beantwoord

Doe-het-zelf pakket retour gestuurd door PostNL omdat Tele2 het bezorgadres niet heeft gewijzigd

• 24 maart 2018
  • 18 reacties
  • 619 x bekeken

Op 20 maart heb ik een medewerkster van Tele2 gesproken, ik wilde namelijk mijn bestelling annuleren c.q. opzeggen omdat de oplevering van mijn huis was vertraagd en het pakket te vroeg zou worden bezorgd. Een nieuwe bestelling had ik al aangevraagd, ik wilde immers wel bij Tele2 blijven, zij het met een latere installatiedatum.

De medewerkster vond het veel gedoe (voor Tele2?) als ik zou annuleren en een nieuwe bestelling zou plaatsen. Ze vertelde mij dat het het pakket gewoon bij de buren zou worden bezorgd, wat ik absoluut niet wil aangezien ik mijn nieuwe buren niet meteen tot last wil zijn.
*Even on a side-note: ik had twee dagen eerder contact gehad met een live-chat medewerker, van het gesprek heb ik een screenshot opgeslagen. De medewerker zei namelijk dat het pakket naar alle waarschijnlijkheid op het postkantoor zou worden bezorgd. Grappig genoeg kwam ik zojuist op de website van Tele2 de volgende tekst m.b.t. het doe-het-zelf pakket tegen: "Als je op dat moment niet thuis bent mag UPS of PostNL het afleveren bij de buren. Je kunt het pakket nergens afhalen [...]" Beetje jammer, dat er zo tegen mensen wordt gelogen.*
Hoe dan ook, ik had nog geen track-and-trace ontvangen dus Tele2 kon het bezorgadres wijzigen naar mijn huidige adres. Super fijn, goede oplossing dacht ik! Niet een halfuur na het gesprek ontvang ik de track-and-trace op mijn mail. Bezorgadres? Mijn toekomstige woning, waarvan ik de sleutels niet heb als het pakket wordt geleverd..
Ik die avond na werk dus weer met Tele2 bellen. De medewerker vertelde mij dat het niet goed was gegaan met het aanpassen van het bezorgadres, maar het zou wel goed komen, want het pakket zou wel op een retail adres zoals de Primera worden bezorgd. Wederom: op de website staat dus dat die niet zo is! Dat is de tweede keer dat er tegen mij wordt gelogen, ik weet niet of dat bewust is of uit onwetendheid. Het is kwalijk in beide gevallen.

PostNL heeft via track-and-trace aangegeven dat het adres niet klopte toen zij dit poogde te bezorgen, want ja, de bezorger zal wel gezien hebben dat het huis leegstaat. Het installatiepakket is dus retour gestuurd door PostNL.

Geen idee hoe lang dat gaat duren, maar ik betwijfel dat ik mijn installatiepakket op 28 maart heb, de datum waarop mijn internet thuisverbinding kan worden geïnstalleerd. Nog grappiger trouwens, het bestellingsoverzicht op MijnTele2 geeft aan dat ik mijn pakket heb ontvangen!

Dat is ook de reden dat ik dit bericht post, want ik kan mij voorstellen dat voordat Tele2 weer zijn zaken op orde heeft en de retourzending heeft opgehaald "bij postbus", ik inmiddels in mijn nieuwe woning zit... [i]zonder internet[i].

Mijn vraag: Hoe gaan jullie dit oplossen, zodat ik op tijd mijn installatiepakket heb? Door jullie fout is gepoogd het pakket op het verkeerde adres te bezorgen.Zijn jullie van plan mij zo spoedig mogelijk een nieuw doe-het-zelf pakket toe te sturen, ditmaal op het juiste bezorgadres?

Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door BaardDraakje 24 maart 2018, 22:07

@Annoyed57

Welkom op het Tele2 forum! 🙂

Ik lees uit je verhaal dat er gewoonweg veel puntjes zijn waarop het het helaas net even fout gaat. Jammer om dit te lezen, aan de andere kant kan ik het objectief zien wel een beetje begrijpen. Meerdere partijen, verschillende adressen etc. Al genoeg chaotic als het wel goed gaat. Gelukkig is er een redelijk makkelijke oplossing voor jouw probleem! Laten we ons daar eerst even op focussen voordat we gaan kijken naar wat er fout is gegaan.

Als je maandag even met Tele2 belt op 020-754 4444 kunnen ze je gelijk een nieuwe installatiepakket toesturen. Ze zijn namelijk helaas niet op zondag bereikbaar.

Het alternatief is dat je wacht op een moderator in het geval dat je niet kunt / wilt bellen. Zorg er in dat geval wel voor dat je het klantnummer van je nieuwe adres toevoegt aan je forumprofiel. Let er wel op dat het ongeveer 24 uur duurt voordat een moderator reageert op het forum.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Bij deze sluit ik je topic. Je hebt nog een andere topci die open staat 🙂
Toppie! Even op de fiest het pakketje weggebracht! 😛

Nee maar echt! De order die ik invoerde stond dus nog open zoals ik gisteren zag maar die is vandaag aangekomen.. Ik denk dat de order op de oude order aan het wachten was( En de oude order was verkeerd)

Voor de overlast ga ik even kijken wat ik met de kosten van je abonnement kan doen! Een klein gebaar... maar dit zorgde voor onnodig overlast voor jou!

Bedankt voor je geduld!

Mario van Tele2

Mario, bedankt dat je het probleem hebt opgelost!

Ik vind het ook fijn om te horen dat je bereid bent om te kijken of er iets van een tegemoetkoming mogelijk is. Top!
Reputatie 4
Badge +1
Toppie! Even op de fiest het pakketje weggebracht! 😛

Nee maar echt! De order die ik invoerde stond dus nog open zoals ik gisteren zag maar die is vandaag aangekomen.. Ik denk dat de order op de oude order aan het wachten was( En de oude order was verkeerd)

Voor de overlast ga ik even kijken wat ik met de kosten van je abonnement kan doen! Een klein gebaar... maar dit zorgde voor onnodig overlast voor jou!

Bedankt voor je geduld!

Mario van Tele2
Zojuist heb ik het installatiepakket in ontvangst mogen nemen. 🙂
Het adres klopt gewoon 🙂 Dus daar kan ik niks aan doen.. Wel zie ik 3xx een track en trace terug in het systeem!
Waarvan 1 nog op actief staat! Waar ik dan zo nieuwsgierig naar ben.. welk track en trace nummer heb jij? Stuur mij dat ik een prive bericht!

Oké, dat is interessant, want ik heb maar 2x een track-and-trace Tele2 klantenservice e-mail ontvangen. Ik zal je de track-and-trace sturen die ik als laatst heb ontvangen.
Reputatie 4
Badge +1
Het adres klopt gewoon 🙂 Dus daar kan ik niks aan doen.. Wel zie ik 3xx een track en trace terug in het systeem!
Waarvan 1 nog op actief staat! Waar ik dan zo nieuwsgierig naar ben.. welk track en trace nummer heb jij? Stuur mij dat in een prive bericht!
Hallo,

Daar zijn we weer.. Als je goed kijkt naar het prive bericht wat je mij verstuurd hebt...Daar staat het adres waar het heen moest van jou! PostNL geeft nu aan dat er niemand was :)
Wij doen op dit moment niks fout jij kiest voor dat adres! Als het adres niet klopt... dan verstuurd je het zelf verkeerd naar mij in een prive bericht :P

Daar zijn we weer inderdaad!

Ik ben bekend met het adres wat ik jouw heb verstuurd in het privé bericht, daar ik hier nu al zo'n 9 jaar woon. Grappig genoeg geeft de track-and-trace van PostNL aan dat dit niet het adres is waarop het installatiepakket zou zijn bezorgd, dus ik ben zeer benieuwd waar jij deze data vandaan haalt.
Ik vind het ook heel bijzonder dat jij stelt dat Tele2 niets fout doet (op dit moment), terwijl de track-and-trace die ik van jullie heb ontvangen aangeeft dat het bezorgadres mijn nieuwe woning is. Het hele punt was natuurlijk dat het pakket op mijn huidige woning wordt bezorgd en niet mijn toekomstige woning waar ik de sleutel aanstaande vrijdag van krijg.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Daar zijn we weer.. Als je goed kijkt naar het prive bericht wat je mij verstuurd hebt...Daar staat het adres waar het heen moest van jou! PostNL geeft nu aan dat er niemand was :)
Wij doen op dit moment niks fout jij kiest voor dat adres! Als het adres niet klopt... dan verstuurd je het zelf verkeerd naar mij in een prive bericht 😛
Advies: wegrennen bij deze club zolang het nog kan.

Hahaha ja, dat vind ik een hele goede! 😅 Helaas zijn de 14 dagen bedenktijd voorbij, al kan wellicht gesteld worden dat ze mij onder valse voorwendselen (i.e. "het kan op een ander adres bezorgd worden") hebben behouden. Hm.

Hoe dan ook, het lijkt erop dat ik na het verstrijken van de één jaar contractduur naar een andere partij ga! Ik hoop dat ik ergens voor die tijd nog een installatiepakket van ze krijg haha, anders gaat het lastig worden om gebruik te maken van het internet.
Ik zie dat het nieuwe installatiepakket welke vandaag op de post is gedaan wederom naar het verkeerde adres gaat.

Als het niet mogelijk is om een dergelijk pakket naar een ander adres te sturen hadden jullie dat best mogen vertellen hoor, dan had ik gewoon geannuleerd. Is dat toevallig de reden dat Tele2 dit niet zegt?
Reputatie 4
Badge +1
Stuur mij even een prive bericht! Omdat ik even alles wil controleren !
Geeft daar het adres is aan waar het naartoe moet en ik zorg voor de resend :0
Hallo,

Naar de oplossing kijken dan maar he 🙂 Ik kan het contact adres correct in het systeem plaatsen en dan het pakket opnieuw versturen?
Dat lijkt mij de snelste optie! Want PostNL heeft het op een ophaal punt liggen maar dat is niet bij jou in de buurt 😛

Groetjes,

Mario van Tele2

Hi Mario,

Ik hoop dat jij mij verder kan helpen! Afgelopen maandag, 26 maart, heb ik Tele2 gebeld voor het aanvragen van een nieuw installatiepakket. De aanvraag is ingediend en het juiste adres is aan de desbetreffende afdeling doorgegeven. Mij werd verteld dat ik binnen 3 dagen teruggebeld zou worden om te zien of alles klopt.

Inmiddels is het drie dagen verder en ben ik nog niet gebeld en is er volgens mij ook geen installatiepakket naar mij onderweg. Dit vind ik om meerdere reden vervelend, ook omdat mijn contract 26 maart is ingegaan en ik er vanaf die datum ook voor zal moeten betalen.

Als ik in MijnTele2 kijk zie ik dat mijn contactadres juist staat, ik weet niet waarom het dan niet wil lukken om het pakket naar het juiste adres toe te sturen?

Ik hoop dat jij mij verder kan helpen.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo,

Naar de oplossing kijken dan maar he 🙂 Ik kan het contact adres correct in het systeem plaatsen en dan het pakket opnieuw versturen?
Dat lijkt mij de snelste optie! Want PostNL heeft het op een ophaal punt liggen maar dat is niet bij jou in de buurt 😛

Groetjes,

Mario van Tele2
Reputatie 6
Badge +1
Wacht dan tot je de sleutels van het huis hebt. Nooit anticiperen op situaties die je zelf niet in de hand hebt..

Daar heb je zeker een goed punt, alleen is het tegenwoordig lastig om 2 à 3 weken zonder internet in je huis te zitten. Dat is namelijk wel hoe lang het zou duren als je internet aanvraagt op de dag dat je de sleutels van je nieuwe woning krijgt.

In zo'n geval zou ik mijn mobiel op Mobiele hotspot zetten, dan kan ik in ieder geval op de laptop via wifi internetten. Elk modern telefoontje heeft dat standaard ingebouwd.
@Annoyed57

Ik lees uit je verhaal dat er gewoonweg veel puntjes zijn waarop het het helaas net even fout gaat. Jammer om dit te lezen, aan de andere kant kan ik het objectief zien wel een beetje begrijpen. Meerdere partijen, verschillende adressen etc. Al genoeg chaotic als het wel goed gaat. Gelukkig is er een redelijk makkelijke oplossing voor jouw probleem! Laten we ons daar eerst even op focussen voordat we gaan kijken naar wat er fout is gegaan.

Als je maandag even met Tele2 belt op 020-754 4444 kunnen ze je gelijk een nieuwe installatiepakket toesturen. Ze zijn namelijk helaas niet op zondag bereikbaar.

Het alternatief is dat je wacht op een moderator in het geval dat je niet kunt / wilt bellen. Zorg er in dat geval wel voor dat je het klantnummer van je nieuwe adres toevoegt aan je forumprofiel. Let er wel op dat het ongeveer 24 uur duurt voordat een moderator reageert op het forum.

Hi, dank je!

Sorry, mijn post is wat geïrriteerder dan ik had gewild. Wat je zegt, er zijn wat puntjes waar het fout is gegaan en toen ik ze begon op te sommen kwam irritatie om de hoek kijken.

Ik zal maandag telefonisch contact opnemen met Tele2 voor een nieuw doe-het-zelf installatiepakket.
Wacht dan tot je de sleutels van het huis hebt. Nooit anticiperen op situaties die je zelf niet in de hand hebt..

Daar heb je zeker een goed punt, alleen is het tegenwoordig lastig om 2 à 3 weken zonder internet in je huis te zitten. Dat is namelijk wel hoe lang het zou duren als je internet aanvraagt op de dag dat je de sleutels van je nieuwe woning krijgt.
Reputatie 6
Badge +1
Reputatie 5
Badge +2
@Annoyed57