beantwoord

DNS storing

• 11 juli 2015
  • 10 reacties
  • 437 x bekeken

Al enige tijd ben ik bezig een hardnekkige storing in mijn internet verbinding te verhelpen. Als ik naar een pagina wil, bijvoorbeeld mijn creditkaart pagina, krijg ik constant de mededeling: "this site is not available" Al ik dan op "details" klik staat er dat de DNS look up niet klopt. Ik heb daar eindeloos met een medewerker van Microsoft over gepraat en hij heeft ook een aantal keren mijn computer op afstand overgenomen om te zoeken naar de oorzaak. Wat we gedaan hebben om het probleem op te lossen.
Cleanboot
Gescanned voor virus / malware / spyware
Stuurprogramma van de netwerk kaart bijgewerkt
Getest met IPv4 en IPv6 protocol
Netwerk instellingen gereset
Modem gepowercycled
Andere windows gebruiker
Veilige modus van windows
Andere browser.
Uiteindelijk was het enige dat het probleem heeft opgelost, het instellen van de public google dns servers. Wat is er mis met uw DNS server? Ik wil namelijk graag werken met de DNS server van mijn provider.

Voor uw reactie b.v.d.

Hans
icon

Beste antwoord door jlthkoch 11 juli 2015, 10:45

Windows 8.1 heeft inderdaad een probleem met de DNS-server van Tele2. Dat is overigens niet onze DNS-server, maar de DNS-server van Tele2. Dit ligt niet aan de DNS-server van Tele2, maar aan Windows 8.1 zélf. De medewerker van Microsoft had dit ook moeten weten, want dit is al langer bekend. De oplossing moet komen van Microsoft en niet van Tele2!

Zolang Microsoft dit probleem moet heeft opgelost is de enige oplossing het gebruik van een andere DNS-server, bijvoorbeeld die van Google. Die zijn niet meer "kwetsbaar" dan welke andere DNS-server dan ook.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Windows 8.1 ?
Dan is de google dns de enige oplossing (zou die Microsoft medewerker moeten weten)
Windows 8.1 ?
Dan is de google dns de enige oplossing (zou die Microsoft medewerker moeten weten)

Ik snap deze reactie niet. Ik vraag of tele2 na wil gaan of daar een fout in zit. Google DNS is meer kwetsbaar denk ik voor aanvallen van buitenaf.

Hans
Reputatie 7
Badge +5
Wat is daar niet aan te snappen ?
Als je Win 8.1 hebt ligt dat aan Win 8.1 en betreft het geen fout in de DNS server van Tele2.

We kunnen er wel een quiz van maken, handiger is om je besturingssysteem te vermelden dat wellicht iemand op het forum de oplossing weet.
Wat is daar niet aan te snappen ?
Als je Win 8.1 hebt ligt dat aan Win 8.1 en betreft het geen fout in de DNS server van Tele2.

We kunnen er wel een quiz van maken, handiger is om je besturingssysteem te vermelden dat wellicht iemand op het forum de oplossing weet.

Nou nou, kort lontje? Mijn besturingssysteem is inderdaad 8.1.
Reputatie 7
Windows 8.1 heeft inderdaad een probleem met de DNS-server van Tele2. Dat is overigens niet onze DNS-server, maar de DNS-server van Tele2. Dit ligt niet aan de DNS-server van Tele2, maar aan Windows 8.1 zélf. De medewerker van Microsoft had dit ook moeten weten, want dit is al langer bekend. De oplossing moet komen van Microsoft en niet van Tele2!

Zolang Microsoft dit probleem moet heeft opgelost is de enige oplossing het gebruik van een andere DNS-server, bijvoorbeeld die van Google. Die zijn niet meer "kwetsbaar" dan welke andere DNS-server dan ook.
Dank je wel Goldmembe, daar heb ik wat aan.

groeten

Hans
Reputatie 7
Graag gedaan, Starter, maar ik zeg hetzelfde als Bombarie 🙂
Al enige tijd ben ik bezig een hardnekkige storing in mijn internet verbinding te verhelpen. Als ik naar een pagina wil, bijvoorbeeld mijn creditkaart pagina, krijg ik constant de mededeling: "this site is not available" Al ik dan op "details" klik staat er dat de DNS look up niet klopt. Ik heb daar eindeloos met een medewerker van Microsoft over gepraat en hij heeft ook een aantal keren mijn computer op afstand overgenomen om te zoeken naar de oorzaak. Wat we gedaan hebben om het probleem op te lossen.
Cleanboot
Gescanned voor virus / malware / spyware
Stuurprogramma van de netwerk kaart bijgewerkt
Getest met IPv4 en IPv6 protocol
Netwerk instellingen gereset
Modem gepowercycled
Andere windows gebruiker
Veilige modus van windows
Andere browser.
Uiteindelijk was het enige dat het probleem heeft opgelost, het instellen van de public google dns servers. Wat is er mis met uw DNS server? Ik wil namelijk graag werken met de DNS server van mijn provider.

Voor uw reactie b.v.d.

Hans
Bartje, als je eenzelfde soort vraag wilt stellen, moet je dat niet in een al beantwoorde, oude vraag doen, maar een nieuwe vraag stellen door op "STEL EEN VRAAG" te klikken.
Reputatie 4
Badge +3
Bedankt dat je bartje hierop wijst WhTurner.

@bartje: Je kunt eventueel ook hier klikken als je nog geen eigen vraag hebt gesteld.

Dit oude topic sluit ik hierbij