beantwoord

extreem hoge ping

• 6 januari 2018
  • 29 reacties
  • 3872 x bekeken

Beste...
VDSL van Tele2
Alles gigabit bekabeld.
Niets veranderd aan de settings
Maar sinds een weekje niet te gamen online, door deze ping.
Gaat van 200 to 500.
Zowel op de ps4 als op een pc is de ping tijdens het gamen hoog.
Er is ook geen verschil in een server of ander spel.
Heel soms een goede ping.
En alles al een keer gereboot..

Vaag, wat is de maximale ping die ik mag hebben volgens Tele 2?
Of wat zou normaal moeten zijn?
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 10 januari 2018, 14:22

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik hier geen oplossing voor kan geven en dat onze verbinding er goed uit ziet. Die reactie zal het zelfde blijven voor iedereen. Ik kan geen oplossing aanbieden voor een hoge ping. Mijn excuses voor het ongemak.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Gewoon om zeker te zijn, want voor ping de server is ook belangrijk, wat zegt speedtest.net?

Kans dat de verschillende games die je geprobeerd hebt tegen het zelfde server spreken kan groot zijn.
mm hierbij wat linkjes..
Het lijkt erop dat Tle 2 niet buiten eur op komt met normale ping. [ niet betaald misschien? ]
http://www.meter.net/ping-test/
Hoop dat je deze link kunt zien? [ anders in de bijlage ]
Reputatie 5
Badge +2
@Dombo 71

Als ik zo kijk naar de ping tests naar de USA en Canada dan zien die er harstikke normaal uit. Duitsland is ook gewoon netjes met tussen de 20 - 30 ms.

Dus even uit nieuwsgiergheid... Op welke games heb je last van de hoge ping?
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad, dat zijn normale waarders van hier naar Noord-Amerika.

Misschien is er ergens een storing met de servers, of in de verbinding tussen in waar Tele2 geen controle heeft.
Reputatie 5
Badge +2
Precies... Ik zie helemaal niets vreemds in deze waardes. De afstanden verschillen ook enorm veel dus daar kun je niets zinnigs uit halen. Als ik dan gewoon even Amsterdam als een meetpunt pak dan krijg je de onderstaande afstanden.

Frankfurt = 400 km hemelsbreed van Amsterdam. (ongeveer)

Los Angeles (USA) = bijna 9000 km hemelsbreed.

Toronto (Canada) = ongeveer 6000 km hemelsbreed.

Een connectie met een server op langere afstand zorgt gewoonweg voor een hogere ping. Het heeft soms ook te maken met het land waar de server gehost wordt en de kwailiteit van hosting van het spel zelf. Met games van Ubisoft via Uplay heb ik altijd belabberde connectie vergeleken met andere games. Rainbow 6 Siege spant bij mij daar wel mee de kroon. Wordt je gewoonweg heel vaak in servers geknikkerd die vanuit de US gehost worden.
arma 3
rocket leauge
whar tunder
Fortnite
need for speed

Maar 600 ping is het spel rood dus niet normaal te spelen...

Wat kan ik dan aan die hoge ping doen?
Reputatie 5
Badge +2
Arma 3 ---> Ligt eraan waar de server gehost wordt

Rocket League --> Zelfde verhaal. Tenzij je het zelf selecteert kan je in Aziatische servers worden gegooid

Warthunder ---> Zelf nooit problemen mee gehad maar ook hier kun je selecteren op welke server hosting je max wilt (EU bijv)

Van de andere twee weet ik niet zo gauw hoe het zit qua hosten. Heb je dezelfde ping ook op de Europese servers?
mmm

Maar als ik toch naar EU server kijk en die instel...
Is mijn ping toch hoog.

En dan?
Of wat kan IK doen aan ping?

Thanks by the way...😍
Reputatie 5
Badge +2
Vreemd... op een EU server hoor je eigenlijk maximaal 100 ping te krijgen. Normalitair ligt het tussen de 20 en 50(afhankelijk van waar de server gehost is) En dat is zelfs nog ruim genomen met belabberde wifi connectie en barslechte hosting. Je bent ook niet aan het torrenten tijdens het gamen neem ik aan?

Je hebt de verbinding naar de PC en PS4 rechtstreeks in het modem zitten en niet via een switch of splitter bijvoorbeeld? Ik heb zelf een keer problemen gehad met mijn eigen verbinding hierdoor. Switch was defect waardoor mijn connectie naar de PS4 gewoon compleet inkakte.
mmm
alles cat 6 [ 5e ] kabels.
Asus router er tussen...
Maar kabel ook al rechtstreeks in tele 2 modem gehad. [ geen verschil ]
Downloaden, dat mag toch niet? ;-)
Heb ook al eens alles uit en alleen het spel geprobeerd. [ ps4 en pc ] geen verschil.

Zijn er geen poorten oid die open moeten/kunnen?
Er is wel degelijk wat aan de hand. Echter niet alleen bij Tele2. Normaal heb ik een ping van rond de 17 ms. en momenteel dik over de 100 ms. (zowel inkomend als uitgaand). Niet zo extreem als sommige mensen hier, maar 100 ms. is absoluut teveel.

Ik heb echter ook een eigen server in een datacentrum en normaal heb ik daarvandaan naar 8.8.8.8 (google) een ping van 0.4 ms. Maar nu: (dus vanaf mijn server) tusen de 70 en 80 ms.

Nog aparter wordt het als ik via mijn vpn 8.8.8.8 ping. Dan heb ik weer een normale waarde van 13 ms. en naar mijn Tele2 gateway rond de 14 ms. en naar mij Tele2 huisaansluiting 17 ms. Maar via de vpn naar mijn server krijg ik eveneens >100 ms.

Het lijkt er dus sterk op dat zowel Tele2 als mijn server op eenzelfde knooppunt zitten aangesloten en dat vanaf dat knooppunt ergens de hoge ping ontstaat, bijvoorbeeld door een omleiding (door een storing, niet betaalde rekening, te weinig capaciteit ingekocht, etc.) die eerst de hele wereld rondgaat voordat je (bij wijze van spreken) weer bij je buurman in het huis naast je terecht komt.

En omdat mijn verbinding met mijn vpn blijkbaar niet via dat knooppunt loopt en mijn vps zelf ook niet van de knooppunt gebruik maakt heb ik via mijn vpn dus minder last van die hoge ping.
oke...
Dus er is meer..
Maar nu??

En even voor een niet zo ervaren forum gebruiker van het bewonderenswaardige tele2 forum..
Heb ik nu reactie van Tele 2 zelf????
Of gaan we nu pas een langdurig bel traject in?

Of wat is de route?
Reputatie 7
Badge +2
Tele2 moderatoren pakken topics in volgorde op, dus kans dat je topic morgen of overmorgen opgepakt wordt.

Echter kunnen ze vanuit jou eigen tests zien dat jou verbinding perfect is, je kan verschillende servers met goed latency pingen.

Zo ik weet eigenlijk niet wat ze hier voor jou kunnen betekenen als het probleem bij de andere kant ligt.

Want jij ervaart die hoge latency (200+Ms) ook met PC games? Dus niet alleen op de PS4?
Yep niet alleen ps4 ook pc games..

Maar ik mag aannemen dat een pingtest naar een [ altijd ] vast punt iets anders is dan een ping naar een server..
Reputatie 5
Badge +2
@Dombo 71

Hey Dombo71!

Sorry dat ik een een tijdje niet reageerde. Lag helaas even knockout i.v.m. griep haha. We kunnen het beste even wachten op een moderator van Tele2 zodat die je verbinding kan uitlezen. Misschien dat daar wat uit komt. Als mede-forum gebruiker kunnen we je niet echt verder helpen hiermee.
Reputatie 5
Badge +3
Zoals aangegeven kunnen we helaas niet echt iets als de server hoge pings geven. Je verbinding lijkt volgens de test goed. Als je wil dat ik kijk wat je modem aangeeft kan ik dat voor de zekerheid een keer nakijken. Zou je hiervoor in een privebericht je naam, volledig adres en geboortedatum kunnen sturen?
Jasper, done.

Maar zoals gevraagd toch ook een reactie op het antwoord van N.ospam.
Hoge ping.

Omdat veel mensen er niet zeker van waren of het probleem van de hoge ping bij hen zelf lag of bij Tele2 heb ik mijn ervaring daarmee hier op het forum weergegeven.

En voor alle duidelijkheid: Ik ben geen medewerker van Tele2 (zouden ze wel willen) en heb zelf ook last van die hoge ping. Laat staan dat ik daar iets aan zou kunnen doen. Ik denk zelfs dat medewerkers van Tele2 zelf er weinig aan kunnen doen.

In feite huren Tele2 en ook andere Telecom providers en ook het datacentrum waar ik mijn servers heb staan netwerk capaciteit in van weer andere bedrijven en zijn zij weer van die bedrijven afhankelijk, net zoals wij dat van Tele2 zijn.

Het was mij immers al snel duidelijk dat de hoge ping niet specifiek bij Tele2 lag, maar ergens in de netwerk infrastructuur moest liggen waar ook Tele2 gebruik van maakt. Daarnaast is het opvallend dat de hoge ping voornamelijk aanwezig is tijdens de uren dat er tv wordt gekeken. Overdag heb ik een normale ping, maar vanaf een uur of 5 's avonds begint de ping op te lopen en begint na 12 uur 's nachts weer af te nemen. Zowel bij Tele2 als mijn servers in het datacantrum.

Uit navraag vandaag bij het datacentrum waar ik mijn servers heb draaien werd mij verteld dat waarschijnlijk Telia, een Zweeds/Fins netwerkbedrijf, waar Tele2 blijkbaar ook netwerk capaciteit van inhuurt de veroorzaker van de hoge ping is.
Let wel. Dat werd mij zo verteld, maar of dat ook werkelijk de schuldige is kan ik natuurlijk nooit met zekerheid stellen.

Wel is het zo dat het datacentrum waar ik mijn servers heb draaien al heeft aangegeven zich, naast Telia, ook op meer andere netwerk providers aan te zullen sluiten om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen. Een adequate reaktie van mijn datacentrum dus op de hoge ping.

Waar ik dan ook enorm in ben teleurgesteld is, dat toen ik zelf vanmorgen Tele2 belde om aan te geven dat Tele2 zo snel mogelijk de problemen met de hoge ping bij hun eigen netwerk provider aan moet melden zodat het ping probleem opgelost kan worden, werd dit door de helpdesk medewerker geweigerd omdat hij daarvoor niet over de geeigende kanalen beschikte (lees: hij kon dat niet in zijn helpdesk systeem invoeren). Ook beweerde hij dat hij dat op geen enkel andere wijze aan zijn management door kon geven, maar dat hij zijn best zou doen. Nou als het zo moet dan weet ik het wel!

Tele2 wil dus blijkbaar geen enkele moeite doen om dit soort problemen opgelost te krijgen. Voor mij, hoewel ik al jaren bij Tele2 zit, wordt het daarom zo langzamerhand toch eens tijd om naar ander providers uit te gaan kijken. Om dezelfde reden ben ik trouwens al opgestapt bij Tele2 mobiel.

De enige manier waarop wij, als consument, hier hopelijk nog iets aan kunnen doen is door keer op keer weer te klagen over de hoge ping. Misschien dat Tele2 dan wel in beweging komt.

Dus bel met je klacht over de ping net zo lang naar Tele2 dat ze het probleem met de ping aan gaan pakken!
mmm Dat is ook wat mij opviel.. [ er zijn momenten dat het redelijk goed gaat ]

De spellen waar ik het over had spelen we al 'jaren" .... zonder echt hoge ping.[ was te goed mee te spelen ]
Zelfs tot een paar maandjes geleden nergens geen last van.....

Ik heb aan Jasper ook via PM een reactie gevraagd. [ nog niet gekregen ]

wat mij wel opvalt via de Wifi van mijn buren [ glas ] gaat het stukken beter..[ WIFI dus!!]
Dus ik denk dat het toch ook wel voor een stukje bij Tele 2 zit.

Ik ben erg benieuwd naar een reactie.
Reputatie 7
Badge +2
Maar iets aan je theorie klopt niet, TS heeft alleen probleem met latency bij games, flink ping tijden.

Zelf heb ik tests op Tele2 vast en mobiel netwerk gedaan, geen probleem. 9ms voor vast/WiFi en 19 voor LTE.

Normaal gesproken zijn ISPs ook niet afhankelijk van een enkele bedrijf.
mmm Dat is ook wat mij opviel.. [ er zijn momenten dat het redelijk goed gaat ]

wat mij wel opvalt via de Wifi van mijn buren [ glas ] gaat het stukken beter..[ WIFI dus!!]
Dus ik denk dat het toch ook wel voor een stukje bij Tele 2 zit.

Wifi heeft er in dit geval niets mee te maken.

Het gaat er om volgens welke route jij vanuit je huis bij de TELE2 servers komt. Dat is net zoiets als dat jij met de bus vanuit maastricht naar Amsterdam moet en de bus moet langzaam rijden omdat die in een file terecht is gekomen terwijl een vriend van je, die uit Groningen komt, nergens last van heeft.

En je buurman maakt sowieso al gebruik van een andere infrastructuur (glas?) en maakt wellicht ook nog eens gebruik van een andere provider. Dat is net zoiets als dat hij met het trein vanuit Maastricht naar Amsterdam gaat. En die heeft sowieso geen last van de file waar jij in zit.
Maar iets aan je theorie klopt niet, TS heeft alleen probleem met latency bij games, flink ping tijden.

Zelf heb ik tests op Tele2 vast en mobiel netwerk gedaan, geen probleem. 9ms voor vast/WiFi en 19 voor LTE.

Normaal gesproken zijn ISPs ook niet afhankelijk van een enkele bedrijf.

Ik vindt het ontzettend fijn voor je dat jij geen last van een hoge ping hebt en andere klanten van Tele2 wel. Daar mag je best trots op zijn hoor, deze enorme prestatie. Heb je dat pingen helemaal zelf gedaan?

Dat helpt de mensen die wel last een hoge ping hebben echter helemaal niets bij het oplossen van hun probleem.

Bovendien zou je je sieren als je eerst ook nog eens mijn eerdere reactie over dit onderwerp op dit forum zou lezen voordat je je volstrekt zinloze commentaar levert. Je zou de wereld daarmee van een hoop nutteloos gewauwel verlossen.
Reputatie 7
Badge +2
De ping tijden zijn tegen de arma 3 EU servers in duitsland en frankrijk, was vergeten te melden.

Een grootschalige probleem bij het achterliggende netwerk van Tele2 zou een grotere impact hebben, daarnaast zou dat snel bovenwater komen.

Voor de TS, bekijkt een mod als hij iets vreemds ziet in de verbinding.

Je kunt zelf ook een topic aanmaken als je last van heb.

Als jullie (TS en jij) bekend maken tegen welke servers jullie de test doen, kunnen andere gebruikers ook tests uitvoeren.

On a different note,

Epicgames, dev van Fortnite, verwacht problemen met online services, wordt niet expliciet over latency gesproken, maar wel fouten waar mensen uitgegooid worden of helemaal niet kunnen inloggen, boosdoener is het uitrol van het benodigde patches om meltdown te voorkomen.
Ik ben TS

Maar ik ben geen forum goeroe...
Bellen heeft geen zin.... Maar idt gaat alweer een gebed zonder einde worden.. Incl pro suport van Tele2?

De simpele vraag waarom eerst geen last en nu wel en dan niet met 1 spel.
En dan de overtuiging dat de wifi via mijn buren wel werkt...
Mag ik toch een aanname doen dat er iets mis is bij Tele2.
Want als het aan [ alleen ] de servers zou liggen heeft mijn buurman toch ook een erg hoge ping...

En juist omdat hij op een andere glas provider zit, geeft aan dat er iets mis is...
Want nogmaals eerst geen last en nu bijna bij alle online spellen in Europa servers.
En dan maar te zwijgen over Us of Azie..

In mijn ogen ligt er tot de buurtkasten overal glas.
En gaat het om het laatste stukje of adsl of vdsl of glas hebt.
Dat laatste stukje zonder glas neem ik voor lief vandaar vdsl, kost me wat ping........
Maar was heel goed mee te leven totdat??

Maar dat verklaart niet mijn simple vraag.
waarom eerst laag en nu heel veel ping

Edit:
En dit forum tele2 kom op zeg...
Ik nu al een " blijvertje" omdat ik 20 reacties heb...[ alleen omdat het moet, niet omdat ik het WIL ]
Is het een spelletje ofzo, of geboren uit kostenbesparing.

Een blijvertje terwijl ik niet blij ben poepoe jullie durven zeg
Reputatie 5
Badge +2
@Dombo 71

Via het forum hulp zoeken vraagt helaas wat geduld. Het forum is voornamelijk opgezet zodat klanten elkaar kunnen helpen of informatie delen. Moderators lezen het forum wel alleen de support is niet direct zoals met de telefonische klantenservice. Goed dat je in ieder geval je gegevens even naar Jasper hebt gestuurd. Hij kan nu je lijn onderzoeken om te kijken of er een probleem is en indien nodig contact opnemen met KPN (eigenaar van de bekabeling in de grond en de wijkcentrales) of met HQ Tele2 om een oplossing te zoeken.

Let wel dat het soms even een dag of wat kan duren voordat je een reactie krijgt. Het voordeel is wel dat de Moderators op het forum redelijk veel kennis hebben aangezien ze op een "hogere" afdeling werken en gelijk ook wat voor je kunnen betekenen in de meeste gevallen. Mocht het probleem toch complexer lijken dan gewoonlijk dan zullen ze je hier ook gelijk over informeren. Tot die tijd is het even slikken helaas.

En wat betreft de forumtitels.... Gewoon lekker negeren 🙂 Persoonlijk vindt ik ze ook een beetje knullig maar goed... het is een stukje design van het forum geweest en daar hebben we het mee te doen 😛

@n.ospam

Het probleem dat jij beschrijft lijkt mij eerder een capaciteitsprobleem in de wijkcentrale. Iets anders dan waar Dombo71 last van schijnt te hebben. Al helemaal omdat je aangeeft dat de problemen vooral spelen in de avond uren wanneer meer mensen " op het netwerk " zitten. Dus zoals @Rena Chan al heeft aangegeven, het is handig om even je eigen topic aan te maken in plaats van hier te gaan posten. Een moderator zal jouw klacht niet behandelen als je deze vermeldt in een topic van een ander persoon zoals ook duidelijk staat beschreven in de huisregels van het forum.

Tevens.... jouw klacht staat los van de problemen die Dombo71 heeft dus laten we aub niet allerlei dingen gaan roepen en onnodige irritatie en frustratie voor elkaar opleveren. Jullie beiden hebben problemen... dat is nu wel duidelijk... maar de oorzaak kan compleet verschillend zijn en laten we dat voor nu eerst voor ogen houden.

Bovendien zou je je sieren als je eerst ook nog eens mijn eerdere reactie over dit onderwerp op dit forum zou lezen voordat je je volstrekt zinloze commentaar levert. Je zou de wereld daarmee van een hoop nutteloos gewauwel verlossen.

Bovendien is dit soort taalgebruik ook volstrekt zinloos en onrespectvol. Laten we a.u.b. op dit forum, ondanks de frustraties over jouw persoonlijke klacht, wel vriendelijk en netjes tegen elkaar blijven!