beantwoord

DSL connection is down

• 13 maart 2016
  • 13 reacties
  • 2008 x bekeken

• Is lekker bezig
  • 5 reacties
Hallo,

Sinds de automatische/gedwongen overstap op het nieuwe modem voor het nieuwe netwerk hebben we constant problemen met de stabiliteit van het internet. We kunnen ongeveer 1 of 2 per 5 tot 10 minuten op het internet (of TV kijken) voordat de boel weer offline is. Inloggen op het modem levert meestal de volgende melding op:

"Your DSL connection is down. Verify that your MediaAccess Gateway is correctly connected to your phone line. If the problem persists, check your documentation."

Zelfs als de DSL-connectie wél goed/werkend is, kan het soms voorkomen dat het internet/de TV het niet doet. Overigens komt het ook voor dat de internetconnectie wel werkt, maar de DNS-connectie niet; dit zorgt natuurlijk er ook voor dat het internet het alsnog niet doet. Paar puntjes voordat die gevraagd worden:

- Ik gebruik het nieuwe modem (dat TechniColor-ding o.i.d.)
- Ik gebruik de bijgeleverde kabels
- Aangesloten op een ISRA-punt
- Ik heb de handleiding doorgelezen en, zoals aangegeven, krijg ik het wel aan het werk; het is alleen allemaal erg instabiel
- Ik heb het modem al een paar keer van het stroom gehad
- Ik heb heb modem al gereset via de reset-knop
- Ik heb al geprobeerd om het via een externe router (TP-link) laten lopen, zonder enig resultaat
- Met het oude modem/netwerk werkte het allemaal wél
- Bekabeld internet/de laptop d.m.v. een netwerkkabel aan het modem hangen werkt óók niet
- De melding die ik veelal in Windows krijg is 'Beperkt' (WiFi/netwerk-icoontje met een geel uitroepteken erdoorheen)
- De functie 'Probleem oplossen' werkt soms, maar niet altijd

Via de functie 'Check connectivity to the Internet' krijg ik trouwens het volgende terug (X = rood kruis, V = groen v'tje):

- X DSL: Your DSL line is not synchronized. Check if your phone line is correctly connected to your MediaAccess Gateway.
- X Ethernet: No Ethernet activity detected.
- V PPP
- V Native IPv4
- X Native IPv6: Native IPv6 disabled for this Internet service.
- X Internet: Connectivity to IPv4 Gateway (IP-adres).

Graag hoor ik hoe ik dit op kan lossen. Oplossingen die ik op Google heb gevonden zijn vrijwel allemaal dat er een monteur is langsgekomen om het e.e.a. (thuis of in de wijkcentrale/het wijkkastje o.i.d.) in te stellen. Alvast bedankt.

- Guido.
icon

Beste antwoord door Gble 10 mei 2016, 07:53

Hallo Ben,

Er is een monteur langsgekomen en hij heeft mij verteld hoe ik het e.e.a. aan de kabels aan moest passen; ondertussen is de verbinding al ruim 8 dagen online. Het lijkt erop dat het deze keer écht is opgelost. Dank u!

- Guido.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Guido,
Bedankt voor je bericht en balen zeg, dat het internet zo instabiel is.
Hier wordt je niet vrolijk van, dat begrijp ik goed.

Ik zie ook dat je al wat onderzoek hebt gedaan naar de toedracht en wat er gedaan kan worden.
Top!
Ook zie ik dat je je klantnummer hebt opgegeven bij registratie.
Mooi 🙂 Ik kan meteen aan de slag voor je.
Naar aanleiding van je bericht ga ik het ook meteen uitzetten en willen we graag contact met je om de zaak te bespreken.
We zullen snel contact met je zoeken.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hey Guido,
Ik zie dat mijn collega je vandaag heeft gesproken!
Gelukkig zijn we weer een stap verder.
We gaan een monteur naar je toesturen, om te zien of hij de instabiliteit ook kan meten bij je thuis.
Wanneer deze is geweest zullen we nog een keer contact opzoeken.
Als je in de tussentijd nog vragen hebt, hoor ik het graag van je.
Vriendelijke groet,
Ben
Hallo Ben,

Ik ben inderdaad gebeld door je collega en er zou binnen een paar werkdagen contact worden opgenomen. Dit is nog niet gebeurd. Echter is de verbinding op het moment van schrijven bijna 1 dag en 15 uur online, dus misschien is er al iets veranderd? In ieder geval bedankt voor je reacties en hulp.

- Guido.
Reputatie 6
Badge +5
Hey Guido,
Bedankt voor je reactie.
Als het goed is zullen we vandaag weer contact met je zoeken om het te bespreken.
Gelukkig is het modem nu werkzaam. Laten we straks bespreken hoe het in het weekend was.
Vriendelijke groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hi Guido,
Ik zie dat mijn collega je al gebeld heeft 🙂 Super om te horen dat het nu geregeld is.
Als ik nog iets voor je kan doen, hoor ik het graag.
Groet
Ben
Hallo Ben,

Het is de afgelopen paar dagen weer precies hetzelfde als voorheen; om de 10 minuten ligt alles (DNS en internet) er weer uit. Volgens mij heeft jouw collega het ticket gesloten; kan dit weer geopend worden?

Alvast bedankt voor je reactie.

- Guido.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Guido,
Ik heb een nieuw ticket aangemaakt. Oude, gesloten tickets kunnen helaas niet worden heropend.

We zullen snel contact opnemen met je om de situatie met je te bespreken.
Dank je wel voor je reactie.
Groet,
Ben
Hallo Ben,

Er is net een monteur geweest en hij zei dat zij alleen de kabels van buiten naar binnen controleerden, en volgens hem was daar niets mis mee. Grote kans dus dat het aan het modem ligt, aangezien de problemen zijn begonnen toen we over zijn gegaan op het nieuwe netwerk. De monteur was na een paar minuten weer weg en er is verder ook geen nieuwe afspraak gemaakt, omdat hij volgens hem niks voor ons kon betekenen.

Is er een mogelijkheid dat we een ander modem opgestuurd krijgen en dat we het huidige modem retour kunnen sturen? Of moeten we iets anders doen?

- Guido.
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor de update Guido.
We gaan snel checken welke mogelijkheden er nog meer zijn voor je.
We nemen snel contact op met je om dit te bespreken.
Vriendelijke groet,
Ben
Ik ben op 5 april gebeld en toen werd mij verteld dat ik weer binnen 5 werkdagen gebeld zou worden om nóg een afspraak te maken. Ik ben pas 4 dagen geleden (20 april) weer gebeld, maar toen kon ik niet opnemen. Daarna is er geen poging ondernomen om nog een keer een afspraak te maken.

Ik hoop dat er snel een oplossing kan komen, want naast het feit dat het erg irritant is en jullie product/dienst waarvoor wij betalen gewoon niet werkt, hebben mijn vriendin en ik onderhand ook extra kosten doordat we over onze databundels heengaan omdat de verbinding constant wegvalt zonder dat we iets door hebben.

- Guido.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Guido,
We zijn in gesprek met de partij die verantwoordelijk is voor de infrastructuur.
Helaas is er een vertraging gekomen in de werkzaamheden van deze partij, waardoor dit allemaal langer duurt dan we hadden verwacht.
We doen ons best om het zo snel mogelijk op te lossen. Uiteraard houden we je op de hoogte van de voortgang.
Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, hoor ik het graag.
Groet,
Ben
Hallo Ben,

Er is een monteur langsgekomen en hij heeft mij verteld hoe ik het e.e.a. aan de kabels aan moest passen; ondertussen is de verbinding al ruim 8 dagen online. Het lijkt erop dat het deze keer écht is opgelost. Dank u!

- Guido.
Reputatie 6
Badge +5
Ah, geweldig om te horen Guido!
😃 Daar ben ik ook heel blij mee.
Ik ga het dan als antwoord markeren en je nog een privébericht sturen als afsluiter.
Mocht het toch nog een keer gebeuren dat er iets niet helemaal goed gaat, laat het me dan direct weten, en dan ga ik er weer naar kijken.
Bedankt dat je laat weten dat het weer werkt!
Groet,
Ben