DNS-problemen - eventuele oorzaak in het modem

• 28 augustus 2017
  • 10 reacties
  • 450 x bekeken

Goedenavond,

Enkele maanden geleden had ik problemen met een onwijs vertraagde internetverbinding. Dat is nu helaas opnieuw het geval. Dit afwisselend met router-problemen.
Ik heb de router vandaag 3 keer opnieuw moeten opstarten.

Ik kreeg namelijk op de pc (die direct met de router verbonden is met LAN-kabel) "The DNS server isn't responding".
Via mijn smartphone (die geen wifi had natuurlijk) op 4G even opgezocht hoe dit te verhelpen is. Stekker uit de router, 30 seconde wachten en weer aanzetten.

Dit proces heb ik dus drie keer doorlopen op 1 dag. Dat kan niet goed zijn toch?

De router en de bijbehorende kabels die ik heb ogen ook wat oud en versleten. Is het een idee om die router te vervangen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 2
Dat is een goeie vraag, Khaya. Ik zoek graag voor je uit of ik vanaf hier een oorzaak kan vaststellen. Zou je me daarom een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ruben.

Verdere berichtgeving graag via dit topic plaats laten vinden.

Alvast bedankt!
Privebericht is verstuurd!
Ik ondervind sinds enige tijd dezelfde problemen.
Snelheden schommelen heel erg waardoor de TV hapert met TV kijken en met gemist.
Ook internet is langzaam en verliest regelmatig de verbinding (wifi en met kabel).

Gezien mijn voorganger zal ik ook meteen een privébericht sturen naar Ruben.
Groeten,
Ron
Reputatie 2
Dag Ron71, welkom op het Tele2 forum. In de regel reageren wij niet op ongevraagde privéberichten. Om de overzichtelijkheid te bewaren zou ik je dan ook graag willen vragen je eigen topic hiervoor te openen. Alvast bedankt!
Reputatie 2
@Khaya, er kunnen meerdere oorzaken zijn voor het probleem wat je omschrijft. Ten eerste valt het mij op dat je een oud modem hebt staan, die heb je namelijk al sinds 2008. Het lijkt mij een goed idee om eerst te kijken wat er gebeurd als we die vervangen. Binnen 5 werkdagen krijg je via de post een nieuw modem binnen. Qua installatie kan dat op dezelfde plek waar je huidige modem ook staat, met dezelfde kabeltjes - let er op dat je de nieuwe stroomkabel wel gebruikt. Hou er even rekening mee dat op het moment dat het nieuwe modem is geïnstalleerd en je weer op internet wil komen, met bijvoorbeeld je laptop, dat je eenmalig verbinding dient te maken met het nieuwe netwerk. De informatie hiervoor vind je op het modem zelf. Het oude modem hoeft niet teruggezonden te worden, deze gebruiken we niet meer. Deze kan bewaard of gerecycled worden.

Hopelijk zal dit helpen! Zo niet, dan kan je dat via dit topic laten weten.
@Khaya, er kunnen meerdere oorzaken zijn voor het probleem wat je omschrijft. Ten eerste valt het mij op dat je een oud modem hebt staan, die heb je namelijk al sinds 2008. Het lijkt mij een goed idee om eerst te kijken wat er gebeurd als we die vervangen. Binnen 5 werkdagen krijg je via de post een nieuw modem binnen. Qua installatie kan dat op dezelfde plek waar je huidige modem ook staat, met dezelfde kabeltjes - let er op dat je de nieuwe stroomkabel wel gebruikt. Hou er even rekening mee dat op het moment dat het nieuwe modem is geïnstalleerd en je weer op internet wil komen, met bijvoorbeeld je laptop, dat je eenmalig verbinding dient te maken met het nieuwe netwerk. De informatie hiervoor vind je op het modem zelf. Het oude modem hoeft niet teruggezonden te worden, deze gebruiken we niet meer. Deze kan bewaard of gerecycled worden.

Hopelijk zal dit helpen! Zo niet, dan kan je dat via dit topic laten weten.

Oke top, ik wacht het nieuwe modem even af en zal dit topic geupdatet houden wanneer mogelijk.

Dank voor de informatie.
Reputatie 2
Graag gedaan tot voor zo ver, ik wacht het in spanning af!
Graag gedaan tot voor zo ver, ik wacht het in spanning af!
Goedenavond,

Het modem is al binnengekomen! Ik zie een brief met daarop de tekst 'Dit pakket werkt niet meteen. In de brief op dit pakket vind je de installatiedatum. Zodra je kunt installeren, krijg je van ons een mail en een sms.'

In de bijgevoegde brief zie ik geen installatiedatum. Ik ga hem gewoon proberen te installeren en dan zie ik verder.

Groeten,
Khaya
Reputatie 2
Dag Khaya, het ziet er naar uit dat je de standaard brief hebt gekregen. Deze zit normaal gezien in het eerste installatiepakket, waar je inderdaad eerst op de installatiedatum dient te wachten. In dit geval heb je het nieuwe modem al geïnstalleerd, zoals de bedoeling is. Kan je ook al verschil merken?
Reputatie 2
Topic gesloten naar aanleiding van inactiviteit.