beantwoord

Fraude met mijn id?

  • 22 August 2019
  • 4 reacties
  • 372 x bekeken

Ik heb een vraag over een fraude geval.
Vandaag kreeg ik een onbekende vordering van LAVG met Tele2 Nederland B.V. als opdrachtgever. 23 september moet ik voorkomen. Ik ben onbekend met een overeenkomst met jullie en ben nog nooit klant geweest, het is mij dus een raadsel waarom ik deze vordering ontvangen heb. Vervolgens heb ik direct contact opgenomen met jullie klantenservice, maar ook daar is niets bekend, geen naam, geen aders, alleen wel mijn rekeningnummer. Omdat ik zo weinig gegevens heb krijg ik verder geen informatie en kon de medewerker NIKS voor mij doen, erg vreemd, omdat mijn rekeningnummer misbruikt wordt. Ik heb contact gezocht met LAVG en ook met het CMI,

Kan iemand die me verder kan helpen contact opnemen?

In het verleden is vaker nav een verloren id bewijs het een en ander geopend op ons naam.

Graag een reactie zsm
icon

Beste antwoord door eric 22 August 2019, 15:24

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 3
Badge +5
We hebben niks meer van je gehoord en daarom ga ik er nu vanuit dat het inmiddels is opgelost/ besproken met LAVG. Ik heb het topic gesloten.

Groeten Anton
Reputatie 3
Badge +5
Ik ben ook wel even benieuwd wat LAVG hier over heeft gezegd. Wanneer het bij een gerechtsdeurwaarder ligt kunnen wij er helaas ook niet zoveel meer mee doen.

Groeten Anton
Reputatie 7
Badge +8
Dus een dagvaarding door een deurwaarder voor de rechtbank? Daar moet je zeker naar toe. Er moet ook in staan waarvoor. Als ze alleen een rekening nummer hebben zonder naam of adres hoe komen ze dan bij jou terecht? In ieder geval aanwezig zijn anders ben je al verloren.
Reputatie 7
Badge +12
En wat zei het LAVG via 088 – 528 40 00? Zij moeten de betwiste factuur met je kunnen bespreken en daar bewijs voor leveren. Als een vordering uit handen is gegeven aan een incassobureau kunnen medewerkers van Tele2 er niets meer over zeggen.