vraag

Discord (voice chat) RTC connectie problemen (Vast én Mobiel)

• 30 april 2020
  • 5 reacties
  • 340 x bekeken

Goedemorgen,

Ik ben klant van Tele2 met zowel internet vast en mobiele telefonie.

Ik ben vanuit huis aan het werk, en ik en mijn team gebruiken hiervoor Discord.

Dit werkte tot nu toe altijd heel goed, maar sinds vanochtend kan ik nog wel inloggen maar niet meer deelnemen aan voice-chats.

Er komt dan een melding te staan: “Connecting RTC” en vervolgens: “error - no route”.

Dit is wat ik heb gedaan:

• Modem herstarten
  • Router herstarten
  • Laptop herstarten
  • Artikelen van Discord gebruikt die worden geadviseerd bij deze error.

Ik heb geen firewall software, geen antivirus software etc. en werk op Mac.

Ten einde raad heb ik mijn telefoon gepakt (Iphone7 plus) en geprobeerd of ik daar met de discord app kon verbinden. Ook hier werkte het niet.

Ik nam aan dat het mijn eigen verbinding was waar het probleem in zat, dus besloot om wifi uit te zetten en via 4G te verbinden.

Echter, hier precies hetzelfde probleem.

Ik heb zélfs nog een nieuw discord account onder een ander email adres aangemaakt, om te kijken of het misschien met mijn account te maken had.

Ik vermoed dus dat dit niet een probleem is met mijn internetverbinding(en) (vast/mobiel) maar dat het probleem centraal bij Tele2 ligt en te maken heeft met het type verbindingen dat er gelegd moet worden.

Mijn collega’s zitten allemaal bij Ziggo en hebben geen problemen (helemaal niets).

Mijn internet werkt verder prima, ik kan webpagina’s bekijken en youtube video’s openen.

Weet iemand of er sprake is van een ietwat “minder generieke” storing bij Tele2 die alleen betrekking heeft op RTC?

Met vriendelijke groet,

Een wanhopige thuiswerker

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hé fgl87, welkom op de Tele2 community!

Lastig dat je problemen ervaart bij het verbinden met de Discord voicechats. Goed dat je al zoveel tests gedaan hebt om mogelijk oorzaken uit te sluiten. 

Ik ben echter zelf niet op de hoogte dat er vanuit Tele2 bekende problemen zijn met Discord, tot dusver ben je ook de enige waarvan ik weet die dit probleem gemeld heeft (op het forum althans). 

Omdat we nu een dag verder zijn vraag ik mij af of je het probleem nog steeds ervaart of dat het mogelijk uit zichzelf opgelost is, laat je het weten?

Groet, Kevin

Hier exact hetzelfde probleem.

Router, modem, PCs herstart. Op mobiel geprobeerd. Met en zonder firewall. Niets werkt meer. Een week geleden nog wel.

Met de VPN werkt het wel, maar dan kan ik weer niet op de remote drive. Op Tele2 mobiel lijkt het ook geblokkeerd.

Super frustrerend en ja, een reden om voor mij over te stappen.

Reputatie 7
Badge +4

Tja, overstappen duurt weer zo'n tijd. Zou je anders eens een traceroute kunnen maken om te bekijken waar het vastloopt? Een actieve blokkade door Tele2 verwacht ik niet, hooguit dat er een routeringsissue ergens onderweg zit. In worst case is de IP reeks van Tele2 op een blacklist van DIscord gekomen.

Hoi, is hier iets uitgekomen? Ik had vrijdagavond ook dit probleem (5 dagen geleden), ik heb het modem gereset, daarna niet meer getest.

Zaterdagavond deed het het, geen idee dus of dit iets te maken had met de modem reset, en nu (woensdagavond) doet discord het weer niet. Ik krijg “RTC Connecting” en dan “No route”.

Via mijn telefoon vrijdagavond deed het het wel, dat is t-mobile en niet tele2..

Reputatie 5
Badge +2

Er is bij ons tot op heden nog geen grootschalige storing bekend met verbinding richting Discord servers.

Eric heeft een goede tip gegeven om dit probleem verder te onderzoeken d.m.v. een traceroute. Via deze pagina van discord support vindt je hoe je een traceroute kunt uitvoeren. Mocht je nog problemen hebben voer dan een traceroute uit en plak de resultaten in een nieuw bericht zodat we kunnen zien waar het mis gaat.

Reageer