beantwoord

Extreem lage internetsnelheid

• 4 december 2017
  • 13 reacties
  • 296 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 13 reacties
Hallo allemaal,

Nu is het algemeen bekend dat ik op mijn huisadres een trage verbinding heb, maar vanavond is het wel extreem!
Zie hieronder de speedtest.

Mijn vaste PC staat boven, maar zit aan de LAN verbinding. Is er storing toevallig?

Groet,
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 5 december 2017, 12:51

Zojuist mijn klantnummer toegevoegd.

Helaas nu weer storing. Internet ligt eruit en de TV/Radio geven ook aan dat er geen verbinding is. Dan maar verder op 4G....

Ik zie inderdaad dat er op dit moment een algemene storing gaande is in je Regio. Ik denk niet dat dit het originele probleem veroorzaakt.
Ik kom hier nog op terug als de grote storing opgelost is.

Gelukkig werkt het 4g nog 🙂
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Slechts connectors aan je ethernet kabel?
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Iridax,

Dat moet inderdaad een stuk beter kunnen!

Zou je een klantnummer aan je profiel kunnen toevoegen, Dan kijk ik even met jee mee.

Helaas nu weer storing. Internet ligt eruit en de TV/Radio geven ook aan dat er geen verbinding is. Dan maar verder op 4G....
Reputatie 4
Badge +3

Ik zie inderdaad dat er op dit moment een algemene storing gaande is in je Regio. Ik denk niet dat dit het originele probleem veroorzaakt.
Ik kom hier nog op terug als de grote storing opgelost is.

Gelukkig werkt het 4g nog 🙂
Bedankt voor de snelle reactie!

Gelukkig was de storing rond 15:30 weer verholpen. Helaas is de internetsnelheid weer traag. Ik heb even geen speedtest paraat. Kunnen jullie zien wanneer deze pieken/dalen in onze verbinding zit en of het aan de instellingen van de router ligt?
Reputatie 4
Badge +3
Het probleem is dat de verbinding er goed uit ziet op het punt waar ik kan meten, dit wil niet zeggen dat er geen storing is.

Om even alles uit te sluiten:
Als je een speedtest doet staan de andere apparaten uit?
Je hebt geen losse router of switch aangesloten waar deze pc weer op aangesloten is?
Het probleem is dat de verbinding er goed uit ziet op het punt waar ik kan meten, dit wil niet zeggen dat er geen storing is.

Om even alles uit te sluiten:
Als je een speedtest doet staan de andere apparaten uit?
Je hebt geen losse router of switch aangesloten waar deze pc weer op aangesloten is?

We zijn een week op vakantie geweest, vandaar de late reactie. Ondertussen is het weer raak. Een upload van 0,18mbps.

Alle apparaten staan verder uit en de pc is direct met een kabel aan het modum vast. Geen switch of losse router. Wat kunnen wij nu nog doen om deze snelheid omhoog te krijgen?

Edit: oei! Ik blijk nu ingelogd te zijn op mijn oude account, maar ik ben de auteur van dit topic.
Nu wel op het juiste account ingelogd. Overigens is de download snelheid verder okay. Ik ben gewend dat wij hier geen snelle verbinding hebben (oude bekabeling ben ik bang), maar de upload zie ik elke maand zo sterk achteruit gaan. Vorig jaar kwamen we nog uit op 0.80, maar zoals je ziet is het ondertussen al 0.11. :(

Reputatie 4
Badge +3
De snelheid die ik hier meet ziet er goed uit wel zijn de weerstand waarden wat vreemd.

Wat voor kabel zit er tussen het modem en de hoofdaansluiting? (Hoe lang en is hij rond)
Waar staat het modem?

Als deze 2 dingen kloppen wil ik toch de kpn eens naar de verbinding laten kijken.
De snelheid die ik hier meet ziet er goed uit wel zijn de weerstand waarden wat vreemd.

Wat voor kabel zit er tussen het modem en de hoofdaansluiting? (Hoe lang en is hij rond)
Waar staat het modem?

Als deze 2 dingen kloppen wil ik toch de kpn eens naar de verbinding laten kijken.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd: wat houden weerstand waarden precies in?

Het modem staat beneden naast de hoofdaansluiting in de muur. Kabel is degene die is meegeleverd met het modem. Die is nog niet zo lang geleden vervangen.

Overigens geeft zowel de wifi als de LAN een gelijke snelheid (kleine nuance daar gelaten).
Reputatie 4
Badge +3
We meten bij een signaal een weerstand op de lijn. Per kilometer verwacht ik een bepaalde waarde, wat ik nu aflees wijkt daar van af wat vreemd is. Dit kan een indicatie van van een instabiele verbinding ook als zien we meestal onderbrekingen van de lijn.

Ik wil eerst een nieuwe kabel opsturen, helpt dit niet dan hebben we alles aan onze kant gedaan en ga ik de kpn aansturen.
Er is een nieuwe kabel onderweg met de post, je kunt deze binnen 3 werkdagen verwachten.
We meten bij een signaal een weerstand op de lijn. Per kilometer verwacht ik een bepaalde waarde, wat ik nu aflees wijkt daar van af wat vreemd is. Dit kan een indicatie van van een instabiele verbinding ook als zien we meestal onderbrekingen van de lijn.

Ik wil eerst een nieuwe kabel opsturen, helpt dit niet dan hebben we alles aan onze kant gedaan en ga ik de kpn aansturen.
Er is een nieuwe kabel onderweg met de post, je kunt deze binnen 3 werkdagen verwachten.

Helaas is de snelheid niet verbeterd de afgelopen dagen. Overigens hebben wij zelf al eerder van kabel verwisseld, maar dat gaf geen verschil in snelheid.

Wij zouden het enorm op prijs stellen als er iemand langs zou kunnen komen. Wij kunnen zelf alleen speculeren wat er mis is, maar we hebben liever dat er een professional naar kijkt.
Reputatie 4
Badge +3
Ik stuur je een nummer zodat we een monteur ik kunnen gaan plannen.