vraag

Fritzbox in DMZ

Ik probeer m'n Fritzbox in de DMZ van de tele2 modem te krijgen. De Fritzbox is ingesteld als Router, poort 1 is verbonden met de modem van Tele2.
Ik kan internetten via de Fritzbox.
Maar ik kan op de Tele2 modem niet de Fritzbox in DMZ zetten. Ik zie op de Tele2 modem, dat de Fritzbox nu een IP nummer gekregen heeft. Als ik op de Tele2 modem klik op "Assign the public IP", dan staat de Fritzbox niet in de lijst. Ook andere computers missen hier.

Heeft iemand tips om dit voor elkaar te krijgen?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 Reacties

Badge +2
Lijkt mij toe dat de lanpoort van de Technicolor wordt verbonden met de wanpoort van de router dan zou het moeten kunnen werken.
Tenminste zo werkt het hier met een Asusrouter.
Gela schreef:

Lijkt mij toe dat de lanpoort van de Technicolor wordt verbonden met de wanpoort van de router dan zou het moeten kunnen werken.
Tenminste zo werkt het hier met een Asusrouter.

Yep, zo zou het moeten werken.
Echter de Fritzbox komt niet voor in het lijstje om dat voor elkaar te krijgen.
Reputatie 6
Badge +5
Hmmm lastig..
Het is voor ons, de medewerkers van Tele2, niet mogelijk om je ondersteuning te bieden voor randapparatuur die wij niet leveren.
Het lijkt dus alsof ik niet veel voor je kan doen, maar er zijn pagina's op het Forum waar hulp kan worden gevonden.

Kijk even naar deze topics:
Port Forwarding - Tele2 Forum
Een Pot Nat - Tele2 Forum
Hier is veel info, geschreven door gebruikers, die je wellicht kan helpen.

Ik hoor het graag als er nog iets is wat ik voor je kan doen.
Vriendelijke groet,
Ben
Hai Ben,

Bedankt voor het meedenken.:$

Ik heb geen moeite om port-forwarding in te stellen. Ik heb ook in de modem een "applicatie" aangemaakt, die alle poorten van 1-65534, UDP en TCP. Als ik deze wil forwarden naar een computer geeft de modem ook een foutmelding, dat er een poort al in gebruik is. Maar de forwarding lijst is leeg.
Weet jij waarom de modem dit zegt?

Ik heb 6 computers in mijn netwerk hangen. Slechts drie staan in het lijstje van de TG789bvn.
Wat ook raar is, dat sommige virtuele machines wel in de lijst staan, maar de host computer weer niet.
Als er een invulveld voor het IP, of MAC adres, of fysieke poortnummer staat, is dit probleem opgelost.
Is dit te realiseren?

Met vriendelijke groet, Richard.
Reputatie 6
Badge +5
Het Richard,
Ik denk graag met je mee 🙂
Maar helaas reikt mijn kennis niet tot het oneindige wat betreft randapparatuur, Port Forwarding en het instellen van een DMZ.
Voor dergelijke onderwerpen kunnen wij kennis doorgeven die andere gebruikers hier gedeeld hebben, maar echte ondersteuning mbt troubleshooting voor bepaalde hardware kunnen wij niet bieden helaas.

Daarom hoop ik dat er nog community-leden hier aanwezig zijn die je nog kunnen helpen.
Zo niet, dan vermoed ik dat je weinig nog aan mij hebt in deze zaak.
Ik had graag meer voor je willen doen, maar spijtig genoeg ben ik niet alwetend.

Vriendelijke groet,
Ben
Hai Ben,

Jammer dat ook deze richting (nog) geen oplossing bied.

Het probleem is erg raar: Niet alle computers staan in de lijst om als DMZ aan te merken.
Ook zei het de modem gisteren, dat mijn laptop een ander IP nummer had gekregen, dan dat de laptop zelf zei. Laptop krijgt zijn IP van de Tele2 modem.....????
Alles wijst erop, dat de modem niet helemaal goed en consequent met MAC adressen, IP nummers en namen omgaat. Hij haalt ze doorelkaar.

Zij er meer mensen, die dit probleem hebben?
Of het andere probleem wat in mijn vorige bericht staat?
Reputatie 4
Badge +1
Ik kan me nog dit topic voor de geest halen dat ik een hele tijd geleden eens bekeken heb omdat ik toen in de gaten had dat sommige ISP,s ook op glasvezel het modem dichtgetimmerd hebben. Let wel dit gaat over KPN glasvezel maar misschien dat je er toch wat aan hebt?
Anders schrijf je in op de verschillende fora,s waar voldoende mensen zullen zitten die je zeker wel op weg kunnen helpen.
https://www.sat4all.com/forums/topic/327954-kpn-glasvezel-ander-modem-fritzbox/
Of schrijf je eens in op bovenstaand forum wellicht dat iemand daar een antwoord voor je heeft.
Zoeken alleen kom je soms niet verder dan is het ook zaak dat je gerichte vragen gaat stellen op die fora,s.

Kan je al met al wat tijd kosten om het voor mekaar te krijgen maar de aanhouder wint. Lukt het echt niet dan heb je er alles aan gedaan en kan je voor jezelf kijken of je andere stappen wilt nemen. Of de situatie proberen te accepteren hoe die is.
Dit probleem is geen probleem meer. De Tele2 modem is niet meer aangesloten. De Fritzbox hangt nu rechtstreeks aan de DSL lijn, en ik kan alles weer instellen, zoals het hoort.

Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 6
Badge +5
Ik las het in je andere topic. Goed gedaan. 😃
Dus geen last meer van DMZ (en ook niet meer nodig) op het Tele2 modem
wat blijkbaar niet altijd helemaal lekker werkt. 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Lekker bezig Tele2User2! 😃
Super leuk om te horen dat het ook werkt zo 🙂
Ik geef nog een reactie in het andere topic.
groet,
Ben