beantwoord

Downloadsnelheid altijd lager dan verwacht - Internet Light

• 18 juli 2018
  • 5 reacties
  • 998 x bekeken

Goedemiddag,

ik sluit mij aan bij de rij mensen die zich al hebben beklaagt over trage downloadsnelheid. Ik heb zojuist op de Tele2 website gelezen hoe dat zit met aangeboden en werkelijke snelheid. Ergens (anders) las ik dat ik minimaal 75% van de verwachte snelheid moet krijgen (iets met wetten en contracten). Ik heb het idee dat ik eigenlijk altijd te trage downloadsnelheid heb, maar misschien mis ik iets. Mogelijk verwar ik Mbits met MB's?

Dit is mijn situatie:
- Ik heb Internet Light
- Volgens de berekening op de Tele2 website zou mijn werkelijke downloadsnelheid 15Mbits/s moeten zijn
- In de praktijk is die altijd op zijn hoogst 1,5 Mbits / s. Bij grote bestanden downloaden kan het schommelen tussen ongeveer 0,500 en 1,6 Mbits (in het download scherm van Firefox wordt gesproken over MB, maar ik neem aan dat ze hiermee Mbits bedoelen, en niet Megabytes?).
- Ik heb een vaste aansluiting, die bovendien dicht bij het modem zit
- Ik heb een vrij nieuwe PC. Ook de laptop is nieuw (heeft zelfde probleem).
- Er zijn geen andere apparaten in verbinding met Internet
- Ik woon in een flat (!)
- Ik heb een modem van Tele2 uit 2011

Als mijn rekenvaardigheden mij niet in de steek laten dan krijg ik in de praktijk dus slechts 10% van de verwachte downloadsnelheid. Dat is ver onder niveau. Hoe zit dat? Klopt mijn interpretatie van de gegevens? Kan er nog iets aan gedaan worden?

Met vriendelijke groet,
René
icon

Beste antwoord door Mario van Tele2 18 juli 2018, 15:29

Hallo,

Je snelheid is in orde 😛

Current downstream: 15324 kbps
Current upstream: 1020 kbps

Ik denk dat je de Mbits met MB's aan het verwarren bent :)

Je snelheid is goed niks aan het handje 🆒

Groetjes,

Mario van Tele2
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Doe eens de postcode check op de website van Tele2. Dan zie je wat er bij jou geleverd kan worden en wat de te verwachten snelheid is. Op mijn adres is dat dus 11 Mb/s.

Download metingen altijd even met een ethernetkabel rechtstreeks in het modem uitvoeren.
Je kunt ook even de klantenservice bellen, die kunnen op afstand in je modem inloggen, een lijnmeting doen en eventueel monteurs aansturen.
Doe eens de postcode check op de website van Tele2. Dan zie je wat er bij jou geleverd kan worden en wat de te verwachten snelheid is. Op mijn adres is dat dus 11 Mb/s.

Download metingen altijd even met een ethernetkabel rechtstreeks in het modem uitvoeren.
Je kunt ook even de klantenservice bellen, die kunnen op afstand in je modem inloggen, een lijnmeting doen en eventueel monteurs aansturen.

Dag Eric,

die postcode check had ik al gedaan. Daarvan was het resultaat de 15 Mb/s die ik in mijn openingspost noemde. Ik gebruik al een ethernetkabel tussen modem en PC.

Zo'n lijnmeting klinkt goed. Ik zal kijken of ik tijd kan vinden om de klantenservice te raadplegen.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Je snelheid is in orde 😛

Groetjes,

Mario van Tele2
Hallo,

Je snelheid is in orde 😛

Groetjes,

Mario van Tele2

Ik schaam me een beetje 😛 Nadat ik je post had gelezen drong het tot me door waar mijn denkfout zat! Er zat blijkbaar ook een fout in de uitslag van mijn IQ test. Die moet niet 116 zijn maar 11,6! Beetje dom van me. Mijn excuses voor het verspillen van iedereens tijd! :D

Dan is er geen probleem en kan deze post gesloten worden 😃
Reputatie 4
Badge +1
Geen probleem! Daarvoor zijn wij hier he :P

Ik zal de post sluiten!