beantwoord

DLNA/UPNP werkt niet op de Tele2 modem/router TG789bvn

• 18 maart 2017
  • 8 reacties
  • 717 x bekeken

Het lukt me niet om DLNA/UPNP stabiel werkend te krijgen op de TG789bvn.

Wat heb ik geprobeerd:
- vinkje upnp aanzetten op de TG789bvn (geen oplossing)
- modem/router herstart (geen oplossing)
- telefonisch contact had met Tele2 zij weten geen oplossing en adviseren mij op de vraag hier op het forum te stellen

Situatie:
- Tele2 vdsl verbinding met snelheid van ongeveer 40mb
- apparaten direct achter de router van tele2 (TG789bvn)
- synology nas
- dlna apparaten (bluray, lgtv)
icon

Beste antwoord door Gela 18 maart 2017, 16:06

Een eigen router erbij zetten heeft zeker wel voordelen inplaats van de beperkte mogelijkheden van de Technicolor.
En zeker als je de Synology Nas ook voor multimedia gebruikt. Maar die Nas moet je ook erg goed zelf kunnen instellen hiervoor.

Heb je nog je eigen router dan probeer het gewoon uit of dat beter gaat. En laat de Technicolor gewoon alleen modem zijn en zich niet meer bemoeien met je thuisnetwerk.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Badge +2
Lees dit artikel eens door misschien helpt je dat verder.
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/dit-moet-je-weten-overportforwarding-en-upnp/
Lees dit artikel eens door misschien helpt je dat verder.
https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/dit-moet-je-weten-overportforwarding-en-upnp/

bedankt voor je reacties, als ik zo door het artikel heel scan, kom ik tot de conclusie dat ik het beter uit kan zetten.

Ik wil graag gebruik maken van deze functionaliteit binnen mijn eigen thuis netwerk het hoeft niet opengezet te worden voor de buiten wereld. In het verleden met een router achter router werkte dit perfect. Nu ik alleen nog maar gebruik maak van de tele2 modem/router werkt het niet meer.
Badge +2
Een eigen router erbij zetten heeft zeker wel voordelen inplaats van de beperkte mogelijkheden van de Technicolor.
En zeker als je de Synology Nas ook voor multimedia gebruikt. Maar die Nas moet je ook erg goed zelf kunnen instellen hiervoor.

Heb je nog je eigen router dan probeer het gewoon uit of dat beter gaat. En laat de Technicolor gewoon alleen modem zijn en zich niet meer bemoeien met je thuisnetwerk.
Badge +1
Hi all,

Aangezien het al een tijdje aardig stil is in dit topic zal ik het gaan sluiten.

Mochten er nog vragen zijn dan weten jullie ons te vinden.

Groetjes,
Bianca
Badge +1
Op verzoek van FransFrans is dit topic heropent.

Let wel op, mocht het topic langer dan 2 weken inactief zijn dan zal deze definitief worden gesloten.

Groetjes,
Bianca
Op verzoek van de helpdesk van Tele2 moet ik dit topic open om mij probleem op te lossen. Wederom verzoek ik om Tele2 met een passende oplossing op mijn vraag komen.

Mvg,

Frans
Badge +1
Hallo FransFrans,

Zoals ik je eerder in een privébericht heb aangegeven ondersteunen wij dit niet.

Ik hoop dat je met hulp van de andere forum gebruikers een oplossing kan vinden.

Groetjes,
Bianca
Badge +1
We zijn inmiddels 2 weken verder en ik zie dat er geen reacties meer in dit topic binnen zijn gekomen. Vanwege herhaaldelijke inactiviteit van alle partijen zal ik het topic hierbij definitief sluiten.

Groetjes,
Bianca