beantwoord

DNS Rebinding Protection uitschakelen?

• 20 november 2016
  • 6 reacties
  • 336 x bekeken

Is het mogelijk om de DNS Rebinding Protection uit te schakelen van de router?
Bij plex krijg ik namelijk telkens de melding dat mijn server enkel toegankelijk is via een onbeveiligde verbinding.
icon

Beste antwoord door Gela 21 november 2016, 22:39

Dan lijkt het probleem in de laptop te zitten. Strenge Firewall of virusscanner wellicht. Hoe zit je thuisnetwerk in elkaar en welke modem/router combinatie gebruik je? Gebruik je die laptop intern of extern? Zet de DNS is op 8.8.8.8
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Badge +2
Heb je al een andere DNS server geprobeerd zoals van Google? Er zou wel eens iets anders aan de hand kunnen zijn.

Wanneer ik in Wikepedia kijk: https://en.wikipedia.org/wiki/DNS_rebinding zou je wel eens gehackt kunnen zijn.
Je geeft geen setup op dus ik heb geen idee waar je mee werkt.
Nee ben niet gehackt (voor zover ik weet). Ik heb een oude computer ingesteld als media server (plex). Deze is verbonden met mijn tele2 router. Op deze pc lukt alles perfect, maar op een laptop (dat verbonden is via wifi of LAN met het thuisnetwerk) krijg ik telkens de melding dat plex enkel bereikbaar is via een onbeveiligde verbinding. Ik heb dit probleem doorgegeven bij Plex en daarbij vertelden ze mij dat het kan liggen aan DNS Rebinding Protection.
Alvast bedankt voor de hulp!:)
Badge +2
Dan lijkt het probleem in de laptop te zitten. Strenge Firewall of virusscanner wellicht. Hoe zit je thuisnetwerk in elkaar en welke modem/router combinatie gebruik je? Gebruik je die laptop intern of extern? Zet de DNS is op 8.8.8.8
heb de DNS aangepast en nu lijkt het opgelost.. raar, maar enorm bedankt! 🙂
Badge +2
Leuk om mee te kunnen denken, graag gedaan, ik was er ook nieuwsgierig naar. Maar Google is een open DNS en van de providers zijn ze wel strenger voor de veiligheid van de geliefde klanten.;)
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Joost,

Ik zie dat Gela je al super geholpen heeft, dus ik ga ervan uit dat ik het topic kan sluiten. Mocht je nog andere vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.

@Gela: Bedankt voor je hulp!

Groetjes Tom