beantwoord

dienstverlening

• 10 september 2015
  • 13 reacties
  • 252 x bekeken

Zo allerlieve Tele2,
het moment is genaderd…
ik heb u trouw altijd tijdig betaald,
toch heeft u de afgesproken kwaliteit haast nooit behaald
mijn geduld was overvloedig,
maar komt aan een eind spoedig
in januari werd mijn het gefixt na het solderen in een kastje
om mij in februari-maart weer te terroriseren met een lastje
vervolgens beweert u dat u niet meer kunt voldoen aan uw belofte van 50Mbit,
maar slechts 16, daarin zit toch geen pit...
Het tarief tracht u wel te handhaven
om na mijn beklag, mijn intellect trachten weg te schaven
door een €0,50 korting aan te bieden
wat zijn jullie voor lieden?
dus ik betaal voortaan alleen wat jullie geven
daar zullen jullie mee moeten leven
echter terstond wordt mijn tv afgesneden
waar ik al 2 jaar recht op heb maar pas werkt van januari laatstleden
nu willen jullie van mij af,
maar dat is natuurlijk vrij maf
helaas ben ik geen oud vrouwtje die nooit klaagt,
maar 1 klacht per 4 jaar voor een goeie dienst is toch niet teveel gevraagd?
ik ben benieuwd hoe jullie mij tegemoet komen,
voordat de consumentenbond bij jullie binnen komt stomen
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 14 september 2015, 16:54

Dag ibisiki,

nog bedankt voor het doorsturen van je gegevens! Ik ben even je historie aan het doorbladeren en ik zie dat mijn collega jou op 7 mei 2015 telefonisch heeft gesproken. Dit ging er om dat jij te weinig signaal had op 1164 meter afstand en buiten je contractperiode zat. Mijn collega heeft jou toen twee opties gegeven, namelijk: het contract opzeggen en op zoek gaan naar een andere aanbieder. Of een korting krijgen tussen het verschil van ADSL/VDSL. Volgens mijn gegevens wilde jij er nog even over nadenken en zou je zelf terugbellen. Dit is de reden dat wij verder geen actie hebben ondernomen.

Het eerstvolgende contactmoment was de klachtbrief die wij op 23 augustus 2015 hebben ontvangen. In dit bericht gaf je aan dat je niet meer wilde betalen tot wij met een acceptabel aanbod kwamen, maar helaas zijn dit de enige twee opties die wij jou kunnen bieden. Ik begrijp dat het een vervelende situatie is, maar het zet geen zoden aan de dijk om de facturen te negeren. Daarom wil ik je adviseren om de facturen alsnog te betalen en ons te laten weten welke handelingen je wilt ondernemen zodat wij dit voor je kunnen oplossen.

Ik hoor van je!

Groetjes,
Ciana.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

De Sinterklaasrijmpjes komen vroeg dit jaar.:D
Wel heel origineel
ik wacht met spanning de reactie van Tele2 af,
helaas ben ik een oud vrouwtje en een ex klant en kan u hierin niet verder helpen.
ik heb jammer genoeg geen verstand van dit soort zaken.
Veel succes gewenst met deze klacht!

Zo allerlieve Tele2,
het moment is genaderd…

ik ben benieuwd hoe jullie mij tegemoet komen,
voordat de consumentenbond bij jullie binnen komt stomen
Ik was hiervoor bij xs4all in betaalde 50 euro voor internet en telefoon zonder tv er was een snelheid van 50 mb belooft maar ik haalde maximaal de 16 mb dit is over de telefoonlijn en haal ik ook 16 mb maar nu betaal ik €20 per maand tel uit per jaar en ook een hele slechte service van xs4all.
Reputatie 7
Zowel bij Tele2 als bij XS4ALL worden er géén snelheden beloofd want het is nu eenmaal ADSL c.q. VDSL en de behaalde snelheid is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Maar als je "tot 50 MB" hebt besteld, dan hoor je minimaal 60% daarvan (= 30 MB) te behalen. 16 MB is dan véél te weinig en reden voor het ontbinden van het contract.

Tegenwoordig is het niet meer standaard "tot 50 MB" c.q. "tot 40 MB) maar krijg je bij het bestellen al een redelijke indicatie van de snelheid op jouw adres. Dus dat is wel verbeterd.

Hoe dan ook: 16 MB als je een VDSL-aansluitig hebt is veel te laag en 0,50 korting een belachelijk aanbod. Hoe ver zit je van de wijkcentrale, want gezien de snelheid zou dit veel verder moeten zijn dan 1000 meter?
Zowel bij Tele2 als bij XS4ALL worden er géén snelheden beloofd want het is nu eenmaal ADSL c.q. VDSL en de behaalde snelheid is afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Maar als je "tot 50 MB" hebt besteld, dan hoor je minimaal 60% daarvan (= 30 MB) te behalen. 16 MB is dan véél te weinig en reden voor het ontbinden van het contract.

Tegenwoordig is het niet meer standaard "tot 50 MB" c.q. "tot 40 MB) maar krijg je bij het bestellen al een redelijke indicatie van de snelheid op jouw adres. Dus dat is wel verbeterd.

Hoe dan ook: 16 MB als je een VDSL-aansluitig hebt is veel te laag en 0,50 korting een belachelijk aanbod. Hoe ver zit je van de wijkcentrale, want gezien de snelheid zou dit veel verder moeten zijn dan 1000 meter?

geen idee hoe ver, maar ze hebben iemand langs laten komen in Januari die gemeten en gesoldeerd heeft en toen had ik plots wel 50Mbit voor 2 mnd, zolang het nog werkbaar is doe ik geen moeite te klagen maar als ik mijn telefoon abonnement leegtrek met tetheren omdat normaal adsl niet werkt, dan zijn we wel geirriteerd...
Reputatie 2
Badge +2
Volgens mij gaat er het een-en-ander mis,
wat bij jou leidt tot een verschrikkelijke ergernis.
In januari kwam mijn collega bij je op bezoek,
in de hoop dat wij je konden helpen met deze eindeloze vloek.
Uit het bericht begrijp ik dat dit niet mocht baten,
waardoor je weer aan jouw lot werd overgelaten.
Als tegemoetkoming kreeg je van ons een kleine korting,
maar dit verbeterde uiteraard niet de verbinding.
Ook lees ik dat je geen TV meer kunt kijken,
waardoor je nog meer geneigd bent om Tele2 af te zeiken.
Maar niet gevreesd, wij willen je zeker niet kwijt,
4 jaar samen zijn is een hele lange tijd.
Daarom helpen wij je via dit forum graag uit de brand,
het laatste dat wij willen, is jou verliezen als klant.
Ik ontvang daarom graag jouw persoonsgegevens in een privébericht,
zodat ik inzicht kan krijgen in jouw abonnementsoverzicht.
Probeer ook even onze speedtest via deze knop,
mocht ook dit niet baten, zoeken we het zeker voor jou hogerop.

Groetjes,
Ciana.
Reputatie 7
Badge +5

Leuk beantwoord Ciana en welkom in het forum
Volgens mij gaat er het een-en-ander mis,
wat bij jou leidt tot een verschrikkelijke ergernis.
In januari kwam mijn collega bij je op bezoek,
in de hoop dat wij je konden helpen met deze eindeloze vloek.
Uit het bericht begrijp ik dat dit niet mocht baten,
waardoor je weer aan jouw lot werd overgelaten.
Als tegemoetkoming kreeg je van ons een kleine korting,
maar dit verbeterde uiteraard niet de verbinding.
Ook lees ik dat je geen TV meer kunt kijken,
waardoor je nog meer geneigd bent om Tele2 af te zeiken.
Maar niet gevreesd, wij willen je zeker niet kwijt,
4 jaar samen zijn is een hele lange tijd.
Daarom helpen wij je via dit forum graag uit de brand,
het laatste dat wij willen, is jou verliezen als klant.
Ik ontvang daarom graag jouw persoonsgegevens in een privébericht,
zodat ik inzicht kan krijgen in jouw abonnementsoverzicht.
Probeer ook even onze speedtest via deze knop,
mocht ook dit niet baten, zoeken we het zeker voor jou hogerop.

Groetjes,
Ciana.

Beste Ciana, hartelijk dank voor je spoedig en amusant bericht,
hoe stuur ik een prive bericht voor een reactie met wat meer gewicht?
Reputatie 6
Badge +5
Da's nog eens een goeie reactie Ciana, niet zo droog als gort. :)

Nou hopen dat de ts ook daadwerkelijk verder geholpen word. :8 😃
Reputatie 6
Badge +5
@ibisiki: Je stuurt een privé bericht door op Ciana's naam/ foto
te klikken en dan in het volgende scherm op 'bericht'. 🙂
Reputatie 2
Badge +2
Dag ibisiki,

nog bedankt voor het doorsturen van je gegevens! Ik ben even je historie aan het doorbladeren en ik zie dat mijn collega jou op 7 mei 2015 telefonisch heeft gesproken. Dit ging er om dat jij te weinig signaal had op 1164 meter afstand en buiten je contractperiode zat. Mijn collega heeft jou toen twee opties gegeven, namelijk: het contract opzeggen en op zoek gaan naar een andere aanbieder. Of een korting krijgen tussen het verschil van ADSL/VDSL. Volgens mijn gegevens wilde jij er nog even over nadenken en zou je zelf terugbellen. Dit is de reden dat wij verder geen actie hebben ondernomen.

Het eerstvolgende contactmoment was de klachtbrief die wij op 23 augustus 2015 hebben ontvangen. In dit bericht gaf je aan dat je niet meer wilde betalen tot wij met een acceptabel aanbod kwamen, maar helaas zijn dit de enige twee opties die wij jou kunnen bieden. Ik begrijp dat het een vervelende situatie is, maar het zet geen zoden aan de dijk om de facturen te negeren. Daarom wil ik je adviseren om de facturen alsnog te betalen en ons te laten weten welke handelingen je wilt ondernemen zodat wij dit voor je kunnen oplossen.

Ik hoor van je!

Groetjes,
Ciana.
Reputatie 2
Badge +2
Hallo ibisiki,

Ik heb jouw privéberichtje ontvangen waarin je aangeeft dat je niets van ons hebt gehoord. Dat klopt. In mijn vorige bericht heb ik gevraagd of je mij wilde laten weten welke handelingen je wilt ondernemen: het contract opzeggen of korting krijgen. Zonder jouw toestemming mogen wij namelijk geen wijzigingen aanbrengen in jouw diensten. Helaas heb ik daar nog geen reactie op ontvangen. Laat mij weten wat je wilt doen zodat we dit voor jou kunnen oplossen!

Groetjes,
Ciana
Reputatie 2
Badge +2
Hi ibisiki,

Ik heb tot op heden nog geen reactie van jou mogen ontvangen. Als ik volgende week maandag nog geen reactie van jou heb, sluit ik deze topic. Laat het me weten als ik je nog ergens bij kan helpen!

Groetjes,
Ciana