vraag

en wat nou als je geen stekker ingang voor je modem hebt....

• 4 juli 2020
  • 7 reacties
  • 176 x bekeken

nieuw modem ontvangen, oude modem weggehaald. De draadjes zaten in een soort kabelboom gedrukt. Maar welke kleuren moet ik nu weer gebruiken. ik kan niets met opmerkingen over LR IS aansluiting. geen idee wat dat is. 

de kabelboom die bij mij binnen komt heeft telkens een rode, blauwe, witte en oranje draad. en dat een keer of 20 …. 

7 reacties

@david zakelijk 

zou je een foto kunnen plaatsen ?

hij moet gewoon weer op de zelfde aarderpaar aangesloten wo

voorheen zat ik met een aantal kabels op het aderpaar links bovenin en ik begreep uit eerdere berichten van andere discussie dat ik blauw en rood weer moet aansluiten. Maar welke van de kleuren van het telefoonsnoertje moet ik dan gebruiken. Ik weet niet welke kleuren of posities in de router worden aangesloten.

Reputatie 7
Badge +4

Dit lijkt een bedrijf of appartement aansluiting. Of heb je een heel groot woonhuis?

Hallo @david zakelijk 

Dat is een IS/RA 20 hier komen 20 lijnen op binnen.

je probeert nu een UTP kabel er op aan te sluiten. dat kan wel maar dan moeten we even weten hoe de stekker aan de andere kant is gemonteerd. er word maar 1 aardepaar gebruikt van de 4. als je dus de goede aansluit zou het moeten werken.

Officieel is het blauw / wit blauw welke dan op de bovenste rood / blauw komt. maar die standaard houd niet iedereen Zich aan. 

OK, nu begrijp ik het ofschoon het hiermee nog niet is opgelost want heb zo'n beetje elke combi gebruikt en krijg nog steeds geen signaal. Had beter het oude modem kunnen laten zitten want krijg dat nu ook niet meer werkend. Zal er een monteur bij moeten halen die zelf een kabel kan knellen, dan weet ik iig zeker dat het probleem daar niet in zit.

Die 20 lijnen geven toch niet allemaal een signaal of wel?

Reputatie 7
Badge +1

Tsja zowel wij als mede-klanten als Tele2 hebben geen zicht op wat er allemaal in de woning is geknutseld aan bekabeling.

Reageer