik me in vergissen. Of hetzelfde als het wachtwoord wat je eerst
in een brief krijgt... :?